Gå til innhold

Ferie med 13 åringen, GC eller noe mer spenstig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar med min jente på 13 en uke eller to i sommer.

Mor og datter på tur.

Skal i dra til GranCanaria eller tilsvarende eller finne noe mer spennende? Hun vil bade og sole seg og er glad i shopping, jeg vil gjerne oppleve mer kultur og drømmer om Italia. Sorrento, Iscia osv

Men når jeg ser på annonser for hoteller så er det varierende standard og mye "dårlig" for hva du betaler. Det ser og ut som om alt ligger i bakker.

På GC får vi kjempefint og moderne hotell for rundt 45000 for en ti dagers tur. Det inkluderrer mat også selv om vi sikkert kommer til å gå ut og spise. jeg øsnker ikke nødvendigvis all inklusive da jeg liker å spise ute på ferie.

Jeg kan betale 40-55000

Hva tenker dere?

Anonymkode: 1e824...fde

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde finne på noe mer spennende :)

med mine 3 så var vi andre steder, vi synes syden er kjedelig da

14 dager i Barcelona ( eldste ,da var hun 15 ) hun valgte stedet

10 dager med ( mellomste som da var 12 og bestemte ) han ville til London, vi var blant annet og så på fotball og harry potter ting

yngste som er 12 i år skal vi til Roma, vi skal dit når han på 19 er hos faren  i sommer og største jobber, de er 19 og 21

Anonymkode: 955b6...f9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke giddet så lang flytur på sommeren når klimaet ellers i Europa og fastlands Spania er helt topp da. Granca er mer en vinterdestinasjon :) Italia er topp for jenten, og mer spennende for deg !

Anonymkode: d4404...100

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med et såpass romslig budsjett hadde jeg valgt noe mer spennende enn GC.

For eksempel Nice, Menton, Villefranche-sur-Mer, fly til Nice.

Villajoyosa, fly til Alicante, leid leilighet på stranden.

Kysten langs begge sider av Genova, feks Levanto eller Varazze, fly til Milano, Genova eller Pisa.

Pafos på Kypros.

Cascais og Lisboa.

Anonymkode: 422d5...52c

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt alt annet enn GC… lang flytur og ikke så veldig spennende steder.

Mange steder man kan kombinere kultur med shopping og strand. Italia, Frankrike, Spania.

Anonymkode: 3f968...27a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en kjempefin ferie, hvor vi var først 5 dager i Diano Marina, er på den italienske riviera. Så var vi 5 dager i Nice, tok da en dagstur til Monaco. 

Anonymkode: 96c14...c3c

AnonymBruker
Skrevet

GC er dørgende kjedelig! 

Jeg personlig ville valgt noe mer spenstig, egentlig hva som helst. Til den prisen du vil betale, kan du få ganske mye, dersom du velger å pakke turen din selv. Jeg betaler 25.000 kr for en uke i Nice for meg og min frøken i sommer. Barcelona er fint, det samme er Madrid. I Italia kan jeg anbefale Verona, her kan du også legge inn en uke ved Gardasjøen om du ønsker. 

Anonymkode: e1ef0...d8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

GC er dørgende kjedelig! 

Jeg personlig ville valgt noe mer spenstig, egentlig hva som helst. Til den prisen du vil betale, kan du få ganske mye, dersom du velger å pakke turen din selv. Jeg betaler 25.000 kr for en uke i Nice for meg og min frøken i sommer. Barcelona er fint, det samme er Madrid. I Italia kan jeg anbefale Verona, her kan du også legge inn en uke ved Gardasjøen om du ønsker. 

Vil du anbefale Madrid i juli? Grunnen til at jeg tenker GC er at det er høy standard på hotell det er alltid svømmebasseng og fine rom. Har du svømmebasseng i Nice dit du skal.

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Siden dere vel drar i sommerferien i juli-august, hadde jeg vært bekymret for hetebølge rundt Middelhavet. Med mindre dere tåler varme veldig godt? Gran Canaria har mer behagelig temperatur, og for en trettenåring tenker jeg ikke det er kjedelig. Lei en bil og kjør rundt på øya, dra til Las Palmas for shopping og byopplevelser.

Italia er vakkert, og kan anbefale stedene du nevner der. Men jeg ville kanskje ikke reist dit i juli.

