AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:46 #1 Del Skrevet lørdag kl 17:46 Jeg har en gammel iphone som har masse sprekker og jeg får glassskår i fingrene. Denne iphone har 128 gb lagringsplass. Jeg er altfor glad i å ta videoer og bilder så plassen er helt fullt av det. Hobbyfotograf. Er det da lurest å spare denne iphone kun for bildene og videoen sin del og å kjøpe ny telefon med enten 128 gb lagringsplass og å ikke overføre de gamle bildene og videoene fra den gamle telefonen. Men heller bruke den som hardisk om dere skjønner. Eller er det dumt og burde jeg heller kjøpe en til 256 gb kun for å ha både gamle og nye bilder der? Enten blir det en gammel iphone med 256 gb eller en nyere iphone med 126 gb. Hva hadde dere gjort. Maks beløpet mitt er under 2000 kroner så skal kjøpe på finn.no. Har dårlig råd. Men hva hadde dere gått for? Og hvordan overfører jeg evt. bilder fra en iphone til en annen iphone? Jeg kan absolutt ingenting om dette så trenger hjelp og jeg vet ikke hvem jeg bør spørre. Anonymkode: 1a26d...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:34 #2 Del Skrevet søndag kl 10:34 Ingen? Skal kjøpe en nå. Anonymkode: 1a26d...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:39 #3 Del Skrevet søndag kl 10:39 Jeg lagrer bildene mine i google photos. Så følger de med til neste telefon og neste telefon. Anonymkode: 6ad53...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:42 #4 Del Skrevet søndag kl 11:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lagrer bildene mine i google photos. Så følger de med til neste telefon og neste telefon. Anonymkode: 6ad53...480 Hvordan gjør man det? Koster det noe? Anonymkode: 1a26d...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #5 Del Skrevet søndag kl 11:56 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan gjør man det? Koster det noe? Anonymkode: 1a26d...7ca https://one.google.com/about/plans?hl=no&g1_landing_page=0 Det koster 24 kr pr måned for det billigste abbonementet som har 100 GB lagring. Hvis du allerede har 128 GB med bilder, så bør du gå for 200 GB i første omgang. Hvis du trenger mer lagring, så kan du oppgradere. Neste steg er 2 TB og koster 125 kr per måned. Det finnes andre løsninger og jeg har faktisk flere. Men til bilder liker jeg best google photos. Anonymkode: 6ad53...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): https://one.google.com/about/plans?hl=no&g1_landing_page=0 Det koster 24 kr pr måned for det billigste abbonementet som har 100 GB lagring. Hvis du allerede har 128 GB med bilder, så bør du gå for 200 GB i første omgang. Hvis du trenger mer lagring, så kan du oppgradere. Neste steg er 2 TB og koster 125 kr per måned. Det finnes andre løsninger og jeg har faktisk flere. Men til bilder liker jeg best google photos. Anonymkode: 6ad53...480 Hvordan overfører jeg bildene dit? Anonymkode: 1a26d...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Men er det sikkert å lagre bildene på iPhone? Og heller bytte til ny iPhone? Og å ha de gamle bildene på den gamle telefonen? Anonymkode: 1a26d...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan overfører jeg bildene dit? Anonymkode: 1a26d...7ca Last ned appen, lag konto og så spør den hvilke mapper du vil laste opp. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men er det sikkert å lagre bildene på iPhone? Og heller bytte til ny iPhone? Og å ha de gamle bildene på den gamle telefonen? Anonymkode: 1a26d...7ca Det er alltid tryggere med tanke på bilder på avveie at de ligger på en fysisk disk. Men det er tryggere med tanke på at man ikke mister bilder når man har dem lagret i sky. Jeg hadde masse bilder på en harddisk som kræsjet i "gamle dager" før man lagret i sky. Borte og jeg får ikke se dem igjen. Anonymkode: 6ad53...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden Er det ikke enklere å hente ut bildene via usb-c kabel til en disk eller datamaskinen og heller lagre ekstra backup etter det igjen. Enn å betale for en tjeneste pr mnd? Anonymkode: e2bef...43b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 12.34): Ingen? Skal kjøpe en nå. Anonymkode: 1a26d...7ca prøv å ikke kjøpe iphone 8 eller eldre iphones enn det pga de oppdateres ikke lengre. Bare et tips 🙂 Anonymkode: e2bef...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke enklere å hente ut bildene via usb-c kabel til en disk eller datamaskinen og heller lagre ekstra backup etter det igjen. Enn å betale for en tjeneste pr mnd? Anonymkode: e2bef...43b Det spørs hvordan du bruker bildene. Jeg synes ikke det. Jeg liker å ha tilgang til alle bildene mine fra mobilen. Bonus er jo at jeg har tilgang til dem fra PC også. Og hvis du skal kjøpe større lagring på mobilen, så koster jo det også, men sjeldenere (hver gang du bytter telefon). Jeg vet at du ser på en ganske gammel brukt mobil, men lagring koster likevel. For nye iphoner koster det 1500 kr ekstra å ha 256GB i stedet for 128GB. Anonymkode: 6ad53...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå