Gå til innhold

hest som ligger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

isted kjørte jeg forbi et jorde hvor det var to hester. den ene stod, og den andre lå.... jeg trodde at hester stod når de sov? hvorfor lå hesten? også oppå isen, det er jo kaldt for den? tror dere det var noe galt?

Videoannonse
Annonse
Gjest vimse
Skrevet

Noen hester ligger, noen hester står. Om det var noe galt? Nei det er ikke lett å si når man ikke har sett det selv :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ja, hester sover stående, men de kan godt ligge for det. Slappe av, rulle seg, har akkurat rulla seg, klør et sted og prøver å klø mot bakken...

Det er helt normalt og absolutt ingen grunn til bekymring.

Skrevet

Så sant isen bærer er det neppe noen grunn til bekymring :)

Skrevet

Har hørt noe sånnt som at hester ikke kan ligge i mer enn ca en time...

Men ti lsaken: Hester slapper ofte av ved å ligge, men de ligger ikke med mindre de føler seg helt trygge, så sånn sett er det nok bra at denne hesten lå;)

Gjest Gjest
Skrevet

Spørsmålet er: hvem var det hesten lå med?

Skrevet
Har hørt noe sånnt som at hester ikke kan ligge i mer enn ca en time...

Men ti lsaken: Hester slapper ofte av ved å ligge, men de ligger ikke med mindre de føler seg helt trygge, så sånn sett er det nok bra at denne hesten lå;)

Nei hester kan ligge lenger enn det. Er ikke noen "regel" på hvor lenge de kan ligge. Jeg har selv slappet av ved siden av min hest mens den lå i ca 2 timer. Vi slappet av på en grønn eng i strålende solskinn. Herlig! Jeg vil ha vår!

Gjest Gjest
Skrevet

Når hesten ligger kan det også være tegn på kolikk, men du bør se veldig greit forskjell på en hest som ligger og kulern og en hest med kolikk.

Skrevet

Hesten ruller med kolikk, den ligger ikke (jeg har iallfall pdd. ikke sett en hest med kolikk ligge rolig). At en hest ligger er helt normalt.

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe, jeg husker det var særlig en av hestene på stallen "min" som likte å ligge på siden -utendørs. Første gangen jeg så det trodde jeg at han var død- men han bare likte å ligge sånn og "sole seg". Han følte seg vel trygg antakeligvis.

Gjest Catwoman
Skrevet

Hester kan stå og sove, men når de er i ordentlig dyp søvn da ligger de.

Skrevet

Den ene hesten min ligger ofte og soler seg, og da kan han ligge lenge hvis han ikke blir forstyrret. Og så ruller han seg godt i gjørma....

Føllet ligger ofte og hviler seg, og da står de andre rundt og "passer på".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...