Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hentet fra politi loggen inatt …

det stusser jeg over. Hva er forklaringen??IMG_8055.jpeg.d63ae5a1429d0113eea5105e5e94d69d.jpeg

Anonymkode: 63e4c...740

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende var sikkert ikke egentlig mistenkt for kjøring i påvirket tilstand, sannsynligvis er det bare noe politiet sier. Det de mener (antar jeg) er at vedkommende har brukt hasj i løpet av den siste måneden eller så. Det kan spores lenge, og det er ikke uvanlig at folk mister lappen for det selv om de altså ikke har blitt tatt for å være ruspåvirket i trafikken. Patruljen det er snakk om her har nok fått med seg bråket som har vært rundt dette og vet at det vil bli oppstyr med enda en som mister lappen på svakt grunnlag. Men de kan i det minste anmelde og bøtelegge fyren.

Anonymkode: 021a1...b6f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fører har nok blitt klarert av lege. Dvs han ikke var ruset da han kjørte bil, men vil bli anmeldt og bøtelagt for bruk, fordi narkotika er ulovlig.

Politiet bruker spyttester for å teste rus. Svakheten med disse testene er at enkelte stoffer henger igjen i bla. a spytt lenge etter rusen er ute av kroppen, både dager og uker. Eksempel cannabis.

Det blir litt som å ta peth test av en sjåfør i kontroll. De aller fleste som drikker et par eneheter med  alkoholholdig i løpet av en måned vil få utslag på peth. Men det betyr jo ikke at de har kjørt med promille.

Anonymkode: 82bdc...0a6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble stoppet og måtte gjennom spyttprøve en gang, jeg hadde kjørt Oslo-Molde-Hamar, og stoppet på Hamar for å sove da jeg var trøtt, når jeg setter kursen fra Hamar til Oslo kjører jeg inn i promillekontroll, hadde antagelig et litt søvnig tryne så da ble det full runde med promille og narkotest. 

jeg har ikke rørt ulovlige rusmidler siden tidlig i 20 åra og på dette tidspunktet var jeg 35/36 så var selv 100% sikker på å ikke få utslag, og fikk det heller ikke. Men satt å ventet 10-15 min på svar og ble da sittende å snakke med betjenten, og vedkommende informerte da om at ca 1/3 var «falske positive» der det ikke ble funnet rusgivende mengde stoff i blodprøve. 

Dette er skremmende, man risikerer da å være uten førerkort 3-4-5-6uker i påvente av svar på blodprøve da…. For mange (meg selv inkludert) ville dette betydd 0 inntekt i de ukene, da jeg har en jobb som er umulig å gjennomføre (lovlig) uten førerkort. 

Så i tilfeller der det er positiv narko-test BØR legens vurdering av mistenkte veie tyngre enn utslag på prøven. (Min upopulære mening) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trygdefrue skrev (8 timer siden):

Jeg ble stoppet og måtte gjennom spyttprøve en gang, jeg hadde kjørt Oslo-Molde-Hamar, og stoppet på Hamar for å sove da jeg var trøtt, når jeg setter kursen fra Hamar til Oslo kjører jeg inn i promillekontroll, hadde antagelig et litt søvnig tryne så da ble det full runde med promille og narkotest. 

jeg har ikke rørt ulovlige rusmidler siden tidlig i 20 åra og på dette tidspunktet var jeg 35/36 så var selv 100% sikker på å ikke få utslag, og fikk det heller ikke. Men satt å ventet 10-15 min på svar og ble da sittende å snakke med betjenten, og vedkommende informerte da om at ca 1/3 var «falske positive» der det ikke ble funnet rusgivende mengde stoff i blodprøve. 

Dette er skremmende, man risikerer da å være uten førerkort 3-4-5-6uker i påvente av svar på blodprøve da…. For mange (meg selv inkludert) ville dette betydd 0 inntekt i de ukene, da jeg har en jobb som er umulig å gjennomføre (lovlig) uten førerkort. 

Så i tilfeller der det er positiv narko-test BØR legens vurdering av mistenkte veie tyngre enn utslag på prøven. (Min upopulære mening) 

Man kan nekte/motsette seg førerkort og da må retten ta stilling til legens vurdering før de kan ta en avgjørelse. 

Anonymkode: 06057...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan nekte/motsette seg førerkort og da må retten ta stilling til legens vurdering før de kan ta en avgjørelse. 

Anonymkode: 06057...148

Det er korrekt, men det tar noen dager til noen uker før retten kan ta stilling til det, og for noen av oss som er avhengig av førerkort kan bare en uke på rett tid av året føre til inntektstap i 50-100.000kr klassen…. Så de testene bør bli bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...