AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #1 Skrevet 3. mai 2025 De to siste årene har jeg fått skikkelig plagsom PMS, og lurer på om noen har noen triks og tips å komme med? Hver syklus har jeg et par dager hvor alt og alle går meg på nervene. Deretter har jeg en til to dager hvor jeg går meg selv på nervene, er veldig, veldig sliten og livet generelt føles helsvart. Heldigvis vet jeg at det henger sammen med syklusen, og at det bare er å bite tenna sammen. Passe på hva jeg sier til de rundt meg og være litt ekstra snill med meg selv. Det er allikavel slitsomt når det samme gjentar seg måned etter måned. Hvis noen har funnet noe som hjelper mot pms, vil jeg gjerne høre om det. Anonymkode: 616ba...765
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #2 Skrevet 3. mai 2025 Eneste som hjelper for meg er kosthold. Ren mat, og jeg må holde meg unna korn. Anonymkode: d26c1...28f
Anjatapinjata Skrevet 3. mai 2025 #3 Skrevet 3. mai 2025 Her måtte jeg starte med p-piller igjen å begynne med antidepressiva. Men nå har jeg pms i mer enn 4dager da. Og det er mye bedre nå😊
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #4 Skrevet 3. mai 2025 Anjatapinjata skrev (1 time siden): Her måtte jeg starte med p-piller igjen å begynne med antidepressiva. Men nå har jeg pms i mer enn 4dager da. Og det er mye bedre nå😊 Hvilke p piller? 😊 Anonymkode: e4525...99c
visp Skrevet 3. mai 2025 #6 Skrevet 3. mai 2025 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Aner ikke finnes ikke noe mot kateter ☹️ Hæ??
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #7 Skrevet 3. mai 2025 Kan det være endometriose? Da kan hormoner hjelpe. Jeg går på antidepressiva og det hjelper mot de kraftige svingningene i humøret. Mot fysiske plager så hjelper et godt kosthold og gode rutiner på aktivitet kontinuerlig, men det er lov å ta det rolig når man er midt oppi. Anonymkode: 3634d...2e7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #8 Skrevet 3. mai 2025 Opplever du noe som helst småkløe rundt om på kroppen i disse periodene? Da kan du ha effekt av å bruke kombinasjonen av H1 og H2 blokkere. Dette fungerer på mange med PMDD (ved økt estrogen, kan man oppleve at mastceller forårsaker utslipp av histamin elle noe sånt). Søsteren min har opplevd enorm forskjell psykisk og fysisk etter at hun begynte på disse 1,5-2 uker av syklusen. Videre er sukker og hvete også store fiender mot hormonell ubalanse.. Anonymkode: 30ac2...159
Anjatapinjata Skrevet 4. mai 2025 #9 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvilke p piller? 😊 Anonymkode: e4525...99c Jeg bruker yasminelle mener jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå