AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai I barneskolebarnet ditt sin klasse: Her er det veldig mange Jakob, Filip, og jenter er det mange Nora, Olivia og Sofia Anonymkode: d21c0...788 3
Sur sitron Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Ingen navn er oppbrukt. Har aldri forstått de som føler for å fortelle andre at navnet de har valgt til sine barn er "oppbrukt". Hva søren betyr det at navnet er oppbrukt? Det er ingen navn som blir oppbrukt - velg det navnet du liker best og synes er fint, drit en lang i hva andre mener. 7 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Fredrik og Maya i tiende. Oscar og Emilie hos sjetteklassingen (tror de har fem Oscar på trinnet). Anonymkode: c7974...61f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Sur sitron skrev (1 minutt siden): Ingen navn er oppbrukt. Har aldri forstått de som føler for å fortelle andre at navnet de har valgt til sine barn er "oppbrukt". Hva søren betyr det at navnet er oppbrukt? Det er ingen navn som blir oppbrukt - velg det navnet du liker best og synes er fint, drit en lang i hva andre mener. Nettopp. At et navn er på navnetoppen betyr bare at mange synes det er fint. Og noen navn ville alltid ligget på topp, uansett hvor originale foreldre tror de er. På kg har jeg sett navn som ikke en gang er topp 100 bli kalt oppbrukt. Anonymkode: 696ca...f0b 3
Brunello Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Synes ingen navn blir oppbrukt. Synes imidlertid at mange navn er stygge og / eller harry og kan ikke fatte at foreldrene valgte det. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai På tide å hente frem Kim Remi og Glenn-André igjen tror jeg! Anonymkode: 1275a...8e4 3 1
Sur sitron Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Brunello skrev (1 minutt siden): Synes ingen navn blir oppbrukt. Synes imidlertid at mange navn er stygge og / eller harry og kan ikke fatte at foreldrene valgte det. Men de har valgt det til sine barn fordi de liker det. Man kan mene hva man vil om deres valg, men kanskje holde det for seg selv? Et navn er veldig personlig for dem som bærer det og for dem som gav dem navnet.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Ingen navn er oppbrukte, enig i det, men om Emma hadde vært navnet jeg synes var penest i hele verden ville jeg likevel skippet det. Samme med Victoria. Synes de er overalt, hele tiden. Anonymkode: 0462d...79b 3
Brunello Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai Sur sitron skrev (5 minutter siden): Men de har valgt det til sine barn fordi de liker det. Man kan mene hva man vil om deres valg, men kanskje holde det for seg selv? Et navn er veldig personlig for dem som bærer det og for dem som gav dem navnet. Eller tror de liker det på grunn av at så mange andre gir barna navnet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai Brunello skrev (1 minutt siden): Eller tror de liker det på grunn av at så mange andre gir barna navnet. Dette blir en logisk glipp for meg. Det du påstår er jo at folk gir barna sine navn de egentlig ikke liker, bare fordi de er populære Da må du nesten definere hvordan man skiller mellom denne følelsen og å like et navn på ekte. Navnetrender går opp og ned, akkurat som alle andre trender. Å like noe som er moderne er ikke det samme som at følelsen er mindre verdt, bare fordi det handler om mote/trender. Veldig mye av det vi liker handler om tilvenning: vi bli vant til å høre et navn, og det vokser på oss. At mange liker Emma i dag betyr ikke at følelsen ikke er ekte. Anonymkode: 26b63...fd6 3
Brunello Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette blir en logisk glipp for meg. Det du påstår er jo at folk gir barna sine navn de egentlig ikke liker, bare fordi de er populære Da må du nesten definere hvordan man skiller mellom denne følelsen og å like et navn på ekte. Navnetrender går opp og ned, akkurat som alle andre trender. Å like noe som er moderne er ikke det samme som at følelsen er mindre verdt, bare fordi det handler om mote/trender. Veldig mye av det vi liker handler om tilvenning: vi bli vant til å høre et navn, og det vokser på oss. At mange liker Emma i dag betyr ikke at følelsen ikke er ekte. Anonymkode: 26b63...fd6 Mange gjør noe de ikke liker fordi det er populært. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai Brunello skrev (10 minutter siden): Mange gjør noe de ikke liker fordi det er populært. Jeg trodde ikke det innebar navning av barna sine. "Jeg liker egentlig ikke Emma, men vi er jo nødt til å kalle henne det, for det er så populært at jeg tror jeg liker det." ....sa ingen noensinne Anonymkode: 26b63...fd6 3 1
Brunello Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg trodde ikke det innebar navning av barna sine. "Jeg liker egentlig ikke Emma, men vi er jo nødt til å kalle henne det, for det er så populært at jeg tror jeg liker det." ....sa ingen noensinne Anonymkode: 26b63...fd6 Det tror jeg. Ikke så mange som velger navn de misliker, men er nok flere som angrer på de verste mote-navnene etter noen år. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg trodde ikke det innebar navning av barna sine. "Jeg liker egentlig ikke Emma, men vi er jo nødt til å kalle henne det, for det er så populært at jeg tror jeg liker det." ....sa ingen noensinne Anonymkode: 26b63...fd6 Hvem vet. Jeg var nabo med en familie da jeg vokste opp, der den eldste datteren bare gikk på in-steder, fordi de var in, og jeg husker hun sa til meg når hun var yngre at fra nå av skulle hun bare kjøpe musikk fordi den var populær. Foreldrene hennes fikk en attpåklatt som de kalte for det mest populære navnet det året, fordi det var det mest populære. Moren sa det faktisk til meg, så jeg vet det. Hvem vet om de likte navnet. Anonymkode: 24eb3...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai I 1.klasse her er det 4 Frida, ellers er der bare 1-2 av hver på trinnet. Anonymkode: 720a3...80c 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette blir en logisk glipp for meg. Det du påstår er jo at folk gir barna sine navn de egentlig ikke liker, bare fordi de er populære Da må du nesten definere hvordan man skiller mellom denne følelsen og å like et navn på ekte. Anonymkode: 26b63...fd6 Det er nok mer sånn at noen føler seg spesielle når de misliker navn mange andre liker. Anonymkode: 696ca...f0b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå