Gå til innhold

Hadde bestilt mat i konfirmasjonen,men stedet gikk konkurs, da må vi lage maten selv, for er for sent og bestille nå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ønsker ikke det vanlige kjedelige som snitter, koldbord og tapas, det er noe ungdommen selv ikke er glad i og synes det er viktig at det er noe mat hn spiser også, hn ønsker seg grillmat ,noe jeg synes er veldig bra, og han liker det meste.

så tenkte tilbehør salat, soppstuing, fløtebakte poteter, ovnsbakte grønnsaker ,bakt potet og pommes.

og så griller vi mais, biff, mange forskjellige pølser, burger , grillspyd, så kan folk velge selv.

er dette veldig dårlig ide eller bra en ? er neste søndag. vi får hjelp av familien og lage tilbehøret

Anonymkode: ad733...939

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. God ide. Konfirmanten som bestemmer. Kjør på. Jeg hadde elsket det

Anonymkode: 598bb...19e

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar

så bra dere synes det var en bra ide. Nok mat skal vi sørge for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par skritt over tacosen som en annen skulle ha her inne 🤣🤣

Anonymkode: 071e2...5e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, off topic.  Men fikk dere pengene tilbake?

Anonymkode: ce167...3eb

vi skulle betale når de leverte, vi bare bestilte maten i god tid i forveien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. Men sørg for å låne noen griller av naboene. En grill er lite dersom dere er mer enn 10-15 stk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et par skritt over tacosen som en annen skulle ha her inne 🤣🤣

Anonymkode: 071e2...5e8

Taco ? seriøst ? det er jo vanlig kosemat i helga det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt supert ut. Hadde lånt en ekstra grill eller to. Husk store og mange servietter for å beskytte bunader og dresser. 

Anonymkode: 610e1...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

God ide. Men sørg for å låne noen griller av naboene. En grill er lite dersom dere er mer enn 10-15 stk.

vi er 45 stk den dagen, både min far og svigerfar skulle ta med seg sine griller

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idéen er god, men jeg ville fått inn hjelp til grillingen, hvis ikke blir dere stående der hele dagen. 

Anonymkode: 011a2...5e0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi ønsker ikke det vanlige kjedelige som snitter, koldbord og tapas, det er noe ungdommen selv ikke er glad i og synes det er viktig at det er noe mat hn spiser også, hn ønsker seg grillmat ,noe jeg synes er veldig bra, og han liker det meste.

så tenkte tilbehør salat, soppstuing, fløtebakte poteter, ovnsbakte grønnsaker ,bakt potet og pommes.

og så griller vi mais, biff, mange forskjellige pølser, burger , grillspyd, så kan folk velge selv.

er dette veldig dårlig ide eller bra en ? er neste søndag. vi får hjelp av familien og lage tilbehøret

Bra ide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Høres digg ut! 

Anonymkode: da70e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

vi er 45 stk den dagen, både min far og svigerfar skulle ta med seg sine griller

Genialt! Når alt at tilbehør er linet opp i tillegg fra før, er dette «lett». Bare husk å ta høyde for å ha beholdere hvor den forskjellige grillmaten holdes varm, og at ikke folk begynne å spise mens det grilles…. 😅 Var på en grillfest, hvor det var tilfellet, og det ble litt surr. Og hvis dere har en ekstragrill og kapasitet, så kan det jo også grilles en pizza eller 5 🙃
Ville i i tillegg laget en brokkolidalat som er god alene eller med grillmat + pastasalat med f.eks. skinke etc.

Lykke til! Det blir uansett bra! 😊

Anonymkode: 2e525...5cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Idéen er god, men jeg ville fått inn hjelp til grillingen, hvis ikke blir dere stående der hele dagen. 

Anonymkode: 011a2...5e0

Støtter denne 100 prosent! 

Anonymkode: 2e525...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempegodt ut 😋

Lurt med de ekstra grillene, og å ha et sted å legge ferdig grillet mat, og tenkt igjennom hvordan dere vil legge det opp i forhold til bespisning og taler. Er lett det blir mer uformelt med grilling, og at folk spiser litt når maten lages. Det kan dere unngå ved å si noe i starten av selskapet om hvordan dere legger det opp. 

Jeg hadde forhåndsbakt potetene litt, siden de tar fort én time å grille, og lengre enn det meste annet. Kan være dere burde hatt litt hjelp med å grille også? Hvordan hadde dere lagt det opp i forhold til hjelp med maten dere hadde bestilt? Det er mye å grille til 45 mann, men også mulig med store griller og grillmat som ikke tar så lang tid (som er det dere har tenkt). 

Om det kommer noen allergikere, så har jeg personlig god erfaring med noen lag med sølvfolie, legge det på toppen, og bruke egen klype. Lurt at én har ansvar for det. 

Dere har vært gode til å svinge dere rundt å finne alternativer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...