Gå til innhold

17.mai lunsj for ensomme i Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊 Jeg er heftig inspirert av initiativet til Else Kåss Furuseth og jeg tror jeg hadde dratt til Oslo utelukkende av den grunn om det ikke hadde vært for at jeg måtte være i Bergen dagen etter. Er det noen andre i området som vet at de kommer til å være alene denne dagen? Hadde du kunne vurdere det? Hvis det hadde vært en type avslappet kurvfest i parken der alle tar med mat og drikke til seg selv?

Anonymkode: 6c545...e42

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne jeg absolutt vært med på. 

Jeg skal på fjellet den 17, og er ikke sånn overbegeistret for 17. mai ståket sånn egentlig. Men alle arrangement som bidrar til mindre ensomhetsfølelse på slike dager (om den nå enn er 17. mai, julaften, nyttårsaften eller andre viktige dager) er arrangement som jeg applauderer storveis 👏 En inkluderende kurvfest i parken hadde jeg lett kunne svingt innom

Anonymkode: 2bba1...8be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette kunne jeg absolutt vært med på. 

Jeg skal på fjellet den 17, og er ikke sånn overbegeistret for 17. mai ståket sånn egentlig. Men alle arrangement som bidrar til mindre ensomhetsfølelse på slike dager (om den nå enn er 17. mai, julaften, nyttårsaften eller andre viktige dager) er arrangement som jeg applauderer storveis 👏 En inkluderende kurvfest i parken hadde jeg lett kunne svingt innom

Anonymkode: 2bba1...8be

Så koselig sagt 😀 Tror du jeg kan kontakte lokalavisen med denne "planen" min? Jeg har ingen organisasjoner eller some-profiler i ryggen, det er liksom bare meg.. vet ikke helt hvordan jeg kan nå ut. Ikke at jeg forventer et massivt oppmøte, det hadde vært fantastisk om det kom én person, men det er ikke sikkert vi finner hverandre her inne, selv om KG er et stort forum 😀

TS

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 19.22):

Så koselig sagt 😀 Tror du jeg kan kontakte lokalavisen med denne "planen" min? Jeg har ingen organisasjoner eller some-profiler i ryggen, det er liksom bare meg.. vet ikke helt hvordan jeg kan nå ut. Ikke at jeg forventer et massivt oppmøte, det hadde vært fantastisk om det kom én person, men det er ikke sikkert vi finner hverandre her inne, selv om KG er et stort forum 😀

TS

Ja, det kan du, du kan også ta kontakt med frivillighetssentralen der du bor og høre om de vil hjelpe å spre ordet for deg. Du trenger ingen organisasjon for å få dette til. Og dette forumet har et finn en venn-forum altså, bare bla deg nedover så finner du det😊

Anonymkode: 7faee...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp idé 👌

Kjæresten min døde for et drøyt år siden og datteren min er student og opptatt med sitt 17 mai, og jeg gruer meg til å være alene.

17 mai er en dag der man er med familien sin, og jeg har ikke familie her siden jeg ikke er bergenser.

Anonymkode: 6181f...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg får ikke til den type sosialisering. Men det høres ut som et hyggelig initiativ. 

Anonymkode: e25c0...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...