Gå til innhold

Hadde du klart å være sammen med eksen til vennen din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du klart å bli kjæreste med eksen til en venn? 

Eksempel: Vennen din får en kjæreste. Du blir forelsket i denne kjæresten. Det er forbudt, og du føler mye skam. Men dere er i samme vennegjeng i mange år, og det blir slutt mellom disse to etter et par år.

Enda noen år senere åpner det seg en mulighet for dere to, når vennens ex blir single etter et annet forhold. Du er fremdeles forelsket i personen. 

Hadde du klart å blitt sammen med noen som du visste en venn av deg hadde hatt sex med? Vennen din har delt detaljer gjennom hele forholdet da de var sammen. Hadde du slitt med bilder i hodet og at det ble feil fordi det var vennens ex?

Del gjerne egne erfaringer også.

Anonymkode: ca280...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde føltes helt feil, sånn moralsk og etisk sett, mtp vennskapet. Jeg måtte da eventuelt ha diskutert saken med min venn før jeg gjorde noe slags fremstøt. 

Anonymkode: d0c89...6fc

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde ikke funket for meg. Men det er jo lett å si når man aldri har vært forelsket i venners partnere. :P Men for meg så hadde jeg ikke likt tanken på et forhold med en som en venninne har vært sammen med og det hadde gjort personen uaktuell for min del, uavhengig av hva hun har fortalt eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel et slags tilbud som jeg avslo. Vi hadde alltid vært veldig nære venner, men for meg var det aldri romantisk.

Hun la meg for hat etter at jeg avslo tilbudet, akkurat som hun la eksen for hat etter bruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde føltes helt feil, sånn moralsk og etisk sett, mtp vennskapet. Jeg måtte da eventuelt ha diskutert saken med min venn før jeg gjorde noe slags fremstøt. 

Gitt at vennen visste at du likte eksen hele tiden og kalte det "drømmekjæresten" din og gav dere sin velsignelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.. Der er xer og ingen av dem kontrollerer nå hvem den andre er sammen med. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvis det har gått nok tid og jeg er helt sikker på at det er et tilbakelagt kapittel og er greit for henne. Det er ikke såå mange jeg forelsker meg i her i livet, så hvis det først skjer bør det ikke være noen hindring at han og ei venninne har noe historie.

Men det er noen «ifs and buts» her. Kunne f.eks ikke gjort det med han som er ei venninnes «livs kjærlighet» men de bare ikke fikk det til å funke sammen. Tror heller ikke jeg kunne gjort det hvis de hadde barn, slik at ei venninnes barn plutselig ble stebarn… neppe hvis han og venninna ligger i full krig med hverandre heller. Da blir det for vanskelig.

Anonymkode: 1b3c1...6c2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med en venninnes eks. De var sammen et halvt års tid, kranglet mye og passet ikke godt sammen, det var mest drama. Men de var fine hver for seg og jeg var god venn med dem begge. På slutten ble jeg en slags mellommann og fredsmegler som ikke orket tanken på dramaet hvis det ble slutt mellom dem, men det hjalp ikke. Hun dumpet han og knuste hjertet hans. 

Han tok det veldig tungt og pratet mye meg meg om det. Vi ble nære, plutselig var vi veldig nære, og vi var sammen i flere år. Og jeg er glad jeg ikke lot de bråkete månedene deres stå i veien for de fine årene vi hadde sammen. Det var de fredeligste, fineste og kanskje lykkeligste årene av mitt liv.

Anonymkode: 48e0c...c44

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eksempel: Vennen din får en kjæreste. Du blir forelsket i denne kjæresten. Det er forbudt, og du føler mye skam. Men dere er i samme vennegjeng i mange år, og det blir slutt mellom disse to etter et par år.

Enda noen år senere åpner det seg en mulighet for dere to, når vennens ex blir single etter et annet forhold. Du er fremdeles forelsket i personen. 

Hadde du klart å blitt sammen med noen som du visste en venn av deg hadde hatt sex med? Vennen din har delt detaljer gjennom hele forholdet da de var sammen. Hadde du slitt med bilder i hodet og at det ble feil fordi det var vennens ex?

Del gjerne egne erfaringer også.

Jeg hadde aldri vurdert noe slikt. Aldri.

Når det er sagt, er det ikke dine bilder i hodet som bør tas hensyn til. Det er ansvaret du bærer overfor din venninne. Venner går ikke etter ekser, så du må i hvertfall starte med å få hennes fulle velsignelse.

Men det vil nok endre hvordan mange ser på deg. Jeg personlig ville ikke blitt venn med ei som det.

Anonymkode: cce78...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gitt at vennen visste at du likte eksen hele tiden og kalte det "drømmekjæresten" din og gav dere sin velsignelse.

Ja, da hadde jeg ikke sett noe problem med det. 

Dog, hvis du er usikker av deg og dermed føler på sjalusi og skaper deg bilder og historier i hodet utifra usikkerhet, så vil det bli et betent vepsebol og unødig drama for dere begge. Da er det selvsagt bedre å la vær, dersom man vet man kanskje kan ha slike tendenser. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri. mann 49 her, ville ikke pult en dame som har pult noen jeg kjenner.

Anonymkode: d75d3...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei det hadde jeg virkelig ikke😅. Helt uaktuelt faktisk.

Anonymkode: 28861...9f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

X'er av venner er det samme som X'er av familie for meg. Jeg kunne aldri blitt sammen eller gjort noe seksuelt med en X av noen som står meg nært. Det byr meg imot. X'er av nære er for meg "oppbrukt" inn i evigheten.

Anonymkode: 0e24d...a52

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært noe problem for min del. Har faktisk vært sammen med en eks av en venn, og ingen dårlige følelser fra noen av oss (i hvert fall ingen som noen gav noe som helst indikasjoner om). En forutsetning må være at alle klarer å være voksne og hyggelige med hverandre, og at det ikke er noe alvorlig dårlig blod mellom noen av partene... og at bruddet mellom venn og vennens eks ikke skjedde på grunn av meg (jeg ville aldri forsøke å "ta" noens partner fra noen).

Sett fra mitt perspektiv så har ikke jeg noen rett på å styre andres liv eller hindre to andre å møte hverandre. Når jeg og eksen ikke lengre er i noe forhold forvinner også min rett til å mene noe som helst. Det er deres liv, og jeg har ingen rett til å bestemme over dem.
Det samme synes jeg bør gjelde den andre veien også. Det sitter langt inne å "anerkjenne" en venns "rettighet" til å claime en annen person. Hvis eksen og jeg brått får sterke følelser for hverandre, så bør det være tungtveiende argumenter fra vennen om vi ikke skulle bli sammen. Det holder ikke med "hun er en eks". Broes before Hoes gjelder kun delvis.

Bryr meg nada om hvem partner har ligget med før meg.... og hva de eventuelt har gjort; den delen av livet er over. Nå er det en ny del av livet og det er -oss to- som har sex. Hva enn de gjorde eller ikke gjorde med hverandre angår ikke meg. Utrolig nok blir ikke en kvinne fordervet av å ha hatt en annen manns pikk inni seg... kjent eller ukjent.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Det er sånt som skjer på amerikanske tenåringsdrama-serier

Anonymkode: 59460...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hvis det var en god venn. Aldri ! Får være grenser. 

Anonymkode: d8b92...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kamerat som hadde seg med min kjæreste.

Så i et senere forhold så var han utro mot kjæresten han hadde da.

Jeg og kjæresten hans inngikk et hevnforhold og banket løs på hverandre. Jeg fikk æren av å skryte av det.

Den perfekte hevn.

Anonymkode: 5195a...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...