Gå til innhold

Tannbro erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med tannbro?

Jeg har mistet 2 tenner i munnen, og har ikke råd til implantat, tannbro er rimeligere og tenna veisiden av er skadet så må på et tidspunkt fikses uansett.

noen som har tannbro og erfaring med det, har forstått jeg  får midlertidig bro først, etter noen uker får jeg permanent bro, limer de fast midlertidig bro, eller er det noe som må taes ut når jeg spiser etc ? 

Anonymkode: 30fe5...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den sitter. 

Bare husk å bruke børster under broen fra start, så ikke tennene den blir festet på får hull. 

Anonymkode: 04332...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har erfaring med tannbro?

Jeg har mistet 2 tenner i munnen, og har ikke råd til implantat, tannbro er rimeligere og tenna veisiden av er skadet så må på et tidspunkt fikses uansett.

noen som har tannbro og erfaring med det, har forstått jeg  får midlertidig bro først, etter noen uker får jeg permanent bro, limer de fast midlertidig bro, eller er det noe som må taes ut når jeg spiser etc ? 

Venter på å få laget bro. Du får ikke midlertidig bro, men midlertidige tenner på de to tennene som skal bære broen. 

De to festetennene blir slipt ned o tilpasset til å feste en bro, du scannes eller det brukes avtrykkene, og dette sendes til tanntekniker som lager broen. 
Jeg var og er skeptisk til bro, men har flere i min omgangskrets som har bro grunnet sykdom. Alle disse er fornøyd med sine broer. 

Anonymkode: 376d7...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bro noen år - ha funka helt fint. Det er viktig å rengjøre mellomhull og sånt, slik at tennene de er festet til ikke svikter - da kan det oppstå problemer. Jeg har perionditt og tannlegen måler en gang i året dybden på lommene. Husker ikke prisen, men var rimeligere enn jeg trodde. Ser at det fortsatt reklameres for tannleger i utlandet, men med euro-kursen som er nå, kan jeg ikke forstå at det er verdt det, gitt at det er langt uanna, det er vanskelig om det skulle oppstå problemer og i tillegg er det er en viss økt fare for infeksjon.

Anonymkode: b53ed...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har hatt bro noen år - ha funka helt fint. Det er viktig å rengjøre mellomhull og sånt, slik at tennene de er festet til ikke svikter - da kan det oppstå problemer. Jeg har perionditt og tannlegen måler en gang i året dybden på lommene. Husker ikke prisen, men var rimeligere enn jeg trodde. Ser at det fortsatt reklameres for tannleger i utlandet, men med euro-kursen som er nå, kan jeg ikke forstå at det er verdt det, gitt at det er langt uanna, det er vanskelig om det skulle oppstå problemer og i tillegg er det er en viss økt fare for infeksjon.

Tannbehandling i utlandet medfører heller ikke at man får noen garanti på arbeidet slik som i Norge. Må noe justeres, så kan norske tannleger nekte å hjelpe. Grunnen er enkel, faren for multiresistente bakterier MRSA. 

Anonymkode: 376d7...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 18.50):

Hvordan var den midlertidige broen for deg?

Tok det lang tid fra de slipte ned tennene til du fikk permanent bro?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...