AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:35 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:35 Noen som har erfaring med tannbro? Jeg har mistet 2 tenner i munnen, og har ikke råd til implantat, tannbro er rimeligere og tenna veisiden av er skadet så må på et tidspunkt fikses uansett. noen som har tannbro og erfaring med det, har forstått jeg får midlertidig bro først, etter noen uker får jeg permanent bro, limer de fast midlertidig bro, eller er det noe som må taes ut når jeg spiser etc ? Anonymkode: 30fe5...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:41 #2 Del Skrevet lørdag kl 15:41 Den sitter. Bare husk å bruke børster under broen fra start, så ikke tennene den blir festet på får hull. Anonymkode: 04332...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:44 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har erfaring med tannbro? Jeg har mistet 2 tenner i munnen, og har ikke råd til implantat, tannbro er rimeligere og tenna veisiden av er skadet så må på et tidspunkt fikses uansett. noen som har tannbro og erfaring med det, har forstått jeg får midlertidig bro først, etter noen uker får jeg permanent bro, limer de fast midlertidig bro, eller er det noe som må taes ut når jeg spiser etc ? Anonymkode: 30fe5...989 Venter på å få laget bro. Du får ikke midlertidig bro, men midlertidige tenner på de to tennene som skal bære broen. De to festetennene blir slipt ned o tilpasset til å feste en bro, du scannes eller det brukes avtrykkene, og dette sendes til tanntekniker som lager broen. Jeg var og er skeptisk til bro, men har flere i min omgangskrets som har bro grunnet sykdom. Alle disse er fornøyd med sine broer. Anonymkode: 376d7...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:50 #4 Del Skrevet lørdag kl 16:50 Har hatt bro noen år - ha funka helt fint. Det er viktig å rengjøre mellomhull og sånt, slik at tennene de er festet til ikke svikter - da kan det oppstå problemer. Jeg har perionditt og tannlegen måler en gang i året dybden på lommene. Husker ikke prisen, men var rimeligere enn jeg trodde. Ser at det fortsatt reklameres for tannleger i utlandet, men med euro-kursen som er nå, kan jeg ikke forstå at det er verdt det, gitt at det er langt uanna, det er vanskelig om det skulle oppstå problemer og i tillegg er det er en viss økt fare for infeksjon. Anonymkode: b53ed...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:18 #5 Del Skrevet lørdag kl 17:18 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har hatt bro noen år - ha funka helt fint. Det er viktig å rengjøre mellomhull og sånt, slik at tennene de er festet til ikke svikter - da kan det oppstå problemer. Jeg har perionditt og tannlegen måler en gang i året dybden på lommene. Husker ikke prisen, men var rimeligere enn jeg trodde. Ser at det fortsatt reklameres for tannleger i utlandet, men med euro-kursen som er nå, kan jeg ikke forstå at det er verdt det, gitt at det er langt uanna, det er vanskelig om det skulle oppstå problemer og i tillegg er det er en viss økt fare for infeksjon. Anonymkode: b53ed...a64 Tannbehandling i utlandet medfører heller ikke at man får noen garanti på arbeidet slik som i Norge. Må noe justeres, så kan norske tannleger nekte å hjelpe. Grunnen er enkel, faren for multiresistente bakterier MRSA. Anonymkode: 376d7...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 18.50): Har hatt bro noen år - ha funka helt fint. Det er viktig å rengjøre mellomhull og sånt, slik at tennene de er festet til ikke svikter - da kan det oppstå problemer. Jeg har perionditt og tannlegen måler en gang i året dybden på lommene. Husker ikke prisen, men var rimeligere enn jeg trodde. Ser at det fortsatt reklameres for tannleger i utlandet, men med euro-kursen som er nå, kan jeg ikke forstå at det er verdt det, gitt at det er langt uanna, det er vanskelig om det skulle oppstå problemer og i tillegg er det er en viss økt fare for infeksjon. Anonymkode: b53ed...a64 Hvordan var den midlertidige broen for deg? Tok det lang tid fra de slipte ned tennene til du fikk permanent bro? ts Anonymkode: 30fe5...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå