Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så forfjamset over saken nede på sørlandet hvor lærere i en kommune ikke lengre får betalt for 17.mai tog, og derfor ikke blir med (helt forståelig). Det har blitt en kjempestor sak. Men er det virkelig vanlig med lærere i 17.maitog? Som lærer selv har jeg aldri opplevd at det forventes. Det er fullt og helt styrt av foreldre, vi bare øver med ungene i forkant og legger fram klasselister. 

Pleier lærere å være med andre steder? Driver jeg egentlig og går glipp av mulig overtidsbetaling 😂? Hvordan er det i din kommune? 

(Og jeg bor i Eidsvoll. 17.mai er STORT her, men fortsatt ingen lærere på jobb 17.mai). 

Anonymkode: f94a8...027

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke vanlig her heller. Som regel har lærerne egne familier de er med på 17.mai. Bor også i Innlandet.

Anonymkode: e5d96...59b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det FAU som arrangerer 17. mai. De står for aktiviteter og tog (FAU og frivillige foresatte går i toget). I tillegg er det to faste trinn som bistår. Det var heller ingen lærere i toget da jeg var barn. Dette er i Bergen.

Anonymkode: 2e150...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har noen lærere pleid å være med, men på frivillig basis, så ikke i alle klasser. Klassekontaktene er uansett ansvarlige. Nå i år går ingen lærere pga økonomi. Klassekontaktene er ansvarlige. Ble ikke sak på NRK det, gitt.

Anonymkode: ed8ee...477

AnonymBruker
Skrevet

De lærerene som vil er med 

Anonymkode: b88f1...503

AnonymBruker
Skrevet

Her i Oslo er det vanlig. 

Men regner med det blir få i år, når det er på en lørdag og man bare får betalt pr time toget varer, ikke reise til og fra, eller noe tillegg. Å styre så mye og ha det ansvaret mtp beredskap og lister for en tusenlapp er helt uaktuelt. 

I gamle dager fikk vi en dag avspasering (eneste muligheten vi har til å avspsere en dag midt i skoleåret) så da var det mye mer attraktivt. 

Anonymkode: 6db3d...b23

AnonymBruker
Skrevet

Lærerene våre var med husker jeg. 

Anonymkode: d3365...ce0

AnonymBruker
Skrevet

I Bærum går noen foreldre. Ofte klassekontaktene som drar i gang og det løser seg alltid. Og noe lærere som ikke får betalt. Rektor er med da. 

Anonymkode: d577b...906

AnonymBruker
Skrevet

Her får én lærer per klasse betalt. Jeg trodde det var standard.

Anonymkode: 57864...519

Skrevet (endret)

Nei ikke her på vestlandet ihvertfall, da må man tilbake til min barndom. 

Bare hyggelig hvis noen lærere vil være med å gå med klassen sin da, men ikke noe jeg hadde forventet at kommunen betalte for. 

Endret av Sunnfjording
AnonymBruker
Skrevet

I Bjørnafjorden kommune har lærerne fri på 17.mai, som burde være en selvfølge overalt om de ikke får overtidsbetaling.

Anonymkode: 33aa0...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer i Fredrikstad, går med elevene mine nå som mine egne barn er eldre. Vi lønnes med to timer overtid, men det forventes ikke at vi går. 

Anonymkode: 7ecd9...5be

• Liker 1
Skrevet

I Randaberg og Sola får lærerne betalt hvis de ønsker å gå😊

AnonymBruker
Skrevet

I min kommune pleier vi å få betalt for det. Jeg hadde ikke gått med elevene hvis jeg ikke fikk betalt. 

Men jeg syns det er skikkelig hyggelig og morsomt å gå med dem. Sang, latter, musikk, ablegøyer i toget.. Da er det godt samhold!

Anonymkode: f0b7f...ed1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De lærerene som vil er med 

Anonymkode: b88f1...503

Sånn var det her, men vi får ikke lenger betalt for det, så de fleste har sluttet. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her får én lærer per klasse betalt. Jeg trodde det var standard.

Anonymkode: 57864...519

Ikke nå lenger. Kommunene skjærer nok ned der de kan. 

AnonymBruker
Skrevet

Her i Oslo er det vanlig. 

Men regner med det blir få i år, når det er på en lørdag og man bare får betalt pr time toget varer, ikke reise til og fra, eller noe tillegg. Å styre så mye og ha det ansvaret mtp beredskap og lister for en tusenlapp er helt uaktuelt. 

I gamle dager fikk vi en dag avspasering (eneste muligheten vi har til å avspsere en dag midt i skoleåret) så da var det mye mer attraktivt. 

Anonymkode: 6db3d...b23

Her i Oslo som jeg bor går lærerne ikke i tog, det er det foreldrene som gjør.

Anonymkode: 05351...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Noen.  Men det er frivillig og ikke betalt.  Klassekontakter har ansvar. 

Anonymkode: 41d8b...182

Skrevet

Her var det vanlig for lenge sidan. Men dei siste 25-30 åra har det vore foreldra sitt ansvar. Lærarane har hatt fri som alle andre. Bur på Sunnmøre:)

Skrevet

I vestfold får lærerne betalt for å være med. Ingen tvang!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så forfjamset over saken nede på sørlandet hvor lærere i en kommune ikke lengre får betalt for 17.mai tog, og derfor ikke blir med (helt forståelig). Det har blitt en kjempestor sak. Men er det virkelig vanlig med lærere i 17.maitog? Som lærer selv har jeg aldri opplevd at det forventes. Det er fullt og helt styrt av foreldre, vi bare øver med ungene i forkant og legger fram klasselister. 

Pleier lærere å være med andre steder? Driver jeg egentlig og går glipp av mulig overtidsbetaling 😂? Hvordan er det i din kommune? 

(Og jeg bor i Eidsvoll. 17.mai er STORT her, men fortsatt ingen lærere på jobb 17.mai). 

Anonymkode: f94a8...027

Ja det er dem, de får betalt for 2 timer

Anonymkode: 98527...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...