SummerSadness Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Hei. Jeg og samboeren har bestilt en tur til Malaga spania ved Fuengirola (2minutter unna stranda) Dette er vår første tur til Syden. Jeg er litt usikker på hvordan vi kommer oss rundt, er det med Uber? Hva anbefaler dere at vi tar med, og har dere noen spesielle plasser dere anbefaler? (Mat og ting og gjøre/se på) Vi skal bare være der i en uke.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Malaga er ikke så stor, mange steder kan man gå til. Anonymkode: ca143...09d
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Ta buss, lei sykler, gå. Greit med taxi en gang i blant, men man får utforsket mer ved å komme seg rundt som lokalbefolkningen. Anonymkode: c5f47...bff
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Byen er passe stor til at det er greit å traske rundt En nydelig fin by, skal dit for tredje gang i sommer. Ville besøkt Pompidou - museet, en reise i samtidskunst. Stranda er herleg, kos dere Anonymkode: 30d8d...ee3
Snublefot62 Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Besøk Torremolinos når dere er der og. Fantastisk sted. Flott strandliv og uteliv og på kveldstid. Og en tur til Malaga sentrum. Mellom disse tre dagene går det tog ganske ofte på dagtid. Har dere barn er det et badeland utenfor Torremolinos. Stort og helt grei standard med matservering flere steder. Fin for en dag. Ikke nok til to dager føler vi. Inne i Malaga er det en restaurant som heter Kraken. Anbefales. Flott opplevelse. Men dere må booke tid i forveien. Og velg plass ute og ikke inne. Utenfor Fuengirola er det stort kjøpesenter med mange butikker. Verdt et besøk. Men ikke mer enn en dag. Vi går veldig mye innad i Torremolinos, Fuengirola og Malaga. Skal vi mellom disse tar vi tog. Er det steder utenfor disse byene eller på kveldstid så bruker vi Uber. Helt fantastisk service og tilgjengelighet. Kan og anbefale en dagstur til Miras oppi fjellsiden fra Fuengirola. Der går det buss (eller Taxi/Uber). En restaurant å anbefale i Torremolinos er latierra. Fantastisk utsikt over stranda og havet. Og god mat. Og trivelig betjening. Kos dere. Vi rekker nok ingen tur i år men skulle gjerne vært der igjen ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Dere trenger ikke noe annet enn føttene dere går på, Malaga er relativt lite og kompakt sammenlignet med f.eks Oslo. Personen over meg mener forøvrig Mijas og ikke Miras. Malage er en nydelig by som er fantastisk bare å traske rundt i. Ønsker dere ut av byen og til småsteder, så er Mijas Pueblo (landsbyen Mijas og ikke Mijas Golf) og Frigiliana nydelige autentiske steder. Det er mange steder rundt Malaga som kan anbefales, det spørs hvor mye tid dere har og om dere ønsker å kun være i Malaga eller oppleve mer av Spania. I selve Malaga så er Alcazaba (festningen) et must. Ellers så er katedralen og området rundt, Puerto de Malaga (havnen), og la calle Larios (Malaga sitt svar på Karl Johan) verdt å få med seg. Jeg anbefaler egentlig bare å traske rundt i sentrum og kjenne på atmosfæren. Anonymkode: 9a8e8...440 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai En ting, hvis dere har tid og vil ha en annen opplevelse, ta turen til Alhambra i Granada. Ca 2 timer med tog. Obs, biletter til palasset må bestilles i forkant. Google det og se bilder om det er noe dere interesserer dere for. Granada i seg selv er også veldig spennende, så drar dere tidlig så kan dere få med litt av byen også. Anonymkode: 9a8e8...440 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai En av favoritttingene mine å gjøre er å traske rundt i smågatene i Malaga og stanse for sangria når jeg blir tørst. Anonymkode: 64227...f4e
Snublefot62 Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Personen over meg mener forøvrig Mijas og ikke Miras. Anonymkode: 9a8e8...440 Ja. Takk 😃
SummerSadness Skrevet 3. mai Forfatter #10 Skrevet 3. mai Takk for svar. Har notert flere plasser dere nevner. Hvordan er det rundt tips og tar alle imot visa kort betaling?
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Fuengirola er 3 mil sør for Malaga, og er en egen by, ser du blander de to stedene litt. Er jo et godt stykke mellom disse byene. Vi var ikke i Malaga annet enn på flyplassen ihvertfall, selv om det sikkert er fint der også. Var i Fuengirola for noen uker siden. Likte oss veldig godt der. Brukte Google maps flittig for å finne restauranter, og det er virkelig mange bra å velge mellom, særlig i gamlebyen der det er smale koselige gater. Plaza Constitucion er et slags torg som er selve hjertet i Fuengirola og rundt der er det mange små gater med butikker og spisesteder. Hadde en dag med regn så da dro vi til kjøpesenteret (Miramar), tok taxi som kostet 6-7 euro fra stranda/havna omtrent, veldig billig. Er taxiholdeplasser flere steder langs stranda. Kjøpesenteret har Primark, HM, Starbucks osv. og en enorm matbutikk. Små supermarkeder er det masse av i byen. Vær obs på at mange butikker og restauranter praktiserer siesta og stenger midt på dagen (ikke på kjøpesenteret men i byen). Vi var også i en liten dyrepark, Bioparc som ligger midt i byen, koselig sted å traske en tur der. Stranda er fin, badet ikke for det var for kaldt. Blir nok bedre om noen uker. Man kan vurdere å leie sykkel og sykle langs stranda til Benalmadena, er cirka 1,5 mil men mange steder å ta pauser og det stedet er utrolig fint, kjempefin havn. Jeg vil si det er vanligere å bruke kort enn kontanter, omtrent som i Norge altså. Jeg brukte bare Mastercard omtrent. Når man betaler på restauranter så kommer de med kortterminalen ferdig innstilt så man bare bipper, virker ikke som om de forventer tips i det hele tatt. Anonymkode: f5f96...575 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå