AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:48 #1 Del Skrevet lørdag kl 16:48 Har et gammelt hus som skal rives før det skal bygges nytt. Det er to etasjer (eller, pr definisjon 1,5 tror jeg), grunnflaten er 60-70 m2. Noen som har fått revet noe som kan si noe om hva de betalte for jobben? Anonymkode: 82452...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:24 #2 Del Skrevet lørdag kl 17:24 Hørt om brannvesenet vil brenne det ned? Anonymkode: 47488...682 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet lørdag kl 17:33 #3 Del Skrevet lørdag kl 17:33 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har et gammelt hus som skal rives før det skal bygges nytt. Det er to etasjer (eller, pr definisjon 1,5 tror jeg), grunnflaten er 60-70 m2. Noen som har fått revet noe som kan si noe om hva de betalte for jobben? Anonymkode: 82452...1af Du vet aldri svaret på m2, alt handler om hva huset inneholder av spesialavfall som asbest blant annet. Det kan være lite, eller veldig mye alt etter når huset ble bygget. Det å brenne ned et hus er lite aktuelt, det kommer jo an på om brannvesenet trenger trening, og ikke minst er huset fult av asbest må dette bort før det skjer. Her må det hentes inn anbud, og først da vet du prisen. Riving av hus kan være ekstrem dyrt, eller helt akseptabelt. Bygningsmassen avgjør det hele. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:59 #4 Del Skrevet lørdag kl 17:59 TomKrus skrev (25 minutter siden): Du vet aldri svaret på m2, alt handler om hva huset inneholder av spesialavfall som asbest blant annet. Det kan være lite, eller veldig mye alt etter når huset ble bygget. Det å brenne ned et hus er lite aktuelt, det kommer jo an på om brannvesenet trenger trening, og ikke minst er huset fult av asbest må dette bort før det skjer. Her må det hentes inn anbud, og først da vet du prisen. Riving av hus kan være ekstrem dyrt, eller helt akseptabelt. Bygningsmassen avgjør det hele. Huset er bygget i ca 1880, så asbest er det neppe. Men jeg ser selvfølgelig poenget ditt. Har fått ett tilbud, venter på flere, og jeg skjønner at det koster, men jeg er usikker på hvor mye penger "ekstremt dyrt" og "akseptabelt" er Anonymkode: 82452...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:00 #5 Del Skrevet lørdag kl 18:00 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hørt om brannvesenet vil brenne det ned? Anonymkode: 47488...682 Nei... Hører mange sier at de ikke gjør det noe særlig, men skal høre med dem ja. Anonymkode: 82452...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei... Hører mange sier at de ikke gjør det noe særlig, men skal høre med dem ja. Anonymkode: 82452...1af Her brenner brannvesenet titt og ofte ned hus. Anonymkode: 30109...7bd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:58 #7 Del Skrevet lørdag kl 19:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huset er bygget i ca 1880, så asbest er det neppe. Men jeg ser selvfølgelig poenget ditt. Har fått ett tilbud, venter på flere, og jeg skjønner at det koster, men jeg er usikker på hvor mye penger "ekstremt dyrt" og "akseptabelt" er Anonymkode: 82452...1af Er det ikke gjort noen arbeider med huset siden 1880? Ville tatt høyde for at det kan finnes asbest og ftalater hvis det er gulvbelegg i huset. Anonymkode: 313eb...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Har du søkt om riving hos kommunen/byggesak? Anonymkode: 6bd94...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei... Hører mange sier at de ikke gjør det noe særlig, men skal høre med dem ja. Anonymkode: 82452...1af Her og brenner brannvesenet ofte hus og låver. Tar det som øvelse på det de trenger å øve på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Tips; legg ut huset på finn først, la folk få ta med seg det de vil av bygningsmaterialer. Jeg personlig ville troppet opp og revet av gulv og panel og gjenbrukt. 😅 antakelig hadde jeg tatt taktroen og. hvis dette ligger i nærheten av Østlandet så send meg pm om dette er aktuelt. Hus fra 1880 har fantastiske gode materialer, finnes ikke maken i dag til kvalitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Skriver som andre her, kontakt brannvesenet og trygle dem om å bruke det som øvelseslokale og brenne det ned 😅 Da sparer du hundretusenvis av kroner. Anonymkode: 4b40d...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Brannvesenet brenner ned hus/bygninger, men de gjør det jo ikke gratis - og det stilles en del krav til alt mulig som må fjernes først -det skal vel helst være nesten bare trevirke igjen... Anonymkode: b91e9...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå