sigrid106 Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Er det bare å kaste sminke som en ikke har brukt på fem til seks år? Er det noe en kan ta vare på? Dersom en kaster ALT, hva skal en kjøpe? Hvor skal en kjøpe? Hva slags merke? Trenger litt tips/ ideer rundt dette temaet.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Det meste er best å kaste etter 3-24 måneder etter åpning.. Anonymkode: 264ed...322
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Jeg kaster alt flytende, men tar vare på tørre ting. Anonymkode: 6fe96...18d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg kaster alt flytende, men tar vare på tørre ting. Anonymkode: 6fe96...18d Samme her. Anonymkode: 04f9a...259
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Det kommer an på. Pudderprodukter kan jeg ha betydelig lengre, så lenge det er lagret tørt og mørkt. Bad er ikke ideelt miljø for sminke. Flytende produkter ser og lukter jeg på, men etter så lang tid hadde nok det meste allerede vært i søpla. Ting som skal være nær øynene er jeg ytterst forsiktig med, så særlig mascara og flytende eyeliner går i søpla etter maks 6mnd. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det meste er best å kaste etter 3-24 måneder etter åpning.. Anonymkode: 264ed...322 Det er sløsing. Det meste holder mye lengre. Anonymkode: e5e84...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer an på. Pudderprodukter kan jeg ha betydelig lengre, så lenge det er lagret tørt og mørkt. Bad er ikke ideelt miljø for sminke. Flytende produkter ser og lukter jeg på, men etter så lang tid hadde nok det meste allerede vært i søpla. Ting som skal være nær øynene er jeg ytterst forsiktig med, så særlig mascara og flytende eyeliner går i søpla etter maks 6mnd. Det er sløsing. Det meste holder mye lengre. Anonymkode: e5e84...b3a Det er godt muligdu synes det, men jeg opplever at f.eks pudderprodukter mister mye av egenskapene sine, og ikke sitter like bra når de har vært åpnet i nesten to år. Så gamle produkter er ofte vanskeligere få ett jevnt og fint resultat med. Men jeg synes det er mer sløsing å kjøpe produkter som man bruker så sjeldent at de blir liggende i over to år. Da foretrekker jeg ha færre produkter, som blir brukt. Anonymkode: 264ed...322
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er godt muligdu synes det, men jeg opplever at f.eks pudderprodukter mister mye av egenskapene sine, og ikke sitter like bra når de har vært åpnet i nesten to år. Så gamle produkter er ofte vanskeligere få ett jevnt og fint resultat med. Men jeg synes det er mer sløsing å kjøpe produkter som man bruker så sjeldent at de blir liggende i over to år. Da foretrekker jeg ha færre produkter, som blir brukt. Anonymkode: 264ed...322 Det er øyeskyggepaletter, sesongfarger, linere med farge, leppestift med farge, og alt med glitter - det er ikke slikt man bruker opp på 6mnd. Hverdagssminken går jeg selvfølgelig gjennom raskere Mulig du oppbevarer sminken feil om du opplever at den blir dårlig så raskt? Jeg har paletter og penner som er mer enn seks år gamle, som fortsatt har de samme egenskapene. Anonymkode: e5e84...b3a
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Jeg oppbevarer det til det oppbrukt. Har minst ti år gamle eyelinere og øyenskygger. Blush/rouge også. Anonymkode: 9eb4f...cb0 1
AprilLudgate Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai (endret) Jeg kaster alt, selv pudder - fordi det ikke fungerer like godt lengre. Oppbevarer det riktig, desinfiserer koster og produkter osv. Kjøper nytt det jeg likte eller vil teste istedet. Endret 4. mai av AprilLudgate
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå