Gå til innhold

Ungdommen viser tegn til spiseforstyrrelser…jeg er livredd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
Har en 15 åring som siste 2 mnd har begynt å spise mindre. Hun forteller hun er redd for å legge på seg/spise kcal rikt mat/ vil unngå sukker/junk food. Dette har eskalert siste måneden. Hun er i bup av andre årsaker, men har nå snakket med behandler om dette. De vil veie/måle henne. Jeg har ikke fått noe plan for jobben videre, men neste time blir en familie time. 

Jeg er usikker på hvordan vi som foreldre skal håndtere dette? Vi har hørt at hun må øke matinntak, men dette er vanskelig å gjøre. Barnet er enig, men tror hun blir tykk av å spise litt mer. Ganske håpløst 🥲
Noen gode råd for oss foreldre og erfaring andre har fra bup på dette?

Anonymkode: 68232...dc8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min datters venninne klarte å snu tankegangen og spise mer for å oppnå noe hun gjerne ville. Her var det deltagelse i en militær enhet. Kan du finne noe som hun er motivert for, noe som spiseforstyrrelsene er til hinder for?

Anonymkode: 27359...ab0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, det er et mareritt...

Kan bare snakke av egen erfaring. Jeg var dypt inni pro ana miljøet da jeg var 14-15. Men tilfeldigvis kom jeg over en bok på biblioteket hvor det sto at spiseforstyrrelser kunne føre til at man blir steril som voksen (og masse annet skremsel). Det "vekte" meg litt. Jeg kom ut av spiseforstyrrelsen uten hjelp litt senere, uten profesjonell hjelp. Men det avgjørende var egentlig da at jeg flytta tilbake til hjemstedet mitt, jeg hadde ingen venner og ble mobba der jeg bodde, og begynte å utvikle SF pga det. 

Anonymkode: c2f1d...dc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...