Anonymkode: 5e769...6f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Siden dere vel drar i sommerferien i juli-august, hadde jeg vært bekymret for hetebølge rundt Middelhavet. Med mindre dere tåler varme veldig godt? Gran Canaria har mer behagelig temperatur, og for en trettenåring tenker jeg ikke det er kjedelig. Lei en bil og kjør rundt på øya, dra til Las Palmas for shopping og byopplevelser.

Italia er vakkert, og kan anbefale stedene du nevner der. Men jeg ville kanskje ikke reist dit i juli.

Anonymkode: 5e769...6f7

Det jeg og tenker, ja GC er litt kjedelig men alle hoteller ligger rett ved sjøen og har basseng og høy standard. Vi reiser i juli. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klage på at det er bakker i Sorrento er jo noe spesielt, det er nettopp det som er Sorrento. Gran Canaria om sommeren er et merkelig valg. 

Anonymkode: 81afc...3b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil du anbefale Madrid i juli? Grunnen til at jeg tenker GC er at det er høy standard på hotell det er alltid svømmebasseng og fine rom. Har du svømmebasseng i Nice dit du skal.

Takk for svar!

Jeg var i Madrid i Juli for 2 år siden. Varm, men fint. Hadde hotell med basseng på taket. 

Ja, vi har basseng dit vi skal i sommer også. Greit å ha et sted å kjøle seg ned i varmen. 

Dersom flotte basseng er det viktigste, noe det ikke er for oss. Ville jeg heller gått for Kypros. 

AnonymBruker
Skrevet

Klage på at det er bakker i Sorrento er jo noe spesielt, det er nettopp det som er Sorrento. Gran Canaria om sommeren er et merkelig valg. 

Jeg klager ikke, men vil ha en vellykket ferie. Derfor jeg spør om synspunkter. Jeg vil gjerne til Sorrento men vet ikke om juli er tiden siden det fort er varmt å gå rundt og ja, mye bakker😅

AnonymBruker
Skrevet

Ta med temperatur i planleggingen. Har vært på ferie i Italia, Kreta og Spania (fastland) og det er kun stranda som frister. Har vel vært hetebølge på GC også, men ikke så stor stans. Det kan jo hende dere tåler varmen godt, men viktig å tenke på det. 

Anonymkode: ea6a7...550

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ta med temperatur i planleggingen. Har vært på ferie i Italia, Kreta og Spania (fastland) og det er kun stranda som frister. Har vel vært hetebølge på GC også, men ikke så stor stans. Det kan jo hende dere tåler varmen godt, men viktig å tenke på det. 

Jeg tenker på temperaturen ja, det er ikke så lett og vite om det kommer hetebølge om vi bestiller ferien nå. Men jeg tror at fort kan bli varmt. Vi var en tur på Blomsterkysten, Alassio,  for et par år siden og orket nesten ikke bevege oss på dagen.

Tusen takk til alle som har svart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har vært mye i Italia og Spania på sommeren, og for meg frister alt annet enn stranda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (3 minutter siden):

Har vært mye i Italia og Spania på sommeren, og for meg frister alt annet enn stranda.

Men nå sier ts at de er spesifikt ute etter strand og bading. Da må rådene ta hensyn til det. 

Anonymkode: 08981...d98

• Liker 2
Skrevet

For shopping og bading + kultur mm: Lisboa/ Estoril-kysten. Mange bra hoteller og fine steder langs Estoril-kysten, og en 20-40 min togtur inn til Lisboa.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du er redd for varmen, hva med Sopot? Er helt nydelig der på sommeren, og en fantastisk strand. Er et stort kjøpesenter mellom Sopot og Gdynia, der koste min tenåring seg, vi var og på shopping i Gdansk. Det er kort vei til alle de stedene. 

Anonymkode: 96c14...c3c

• Liker 1
Skrevet

Det er på sommeren Gran Canaria er best! Deilig temperatur,  ikke så mye turister og veldig avslappende.  Gran Canaria har fantastiske strender og på sommeren blåser det ikke heller.  Dere som kun har vært der på vinteren,  kjenner ikke Gran Canaria i det hele tatt.  

Men selvfølgelig mange andre steder man kan reise også! Som feks Bodrum i Tyrkia, som jo blir kalt Tyrkias St. Tropez. Nydelig sted. Eller Hvar i Kroatia. Der er det også veldig fint.  

Ellers så kan jeg anbefale Vietnam! Lang flytur ja, men det beste reisemålet jeg har vært! Mat er billig,  hotellene er fantastiske og strender og temperatur er upåklagelig.  Sjekk ut Hoi An! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...