Mezzosoprena Skrevet i går, 19:23 #61 Del Skrevet i går, 19:23 6 uker var vel i overkant tidlig - men baret er nå 12 ÅR, og det har tydeligvis gått helt fint for dere, så hva i all verden er poenget med å fortsette å tenke på saken? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:23 #62 Del Skrevet i går, 19:23 9 mnd var mamma hjemme hos oss og passet henne over natten mens vi feiret bryllupsdagen på hotell. Synes selv det var tidlig 🙈 Anonymkode: 9dae1...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:26 #63 Del Skrevet i går, 19:26 Mormor passet eldste med overnatting første gang da han var 8 mnd og vi skulle i bryllup. Det gikk helt fint, de har vært sjelevenner fra han ble født omtrent 😅 yngste var det verre med, for hun tok ikke flaske. Ellers kunne hun fint overnattet tidlig hun og. Anonymkode: 18f6c...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:27 #64 Del Skrevet i går, 19:27 Daria skrev (4 timer siden): Jeg har hatt tilfelle i nær familie hvor baby bare var noen uker gammel ved første overnatting, men da involverte det kolikkbaby og mor med fødselsdepresjon - og en erfaren bestemor som så at det var krise og tok grep. Hadde en venninne snakket om å sende bort et spedbarn (ordvalget gjør jo at jeg tror du går inn for å provosere) til besteforeldrene bare fordi hun syntes det var så deilig med litt alenetid hadde jeg nok reagert og lurt på hvordan hun egentlig hadde det... Men det gikk bra med barnet? Det virker som om noen tror det går utover barnet om de overnatter hos besteforeldre eller andre….. Kjenner ikke et eneste barn som har lidd over dette! Og da burde ikke folk sendt barn i barnehage når barnet var 1 år heller! Det blir jo det samme! Det er jo det samme om barnet er adskilt fra foreldrene eller 0800 eller 0100….. I en barnehage kjenner jo ikke barnet personalet en gang, men det er liksom greit… 🤔🤔🙈 Anonymkode: 42e6d...8dd 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:30 #65 Del Skrevet i går, 19:30 Hvem er det du får kritikk fra, TS, bortsett fra kg? Det er jo ingen andre som har noe med det. Anonymkode: 38ef7...fa1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:36 #66 Del Skrevet i går, 19:36 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er galt med overnatting før barnehagen? Og hvorfor er det da plutselig greit?? Folk overdriver sinnsykt…. Vårt første barn sov over hos mine foreldre da han var 3 mnd. Det gikk fint, han er nå 30 år og har ingen varige mén… Våre 3 neste barn har vært gjennom det samme. Vi har har passet barnebarn fra 1 mnd og det har gått helt fint… Anonymkode: 42e6d...8dd Det er blitt sånn at folk tørr jo ikke ta egne avgjørelser om det ikke står at det er greit i en fagbok skrevet av noen med en tittel. Egen magefølelse, stole på seg selv og sine valg og søke støtte i andre som har erfaring er visst ikke så viktig lenger. Gjetter på at alle som kverulerer og gir kritikk til andre på mammarollen også har noen «svin på skogen». Anonymkode: ac9af...64f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:36 #67 Del Skrevet i går, 19:36 Min var 2 år, noe jeg egentlig synes er for sent. Synes de som har besteforeldre eller andre som ønsker å passe fordi de vil være sammen med barnet er veldig heldige. Stor forskjell på å ha barnepass fordi man må og fordi noen vil være sammen med barnet. Vi hadde liksom ingen som ville passe henne før vi skulle på sykehuset og få lillebror. Men å si utad når jeg snakker med andre om dette at grunnen er at vi ikke har så mange klarer jeg ikke, da er det lettere å ta versjonen på at vi ville være sammen med barnet, barnet er for lite osv. Anonymkode: ff2aa...958 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:39 #68 Del Skrevet i går, 19:39 Hadde jeg aldri gjort. Min var født for tidlig. Pumpa døgnet rundt, gav på sonde og fikk etterhvert til ammingen når babyen var stor nok til det. Måtte amme i 30 minutt, gi på sonde i 40 minutt og pumpet samtidig som jeg gav på sonde, og så sov jeg kanskje 1,5 time imellom hver runde. Så fikk babyen kolikk og det har vært drit slitsomt rett og slett. Men kunne aldri sendt babyen vekk ved 6 uker. Vi har hatt avlastning på dagtid mellom måltid sånn at jeg har fått sovet litt her og der. Når er babyen min snart et halvt år gammel og våkner fortsatt hyppig på natt og har gjerne en våkenperiode på 1 time kl 04 hver natt, men er helt avhengig av mammaen sin for å få sove i det hele tatt. Så det står jeg i. Anonymkode: fa8ca...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:42 #69 Del Skrevet i går, 19:42 Vi bodde 60 m fra svigers. De hjalp mye til på dag og til tider kveld og natt med nr 1. Årsak jeg stod med et fjøs med 20 melke kuer, sauer, høner og villsvin. Mannen fikk ikke pappa perm, så han jobbet 4 uker borte , 3 uker hjemme. Med nr 2 fikk vi ført all perm over på far , så da fikk jeg faktisk hjelp og litt mer ro etter fødsel Så svigers stilte opp da slik at barnet ikke måtte være med i fjøset eller traktoren hele tiden. Alt 4 dager gammel var babyen i traktor mens jeg brøytet og i fjøset når jeg melket. Ser og hvor tette bånd ungene her har til svigers. Mye tettere en hva jeg ser andre ungdommer har. Eldste på 20 drar fast 1 dag i uka etter jobb å spiser middag der. Yngste drar etter skolen Anonymkode: 3055a...383 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:48 #70 Del Skrevet i går, 19:48 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde jeg aldri gjort. Min var født for tidlig. Pumpa døgnet rundt, gav på sonde og fikk etterhvert til ammingen når babyen var stor nok til det. Måtte amme i 30 minutt, gi på sonde i 40 minutt og pumpet samtidig som jeg gav på sonde, og så sov jeg kanskje 1,5 time imellom hver runde. Så fikk babyen kolikk og det har vært drit slitsomt rett og slett. Men kunne aldri sendt babyen vekk ved 6 uker. Vi har hatt avlastning på dagtid mellom måltid sånn at jeg har fått sovet litt her og der. Når er babyen min snart et halvt år gammel og våkner fortsatt hyppig på natt og har gjerne en våkenperiode på 1 time kl 04 hver natt, men er helt avhengig av mammaen sin for å få sove i det hele tatt. Så det står jeg i. Anonymkode: fa8ca...4c3 Men da sier det seg jo selv at det er helt uaktuelt 🤷 Anonymkode: 8ed2b...51d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:52 #71 Del Skrevet i går, 19:52 Jeg synes det var veldig tidlig. På det tidspunktet var dere jo to om barnet også...? Jeg kan ikke sammenligne med eget barn, da det var to år første gang, ganske enkelt fordi vi alltid har hatt svært begrensa muligheter til barnepass + ikke hatt behov for det før det, og vi trengte pass fordi jeg skulle føde. Det var noen få timer, og det føltes helt rart for meg. Barnet tok det greit, og kunne nok trivdes med barnepass fra 1-1,5 års alder (startet i bhg 18 mnd). Anonymkode: 4e0e4...d45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:53 #72 Del Skrevet i går, 19:53 Jeg ble alenemor da barnet var 18 måneder. Vi var ofte hos min mor da barnet vokste opp, og hun begynte å ha barnet til legging (der jeg kom tilbake før barnet våknet) da barnet var rundt året. Før den tid kunne hun passe barnet noen timer her og der. Tenker at det kommer an på hvor ofte besteforeldre ser barnet og hva slags interaksjon de har hatt før de sitter barnevakt. Anonymkode: 92b1b...bd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:58 #73 Del Skrevet i går, 19:58 Tja, de var vel 6 og 8 før de overnattet hos besteforeldre. De var ikke særlig interessert, så det ble med den ene gangen. Anonymkode: 27daf...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:15 #74 Del Skrevet i går, 20:15 Tok over 2 år med begge før de var på overnatting. Føltes ikke rett, har alltid hatt behov for å ha dem med primære omsorgspersoner. Eller, var borte allerede første natt med førstemann, men det var fordi jeg lå i kunstig koma etter katastrofesnitt, så føler ikke det teller 😅 Anonymkode: cc265...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:39 #75 Del Skrevet i går, 21:39 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg og mitt barn har et veldig nært og godt forhold til mine foreldre, mitt barn er nå 12 år og har vert på overnatting hos besteforeldrene siden hn var 6 uker, mange av mine venner synes det er helt tragisk og deres barn ble ikke sendt bort før 2 års alderen. Jeg ble alenemor fra barnet var 20 mnd og synes det var godt med alenetid av og til, jeg spurte dem aldri om og ta barnet,men de tilbydde seg selv. barnet tok bare flaske som baby og jeg ammet bare i 5 uker, da hadde jeg ikke mer, ammet og ga hn flaske de første 5 ukene, da jeg ikke hadde nok melk. Jeg og barnet er veldig nærme hverandre og har et veldig godt forhold. Synes du det var feil av meg og la dem passe hn når han var så liten eller er det ok? Anonymkode: 83202...2e3 6 uker er sinnsykt tidlig, og helt tragisk. Barnevakt fra 20 måneder, da du ble alenemor, er noe helt annet. Ja, jeg synes det er feil av deg med en så liten baby, men merkelig at venninnene dine fortsatt maser om dette 12 år senere, det er jo veldig spesielt av både deg og dem. Hvorfor i all verden tar du opp dette nå?? Anonymkode: 0589d...4f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:41 #76 Del Skrevet i går, 21:41 Første gang var barnet 15måneder og vi trengte barnepass i forbindelse med flytting. 6 uker er alt for tidlig. Anonymkode: 6d68c...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:47 #77 Del Skrevet i går, 21:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mine er 15 år nå har aldri overnattet hos besteforeldre. De passet de 2 timer første gang da de var 2 uker. Anonymkode: b27c1...9fb Bare nysgjerrig, er det en grunn til at de aldri har overnattet hos besteforeldrene? Anonymkode: 9343b...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:50 #78 Del Skrevet i går, 21:50 De har aldri overnattet hos besteforeldrene uten oss. Besteforeldrene ønsker dessverre ikke sånt ansvar. Barna er 9 og 7. Anonymkode: 06f5e...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet i går, 21:51 #79 Del Skrevet i går, 21:51 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja, de var vel 6 og 8 før de overnattet hos besteforeldre. De var ikke særlig interessert, så det ble med den ene gangen. Anonymkode: 27daf...8e9 Mulig manglende interesse skyldes dere kom sent i gang. Eventuelt at det er andre forhold som gjør at det ikke er så stas å overnatte hos besteforeldrene. Fra egen barndom husker jeg at det var veldig stas å overnatte hos besteforeldrene. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg, mener jeg barn ikke har vondt av å overnatte hos stabile omsorgspersoner. Seks uker er selvsagt veldig tidlig, og de fleste unngår det. Men om alternativet er fødselsdepresjon eller annet negativt, er det en god løsning. Og jeg tror heller ikke dere som er i andre enden av skalaen (altså at det går mange år før barna sover borte) gjør noe bra for barna deres. Barn har godt av å være borte fra foreldrene sine av og til. Alt selvsagt med måte. Endret 23 timer siden av Brunello 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:00 #80 Del Skrevet i går, 22:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): MammaShame ukjente folk som er usikre på egen mammarolle -du er jammen årets medmenneske😅 Anonymkode: ac9af...64f Enig med deg. Og tilknytning handler heller ikke om at barnet ikke kan knyttes til mer enn en person. Anonymkode: b34cb...ecf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå