AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Jeg blir så forfjamset over saken nede på sørlandet hvor lærere i en kommune ikke lengre får betalt for 17.mai tog, og derfor ikke blir med (helt forståelig). Det har blitt en kjempestor sak. Men er det virkelig vanlig med lærere i 17.maitog? Som lærer selv har jeg aldri opplevd at det forventes. Det er fullt og helt styrt av foreldre, vi bare øver med ungene i forkant og legger fram klasselister. Pleier lærere å være med andre steder? Driver jeg egentlig og går glipp av mulig overtidsbetaling 😂? Hvordan er det i din kommune? (Og jeg bor i Eidsvoll. 17.mai er STORT her, men fortsatt ingen lærere på jobb 17.mai). Anonymkode: f94a8...027 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Nei det er ikke vanlig her heller. Som regel har lærerne egne familier de er med på 17.mai. Bor også i Innlandet. Anonymkode: e5d96...59b 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Her er det FAU som arrangerer 17. mai. De står for aktiviteter og tog (FAU og frivillige foresatte går i toget). I tillegg er det to faste trinn som bistår. Det var heller ingen lærere i toget da jeg var barn. Dette er i Bergen. Anonymkode: 2e150...645 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Her har noen lærere pleid å være med, men på frivillig basis, så ikke i alle klasser. Klassekontaktene er uansett ansvarlige. Nå i år går ingen lærere pga økonomi. Klassekontaktene er ansvarlige. Ble ikke sak på NRK det, gitt. Anonymkode: ed8ee...477
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Her i Oslo er det vanlig. Men regner med det blir få i år, når det er på en lørdag og man bare får betalt pr time toget varer, ikke reise til og fra, eller noe tillegg. Å styre så mye og ha det ansvaret mtp beredskap og lister for en tusenlapp er helt uaktuelt. I gamle dager fikk vi en dag avspasering (eneste muligheten vi har til å avspsere en dag midt i skoleåret) så da var det mye mer attraktivt. Anonymkode: 6db3d...b23
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Lærerene våre var med husker jeg. Anonymkode: d3365...ce0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai I Bærum går noen foreldre. Ofte klassekontaktene som drar i gang og det løser seg alltid. Og noe lærere som ikke får betalt. Rektor er med da. Anonymkode: d577b...906
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Her får én lærer per klasse betalt. Jeg trodde det var standard. Anonymkode: 57864...519
Sunnfjording Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai (endret) