Gå til innhold

barnebursdager er det et krav? jeg ønsker ikke og ha det ,men går det utover barnet sosialt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mitt barn begynner i 1 klasse til høsten, Jeg ønsker ikke og ha barnebursdag,men fortsette med familiebursdag, barnet har bursdag i Januar, er dette feil av meg ? barnet selv har aldri spurt etter barnebursdag,men har vert i noen i løpet av barnehagetiden.

Er jeg rar som ønsker kun voksen bursdag ? og blir barnet mitt utstengt sosialt hvis vi ikke feirer?

Anonymkode: 379c2...f84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

mitt barn begynner i 1 klasse til høsten, Jeg ønsker ikke og ha barnebursdag,men fortsette med familiebursdag, barnet har bursdag i Januar, er dette feil av meg ? barnet selv har aldri spurt etter barnebursdag,men har vert i noen i løpet av barnehagetiden.

Er jeg rar som ønsker kun voksen bursdag ? og blir barnet mitt utstengt sosialt hvis vi ikke feirer?

Ja, det er feil av deg, hvorfor ønsker du dette?

Anonymkode: 8c752...8a8

• Liker 26
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp i en tid med få barnebursdager, få inviterte og det var ikke snakk om lekeland (fantes vel knapt), men hjemme hos folk. Men de gangene vi hadde det, så hadde vi jo familiebursdag i tillegg. Hva barnet vil er det jeg ville lagt vekt på i denne sammenhengen. 

Anonymkode: 1e896...1ff

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du må feire barnebursdag i en eller annen form. 

Anonymkode: 76405...953

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar

min er jo 6 år nå og har aldri spurt etter barnebursdag ennå. Økonomien er dårlig , så har ikke så god råd, og velger heller familien over en gjeng med unger vi ikke kjenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når han sammenligner seg med resten av klassen vil han selvfølgelig legge merke til at hn skiller seg ut. Det vil medelever også gjøre. Det er veldig rart å ikke feire bursdag. 

Anonymkode: 700da...677

• Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når han sammenligner seg med resten av klassen vil han selvfølgelig legge merke til at hn skiller seg ut. Det vil medelever også gjøre. Det er veldig rart å ikke feire bursdag. 

Anonymkode: 700da...677

Familiebursdag er jo like mye bursdag det

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for alle svar

min er jo 6 år nå og har aldri spurt etter barnebursdag ennå. Økonomien er dårlig , så har ikke så god råd, og velger heller familien over en gjeng med unger vi ikke kjenner

En sjokoladekake m/pynt, 100 kr

En pakke servietter, 10 kr

En pakke pølser pluss lomper, 50 kr

En 4-pk med store brus, 80 kr

Barnebursdag behøver ikke å være dyrt. Beklager at jeg ikke kan prisene nøyaktig, så gjettet litt. Pluss på litt smågodt også. 

Du må ha veldig dårlig råd om du ikke kan bruke under 400 på bursdag for barnet ditt. Kanskje besteforeldre kan sponse?

Anonymkode: 1c2f4...0a5

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for alle svar

Barnet ditt vil jo tilbringe tid med disse barna hele uka, og kjenne dem veldig godt. Sosialt ødelegger du for barnet dersom du ikke lar det feire med vennene sine. Vennene vil bli mer og mer viktige etterhvert som det blir eldre. Bursdag trenger ikke være dyrt, å det er en kostnad du vet kommer hvert år og må sette av penger til. Dersom du har dårlig råd, kan du kjøre pølser og kake i barnebursdag, og kun kaffe og kake til familie bursdag. 

Anonymkode: ff0d0...00c

• Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt.

Om mange feirer, så ja. Dessverre bemerkes det. 

Og dette er ikke et spørsmål om DEG, men hva barnet ønsker. 

Her feiret de fleste frem til 4. klasse, og så dabbet det av. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 
Ikke for barn. 

• Liker 36
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjokoladekake m/pynt, 100 kr

En pakke servietter, 10 kr

En pakke pølser pluss lomper, 50 kr

En 4-pk med store brus, 80 kr

Barnebursdag behøver ikke å være dyrt. Beklager at jeg ikke kan prisene nøyaktig, så gjettet litt. Pluss på litt smågodt også. 

Du må ha veldig dårlig råd om du ikke kan bruke under 400 på bursdag for barnet ditt. Kanskje besteforeldre kan sponse?

Anonymkode: 1c2f4...0a5

hjelper lite når penger ikke strekker til

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Nei. 
Ikke for barn. 

er man ikke vant til noe annet så jo

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du ikke forstår hvor viktig et sosialt liv er når man er barn og vokser opp. Barnet vil føle seg utenfor og gå glipp av en stor dag hvor de får være midtpunktet i venneflokken. Du høres ekstremt egoistisk ut, og at du ønsker å gjøre det du har mest lyst til, kontra det som er viktigst for barnet. Blir det enten eller, er barneselskap helt klart det viktigste for barnas sosiale liv.

• Liker 35
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virker som du ikke forstår hvor viktig et sosialt liv er når man er barn og vokser opp. Barnet vil føle seg utenfor og gå glipp av en stor dag hvor de får være midtpunktet i venneflokken. Du høres ekstremt egoistisk ut, og at du ønsker å gjøre det du har mest lyst til, kontra det som er viktigst for barnet. Blir det enten eller, er barneselskap helt klart det viktigste for barnas sosiale liv.

Du må gjerne kalle meg egoistisk, det gir jeg langt F i ,men jeg har ikke økonomi til det heller, da må jeg velge familie eller barnebursdag da er familien viktigere

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper lite når penger ikke strekker til

Da dropper du familiebursdag og setter barnets behov først å lar det feire med vennene sine. Det er vanlig å feire 2-4 sammen. Kostnadene ligger da på et minimum.

• Liker 32
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den attituden vil i hvert fall gå ut over ungen din. 

Du trenger to pakker grillpølser, to pakker first price lomper, ketchup, toro langpannekake, litt kakepynt og noen godteposer. 500 kroner. Dette klarer du.

Anonymkode: 18ad0...0fa

etter alt betalt av faste avgifter så har jeg 250kr igjen, og det må holde til mat en hel mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dropper du familiebursdag og setter barnets behov først å lar det feire med vennene sine. Det er vanlig å feire 2-4 sammen. Kostnadene ligger da på et minimum.

de fleste idag vil nå feire ute ,og det har vi ingen mulighet til og gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...