AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Hva anser dere som ferie ??? må man reise bort ? Evt varighet? er en weekendtur til en storby i Norge ferie ? Er det minimum en uke med sol og varme ? Anonymkode: 65074...0c4
Queen19 Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Ferie for meg er når jeg har mer enn lørdag og søndag med fri fra jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Ferie er å ha fri fra jobb. Reise på ferie er å reise bort og bo hjemmefra. Anonymkode: d2ab4...18a 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Jeg må reise bort for å ha ordentlig ferie, altså slappe av. Hjemmeferie er forsåvidt ferie det også, men det er alltid ørten ting som roper på å bli gjort, så jeg har mest ferie i hodet når jeg er fysisk borte fra hverdagen. Lengde spiller ingen rolle, hverken i tid eller rom. En uke i Lofoten kan være ferie, en langweekend i Praha eller to uker i Karibien, alt som representerer et reelt avbrekk fra rutiner og gjøremål er ferie for meg. Tror ikke det finnes noen fast definisjon, det er opptil hver enkelt. Anonymkode: 2a4ff...d08 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Å koble av gir meg mest. Nye opplevelser og inntrykk hører gjerne også med. Anonymkode: e80e4...996
smilo Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Jeg slapper alltid av mye bedre når jeg ikke er hjemme. Men jeg trenger ikke dra så langt. Noen km med bobilen og jeg har ferie 🥰 En natt eller flere.. ingen betydning 🥰
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Kommer an på sammenhengen. Jeg sier langhelg om jeg er bortreist mindre enn en uke, og ferie hvis det er over en uke. Jeg har ferie om jeg bruker feriedager fra jobb og er hjemme. Jeg er på ferie om jeg reiser bort. Anonymkode: c08dc...700 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai For meg er ferie det å kunne reise bort. Hjemme er der for mye må og bør gjøre. Jeg trenger nye omgivelser og opplevelser. Anonymkode: a3cd2...c86
AnonymBruker Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai Fri er å være hjemme og slappe av uten å måtte følge klokka. Ferie er å reise bort og oppleve nye ting. Anonymkode: 00215...ca3
Gaia Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Ferie er å gjøre noe annet enn det man normalt gjør, men så klart også det å ikke være på jobb. Ferie trenger ikke å være verken å reise bort et annet sted i landet eller utenlandstur. Det kan også være å sole seg på verandaen hjemme og lese en bok. 1
Queen94 Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Ferie er for meg et par dager der vi ikke styres av klokka. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Å reise til utlandet eller til andre fylker enn mitt. Anonymkode: 3d927...58a 1
Brunello Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai Vi må reise bort for å få skikkelig feriefølelse. Er jeg hjemme, føler jeg at jeg burde ha jobba. Og når jeg har ferie, liker jeg å reise til utlandet i sommerferien. Høst og vinterferie med barna blir hytta. 1
FrkMusafir Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai Ferie for min del er når det gjøres andre ting enn det man gjør til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai Ferie er for meg når barna har skolefri, og vi ikke styres av klokka og ting vi skal/må gjøre. Når vi alle går inn i «feriemodus», der er en helt spesiell stemning og ro. Jeg trenger ikke å reise bort for å ha ferie følelsen, den kommer så fort barna hentes tidlig på skolen siste skoledag. Anonymkode: 8d381...165 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai Ferie for meg er utlandet. Har aldri ferie for å være hjemme. Må reise bort fra landet. Minst en uke. Hvis ikke kaller jeg det langhelg, ikke ferie. Anonymkode: e42ad...62b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 22.31): Hva anser dere som ferie ??? Ferie er å ha fri fra jobb ner enn en langhelg. At man kan gjøre hva man vil, stå opp når man vil, spise når man vil og slippe å løpe etter klokka. AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 22.31): må man reise bort ? Evt varighet? En ferie på terrassen er mer enn bra nok for meg. AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 22.31): er en weekendtur til en storby i Norge ferie ? Absolutt! AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 22.31): Er det minimum en uke med sol og varme ? Anonymkode: 65074...0c4 Som sagt så trenger jeg bare å ha fri, været spiller ingen rolle. Anonymkode: e71a1...76b
AnonymBruker Skrevet 10. mai #20 Skrevet 10. mai Ferie er når man tar en eller flere feriedager fra jobb. Avspasering er ikke ferie, en helgetur til København er ikke ferie. Ferie kan tilbringes hjemme eller andre steder. En pensjonist er ikke på ferie, om de tar en ukes tur til Spaina. De reiser. Anonymkode: 5733f...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå