Gå til innhold

Hvilke navn er mest oppbrukt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det ikke en stund at mange kalte jentene sine for ulike variasjoner av khaleesi da GoT kom, men så senere angret og skiftet navn når det viste seg at den søte og uskyldige Khaleesi viste seg å være en hevngjerrig massemorder? Ellers er vel Adolf og Vidkun temmelig "oppbrukt" 

Anonymkode: 6721f...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I barneskolebarnet ditt sin klasse: 

Her er det veldig mange Jakob, Filip, og jenter er det mange Nora, Olivia og Sofia 

Anonymkode: d21c0...788

her er det

største som er 15 er det 4 Emma, 4 Lucas, 4 Mathias, 4 Jonas, 4 Linnea og 6 Elias, de er fordelt på 3 trinn,men likevel

mellomste på 13 : 2 Emma , 4 Leander , 5 Lucas og 3 Sander.  2 av Emma og 2 av Lucas går i min sin klasse

yngste på 12 : 4 Liam, 3 Leander , 2 Nora , 4 Leo og 4 Benjamin

Anonymkode: 8890e...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis synes jeg IDA er så enormt overbrukt og kjedelig. Emma og Nora også. Ingrid. Og fra tidligere av er det altfor mange Anne, snork.

Av dagens guttenavn er jeg drittlei av Iver, Filip, Isak og Lukas. Matheo og Emil. Og fra tidligere: Thomas, Martin, Fredrik, Stian. 

Anonymkode: 7c960...816

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

På tide å hente frem Kim Remi og Glenn-André igjen tror jeg! 

Anonymkode: 1275a...8e4

Ja! 
Og Ronny og Roger! 
Og Trine og Bente 😂

Anonymkode: 388ca...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mine barn på 2. 7. og 10. trinn er det svært få med samme navn. Ca 50 barn på hvert, 100 for 10. klassingen. 
10. klassingen har en Cassander på trinnet sitt. Håpløst navn 🙈 

Mens guttene i 2. klasse like gjerne kunne vært et bridgeklubb i 70-åra 😂 (navnemessig) 

Anonymkode: 388ca...7dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jentenavn som er utledet av guttenavn er en uting.

I gamle dager var det navn som Haralda, Edvarda, Hansine, Pauline, Jensine, Ingvarda.
Nå er det Filippa, Karla, Martine osv.

Synes jenter bør ha navn som står på egne ben!

Anonymkode: 7f3ea...501

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig lei Emma, som har vært populært siden Ross og Rachels datter i Friends ble døpt det. Guttenavnene Noa og Liam, skikkelig snork.

Anonymkode: bd633...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så utrolig lei Emma, som har vært populært siden Ross og Rachels datter i Friends ble døpt det. Guttenavnene Noa og Liam, skikkelig snork.

Jeg synes faktisk Emma er helt nydelig,men mye brukt ja

Anonymkode: 8890e...fb1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som Anne, Bente, Anita, Monica, Ida, Karoline, Kristine, Silje, Amalie, Emilie, Vilde, Malin, Sara, Kristoffer, Anders, Andreas, Kristian, Mathias, Erik og Daniel ble så mye brukt i sin tid at jeg er drittlei dem den dag i dag. 

Av dagens navn vil jeg si: Liam, Matheo(!!!!), Theo(dor), Noah, Emil, William, Leo, Emma, Nora, Sofie/Sofia, Ada, Ellie/Ella, Amelia, og jeg er fremdeles lei av Sara/Sarah. 

Anonymkode: 5d787...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngikk konkret å velge de mest populære navnene til mine barn. Typ strøk topp 50 helt av listen fordi jeg selv husker godt hvor kjipt det var at mange hadde samme navn som meg da jeg vokste opp. 

Likevel står vi nå i situasjonen at det til neste år begynner et barn til med samme navn i klassen til min eldste. Og de tre navnene jeg helt strøk pga de var på topp 50, det er én unge med hver av to av navnene på hele skolen, det siste ingen. 

Så ja...vil ikke si noen av navnene er oppbrukt. Samtidig så vil man aldri få helgardert seg. Uansett har barna mine de navnene jeg likte best og både barna og jeg selv er fornøyd med dem. Tenker også at alle andre foreldre, så godt som iallefall, også har valgt navnene de liker best. 

Noen navn vil nasjonalt ligge på toppen uansett hva man gjør. Og lokalt vil det nok også være forskjeller. Så hva om folk får gi navnene de ønsker til sine barn og andre folk holder meningene sine for seg selv?

Anonymkode: 4ba5d...ff2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

. Så hva om folk får gi navnene de ønsker til sine barn og andre folk holder meningene sine for seg selv?

Nå ble jeg nysgjerrig! Hvem er det som prøver å hindre folk fra å gi navnene de ønsker til sine barn?
Og hvorfor skal ikke folk si meningen sin når de blir spurt om den på et diskusjonsforum?

Jeg tenker at folk som er for sarte til å se sitt barns navn bli nevnt i denne tråden ikke bør lese den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På generell basis synes jeg IDA er så enormt overbrukt og kjedelig. Emma og Nora også. Ingrid. Og fra tidligere av er det altfor mange Anne, snork.

Av dagens guttenavn er jeg drittlei av Iver, Filip, Isak og Lukas. Matheo og Emil. Og fra tidligere: Thomas, Martin, Fredrik, Stian. 

Anonymkode: 7c960...816

For min del gjelder det André. Det er så tomt på en måte. Ihvertfall når det kombineres med et annet navn. 

Virker som folk har funnet et favoritt navn, og lagt til André bare for å ha et dobbeltnavn. 

Anonymkode: bae4f...5e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

For min del gjelder det André. Det er så tomt på en måte. Ihvertfall når det kombineres med et annet navn. 

Virker som folk har funnet et favoritt navn, og lagt til André bare for å ha et dobbeltnavn. 

Anonymkode: bae4f...5e8

Kim André, Ken André etc. ja. Grøss
Har noen nevnt Ronny forresten? Og Kenneth? 
(Har hørt at "Ronny" er overrepresentert i norske fengsler. Vet ikke om det stemmer da)

Anonymkode: 7f3ea...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...