AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:08 #1 Del Skrevet lørdag kl 14:08 Har fått utvidet vikariatet mitt til ut året. Problemet er at jeg ikke vil fortsette i jobben, men har ikke hatt andre jobber som plan b. Nå har jeg søkt på jobber som er mer passende for meg. Da er spørsmålene mine: 1. Hvor lenge er oppsigelsestiden når man jobber i et vikariat? 2. Om jeg skriver under kontrakten at jeg skal jobbe ut desember, er den bindende slik at jeg MÅ jobbe ut desember uansett, eller kan man alltids si opp? Jeg vil virkelig ha en av de jobbene jeg har søkt på, og der må man begynne før desember. Vet jo ikke om jeg får en av de jobbene, har bare søkt heller, så å skrive under kontrakten på vikariatet blir en trygghet, for da har jeg jobb uansett om jeg blir innkalt til intervju eller ikke. Anonymkode: 77128...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:11 #2 Del Skrevet lørdag kl 14:11 Oppsigelsetid står i kontrakten. Det er vanligvis en måned på vikariater, men kan være tre måneder også. Ett vikariat er selvsagt mulig si opp, alle typer stillinger er mulig si opp... Anonymkode: e913b...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet lørdag kl 14:16 #3 Del Skrevet lørdag kl 14:16 Det er fult mulig å si opp ett vikariat selvom du signerer kontrakten. Hvor lang oppsigelse du har skal stå i kontrakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå