AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Den ene tjener 840.000 og den andre ble ufør og har 450.000 i året. Boliglån på 4 mill, innenfor 60 % belåningsgrad. Ingen annen gjeld. Har tenkt at det ikke spiller noen rolle hvem lånet står på siden vi er gift og det går opp i opp, men leste nylig et eller annet kommentarfelt hvor det ble sagt at det er forskjell på om det er to inntekter eller om én er ufør og en inntekt. Vedkommende kjente ikke detaljene, så jeg vet ikke engang om det stemmer. Det frister så lite å sitte i lang telefonkø hos Skatteetaten (14 minutter sist jeg prøvde), så hvis noen har peiling på dette og vil dele råd er jeg utrolig takknemlig ❤️ Anonymkode: 53cc9...bd6
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den ene tjener 840.000 og den andre ble ufør og har 450.000 i året. Boliglån på 4 mill, innenfor 60 % belåningsgrad. Ingen annen gjeld. Har tenkt at det ikke spiller noen rolle hvem lånet står på siden vi er gift og det går opp i opp, men leste nylig et eller annet kommentarfelt hvor det ble sagt at det er forskjell på om det er to inntekter eller om én er ufør og en inntekt. Vedkommende kjente ikke detaljene, så jeg vet ikke engang om det stemmer. Det frister så lite å sitte i lang telefonkø hos Skatteetaten (14 minutter sist jeg prøvde), så hvis noen har peiling på dette og vil dele råd er jeg utrolig takknemlig ❤️ Anonymkode: 53cc9...bd6 Altså, vi skriver 3. mai, skattemeldingen skal sendes inn 30. april, om du ikke har søkt utsettelse. Gjeld skal fordeles likt mellom dem som har stiftet gjeld, på skattemeldingen. Du trenger ikke ringe, du kan fint søke opp svartnivå spørsmålet ditt inne på skatteetatens.no der ligger veilederen, gratis. Anonymkode: 8a916...e98 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Det spiller ingen rolle, fradraget er 22% uansett. Anonymkode: 405d6...da0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den ene tjener 840.000 og den andre ble ufør og har 450.000 i året. Boliglån på 4 mill, innenfor 60 % belåningsgrad. Ingen annen gjeld. Har tenkt at det ikke spiller noen rolle hvem lånet står på siden vi er gift og det går opp i opp, men leste nylig et eller annet kommentarfelt hvor det ble sagt at det er forskjell på om det er to inntekter eller om én er ufør og en inntekt. Vedkommende kjente ikke detaljene, så jeg vet ikke engang om det stemmer. Det frister så lite å sitte i lang telefonkø hos Skatteetaten (14 minutter sist jeg prøvde), så hvis noen har peiling på dette og vil dele råd er jeg utrolig takknemlig ❤️ Anonymkode: 53cc9...bd6 14 minutter i telefonkø er absolutt ingenting hvis du ønsker å snakke med dem!!! Anonymkode: d4cce...44f
ben47 Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, vi skriver 3. mai, skattemeldingen skal sendes inn 30. april, om du ikke har søkt utsettelse. Gjeld skal fordeles likt mellom dem som har stiftet gjeld, på skattemeldingen. Du trenger ikke ringe, du kan fint søke opp svartnivå spørsmålet ditt inne på skatteetatens.no der ligger veilederen, gratis. Anonymkode: 8a916...e98 Nei ikke nødvendigvis. Man kan fordele rentefradraget mellom seg som man vil. Men i utkastet fra skatteetaten så er det automatisk fordelt 50/50. Dette var nytt for noen år siden.
Brunello Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Så lenge begge betaler nok i skatt til at skatten er høyere enn fradraget, har det ingen betydning hvordan man setter det opp i skattemeldingen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Altså, jeg er ikke ufør. Men jeg har lav lønn, 600 000 kr i året. Mannen min litt over 1 000 000 kr. Når vi setter hele lånet på ham, kommer vi bedre ut av det. Vi gikk fra rundt 10 000 kr i total restskatt til 3000 kr i pluss. Anonymkode: 8967e...ee8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå