Gå til innhold

Når passer deres foreldre dine barn, jeg har fått så mye kritikk for jeg sendte min for tidlig til dem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og mitt barn har et veldig nært og godt forhold til mine foreldre, mitt barn er nå 12 år og har vert på overnatting hos besteforeldrene siden hn var 6 uker, mange av mine venner synes det er helt tragisk og deres barn ble ikke sendt bort før 2 års alderen.

Jeg ble alenemor fra barnet var 20 mnd og synes det var godt med alenetid av og til, jeg spurte dem aldri om og ta barnet,men de tilbydde seg selv. barnet tok bare flaske som baby og jeg ammet bare i 5 uker, da hadde jeg ikke mer, ammet og ga hn flaske de første 5 ukene, da jeg ikke hadde nok melk.

Jeg og barnet er veldig nærme hverandre og har et veldig godt forhold.

Synes du det var feil av meg og la dem passe hn når han var så liten eller er det ok?

Anonymkode: 83202...2e3

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mye mer overnatting allerede da ja. Tenker at overnatting ikke bør skje før barnet kan starte i bhg.

Da må eventuelt de sove hos deg, så barnet våkner hjemme. 

Anonymkode: 8adff...e5a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 mnd startet vi, 6 uker er kanskje litt vel tidlig 🙈 men så lenge de føler seg trygge der så . 

Anonymkode: 6ca9e...4d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

6 mnd startet vi, 6 uker er kanskje litt vel tidlig 🙈 men så lenge de føler seg trygge der så . 

Anonymkode: 6ca9e...4d2

hn var veldig trygg på dem, så dem så og si hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tilfelle i nær familie hvor baby bare var noen uker gammel ved første overnatting, men da involverte det kolikkbaby og mor med fødselsdepresjon - og en erfaren bestemor som så at det var krise og tok grep. Hadde en venninne snakket om å sende bort et spedbarn (ordvalget gjør jo at jeg tror du går inn for å provosere) til besteforeldrene bare fordi hun syntes det var så deilig med litt alenetid hadde jeg nok reagert og lurt på hvordan hun egentlig hadde det...

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min var 8 mnd første gang han sov hos besteforeldre alene. Vi har vært der og overnattet mye fra han bare var noen uker alle sammen, vi har til og med et eget rom med egne senger. Det er det eneste stedet han får overnatte. Hvis de er trygge og godt kjent ser jeg egentlig ikke helt problemet. 

Anonymkode: c0992...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel så å si aldri? 

når de var yngre bodde vi sammen med de i 1 år da hjalp mamma masse til.

Nå stiller de ikke opp, jeg og mannen trengte hjelp når jeg ble innlagt, de passet på meg klagde i ettertid over hvor dritt det var.

Nå er vi der at vi nekter å la noen andre passe våre barn. Vi passer de selv! 

Anonymkode: 1869b...0a6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg og mitt barn har et veldig nært og godt forhold til mine foreldre, mitt barn er nå 12 år og har vert på overnatting hos besteforeldrene siden hn var 6 uker, mange av mine venner synes det er helt tragisk og deres barn ble ikke sendt bort før 2 års alderen.

Jeg ble alenemor fra barnet var 20 mnd og synes det var godt med alenetid av og til, jeg spurte dem aldri om og ta barnet,men de tilbydde seg selv. barnet tok bare flaske som baby og jeg ammet bare i 5 uker, da hadde jeg ikke mer, ammet og ga hn flaske de første 5 ukene, da jeg ikke hadde nok melk.

Synes du det var feil av meg og la dem passe hn når han var så liten eller er det ok?

Jeg valgte å følge faglige råd om å være borte max 1 time per mnd alder. Var kun borte fra barnet fordi jeg måtte på jobb. Hadde aldri i verden dratt fra et spedbarn for å få "alenetid"! 

Anonymkode: 69b94...8a7

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt viktigere å ha fornøyde foreldre enn å sove med de hver natt. Barna klarer seg helt fint sammen med andre stabile voksne. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var 4 år, andre var 3 år og sendt på overnatting sammen med sitt eldre søsken. 6 uker var voldsomt smått.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt ok at barnet er hos sine primæromsorgspersoner fra det er født. Dersom du/dere har tatt jobben med å gjøre besteforeldre til primæromsorgspersoner så er ikke det galt. Det er tvert imot meget, meget lurt. Barn som har 3 primære omsorgspersoner står helt åpenbart sterkere enn barn som kun har en. Tommel opp for livsvalgene dine.

Det dine venninner kanskje ikke tenker på er at deres barn alt har to primære omsorgspersoner. Og at barnets behov for backup dermed naturlig er mindre. Ellers er det en del kvinner som tråkker på med giftig femininitet og drar frem tåpelige hersketeknikker type «mammahjertet» og nekter la barnet ha far(!) som primæromsorgsperson. Det er ikke for barnets beste for å si det slik. Det handler utelukkende om mors egotripp. Du skal ikke høre på slike kvinner, fordi du ikke bør omgåes dem. De er giftige - de vil deg vondt. (Generelt kan du trygt unngå absolutt alle kvinner som bruker begrepet «mammahjertet».)

Anonymkode: d4fcf...095

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 uker?! Er jo å regnes som nyfødt! Synes det er ALT for tidlig ja! Med mindre du hadde veldig god grunn til at du ikke klarte håndtere baby selv… 

Anonymkode: 4f9b0...93c

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om noen hadde sagt til meg at de hadde sendt bort ungene sine på overnatting når de var 6 uker gamle, så hadde jeg tenkt ganske mange stygge tanker om dem. Jeg hadde aldri sagt det til dem direkte da :) 

Anonymkode: e219b...db7

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er mye mer overnatting allerede da ja. Tenker at overnatting ikke bør skje før barnet kan starte i bhg.

Da må eventuelt de sove hos deg, så barnet våkner hjemme. 

Anonymkode: 8adff...e5a

Fordi?

Anonymkode: e77f5...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min var 7 mnd da svigerforeldre hadde på overnatting første gang. Da først var jeg klar. Hadde nok ikke klart å sende bort en på noen få uker. Da måtte det ha vært svært spesielle grunner til det. Sykdom el.l. MEN, jeg blander meg ikke bort i hva andre gjør, og kritiserer ikke.

Anonymkode: cbd5b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært alene fra barnet ble født. Hadde barnepass første gang da barnet var 1 år. Da var jeg 1 time hos tannlegen.

Pass over natta var da barnet var litt over 2 år. Da passet pappa barnet hjemme hos meg over natta 

Anonymkode: 8668d...775

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Helt sinnsykt å ha barnepass på en på 6 uker!! Da skal mor og barn være symbiose dag og natt. Hyppig amming og hud mot hud med mor er så viktig for nyfødte. Man kan være sliten, men da ber man folk om å lage middag eller vaske huset ditt. Ikke stikke av med en stakkars nyfødt. Jeg tenker rundt 1-2 år er tidligste alder for overnatting med familie som tanter eller besteforeldre om de er godt kjent . Ikke før det

Anonymkode: 33ee0...da0

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart du ikke fikk nok melk om ungen ble passet mye som nyfødt. Melkeproduksjonen er avhengig av nærhet til mor og hyppig amming dag og natt

Anonymkode: 33ee0...da0

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 uker synes jeg er alt for tidlig. Du bodde jo med barnets far da så han kunne avlaste litt. Og dine foreldre kunne jo avlastet litt uten overnatting. 

Anonymkode: 633b5...2c6

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...