Gå til innhold

Reise på poeng/miles, kan noen forklare det enkelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser mange på diverse forum/facebook som sier de har råd å reise langt og ofte fordi de omtrent betaler for alt med poeng. 

Hver gang noen spør om hvordan så henvises det til diverse sider der man kan lese seg opp. Jeg forstår lite.....

Ser noen sier de flyr gratis hvor de vil i verden med Amex feks. 

Jeg får poeng hos feks Norwegian og klm, men det er jo latterlig lite. 

Og andre kort må man ha høy inntekt for å få innvilget? Eller betale minst 500 kr måneden for å ha? 

Er det en enkel måte å gjøre dette på, som heller ikke koster noe? 

Har kredittkort fra DnB, Norwegian, trumf og Coop om det har noe å si. 

Anonymkode: 56f0a...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du lest denne tråden? I stedet for at jeg skriver på nytt, kan kanskje innlegg #2 som jeg skrev for en tid tilbake være nyttig for deg?

Anonymkode: cb5a5...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mastercard som jeg får SAS eurobonus på. 

I min første jobb hadde jeg SAS Amex Premium, og da var jeg mye mer ute på reiser og wining&dining, betalte alt med personlig kredittkort og satt igjen med flere poeng enn jeg visste hva jeg skulle gjøre med. Nå tror jeg det er regler for dette, og jeg har uansett en annen jobb nå hvor det er lite utlegg og reiser.

Nå har jeg bare det vanlige forbruket til en en-persons-husholdning, men jeg betaler alt med kredittkortet, bruker aldri debet, og det gjør at det blir noen gratis reiser på et år. Ikke til USA akkurat, men flyr alltid gratis innlands de 4-5 gangene i året jeg gjør det privat. Kortet koster 1500 i årsavgift men jeg sparer det inn på reisene jeg får gratis, så det er en avregning på det der. Reiser også på SAS Plus for bonus"prisen" til SAS Go, så det følger med lounge og fasttrack og ekstra bagasje den slags.

Anonymkode: 26bc3...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du feks skal bestille flyreiser med Eurobonus-poeng, gjør du det relativt enkelt på sas sine sider og velger 'betalt med poeng' når du søker etter reiser. 

Når du får en Eurobonusreise, ser du en prikk i høyre hjørnet. Som du gjør på dette bildet på GO-billetten. Skjermbilde2025-05-04kl_09_11_33.thumb.png.d5e81a9aef42fd0ebb447268c4e39da0.png

Når det kommer til Amex, så gir det ekstra eurobonuspoeng å bruke kortet. Og når man bruker et visst beløp (150k) innen et kalenderår, får man det som kalles companion ticket. Da får en 2for1-reise. På kiwi kan bruke kortet. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har kredittkort fra DnB, Norwegian, trumf og Coop om det har noe å si. 

Du ser ut til å ha spredd deg tynt all over. Det er nok det du da gjør feil, man trenger ofte å gå litt all inn på ett sed. Du er også kun en person, da har du kanskje også et begrense forbruk? 

Men med trumf, der kan du sette opp et automatisk trekk på trumfbonusen din som gir ekstra eurobonus. https://www.trumf.no/fordeler/sas-eurobonus

Anonymkode: adf40...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...