Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heii! Jeg trenger noen råd angående en komplisert situasjon med en tidligere flørt eller et såkalt situationship. Vi har vært mye sammen gjennom lang tid, men etter vi forsøkte å ha sex har kontakten blitt dårligere. Alt gikk ikke helt som planlagt fordi han fikk den ikke opp.

Nylig fikk en venninne vite av kompisen hans at han har snakket dritt om meg til vennene sine. Han sier selv han ikke bryr seg om meg i det hele tatt, men han kommer alltid tilbake til meg og gjør alt for meg. Han har bare vært med meg, og ingen andre. Og når han får muligheten drar han heller til meg.

Jeg er usikker på hva han egentlig tenker, og jeg vet ikke helt hva jeg bør gjøre i denne situasjonen. Burde jeg si ifra til han at det ikke er greit å snakke om meg vak ryggen min? Jeg ønsker å komme meg videre i livet, men vil samtidig ikke miste han.

Jeg ønsker ikke kritikk, bare noen perspektiver eller råd fra dere. På forhånd takk for hjelpen!

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Stm123 skrev (4 minutter siden):

Heii! Jeg trenger noen råd angående en komplisert situasjon med en tidligere flørt eller et såkalt situationship. Vi har vært mye sammen gjennom lang tid, men etter vi forsøkte å ha sex har kontakten blitt dårligere. Alt gikk ikke helt som planlagt fordi han fikk den ikke opp.

Nylig fikk en venninne vite av kompisen hans at han har snakket dritt om meg til vennene sine. Han sier selv han ikke bryr seg om meg i det hele tatt, men han kommer alltid tilbake til meg og gjør alt for meg. Han har bare vært med meg, og ingen andre. Og når han får muligheten drar han heller til meg.

Jeg er usikker på hva han egentlig tenker, og jeg vet ikke helt hva jeg bør gjøre i denne situasjonen. Burde jeg si ifra til han at det ikke er greit å snakke om meg vak ryggen min? Jeg ønsker å komme meg videre i livet, men vil samtidig ikke miste han.

Jeg ønsker ikke kritikk, bare noen perspektiver eller råd fra dere. På forhånd takk for hjelpen!

Er dere russ? Typisk 18 år?  Dette høres ut som ungdoms drama. 

Anonymkode: a1ee7...c5b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dere russ? Typisk 18 år?  Dette høres ut som ungdoms drama. 

Anonymkode: a1ee7...c5b

Nei, ikke russ. Russ i fjor😜

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke miste en som snakker vondt om deg bak ryggen din? En sånn person hadde ryki på huet og ræva ut av mitt liv på 0,5 sekund

Anonymkode: c29fa...3d5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stm123 skrev (8 minutter siden):

Eier du ikke selvrespekt? Ikke meningen å være hard. Men hvorfor i all verden ødelegger du for deg selv , ved å ta han imot når du vet han snakker dritt om deg. Det blir ikke mer åpenbart enn det, at du blir utnyttet.  

Har opplevd lignende selv, med en jeg trodde  var mer seriøs, da tok jeg det opp med han ved første møtet, og sa jeg hadde hørt han ikke snakket  så pent om meg. Hva dreier det seg om? Han ba om unskyld og hadde selvrespekt  nok til å ikke ta kontakt med meg igjen. 

Unskyld meg, men det er ikke denne mannen du skal velge. Og et enkelt  ligg , er ikke  det du er. Med mindre det er du som utnytter han for sex

Anonymkode: 88306...da3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke miste ham? En person du aldri har vært i et ordentlig forhold til og som snakker dritt bak ryggen din?

Hvis du fortsetter med ham aksepterer du å bli behandlet slik. På tide å rette seg opp i ryggen, vokse opp og kreve å bli respektfullt behandlet. Siden du er ung skal du få det inn med teskje: Måten  du krever å bli behandlet respektfullt på her er å ikke gidde å bruke mer krefter, tid og følelser på ham. Han kommer ikke til å starte å behandle deg bedre (slutte å snakke stygt om deg bak ryggen din).

Kom deg videre!

Anonymkode: 38769...9b4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Stm123 skrev (25 minutter siden):

Burde jeg si ifra til han at det ikke er greit å snakke om meg vak ryggen min? Jeg ønsker å komme meg videre i livet, men vil samtidig ikke miste han.

Han er flau fordi han ikke fikk den opp. Han snakker dritt om deg for å unngå å innrømme at han ikke klarte å prestere.

Hvorfor er du redd for å miste en som snakker dritt om deg?

Du bør absolutt gi han beskjed om at det ikke er greit å snakke dritt om andre!

Hvis han ikke tåler at du sier det så er han ikke verdt å ha som hverken venn eller kjæreste.

Hvis du - mot formodning - skulle ønske å fortsette med han så er sjansen større for å lykkes hvis dere bruker god tid på kyss og kos, og ikke ha fokus på selve sameiet. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om 10 år kommer du til å være så forbanna på deg selv for at du kastet bort så mye tid, og dine beste år, på et fjols som han. Gjør deg selv en tjeneste og gå videre umiddelbart. Gjerne forklar han i klartekst hvorfor også. At du hverken er dum eller uopplyst. 

Du er faktisk dum om du fremdeles klamrer deg til han.

Og lær av dette og aldri ta til takke med hva som helst noen sinne igjen. 

Anonymkode: 58c6e...a73

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...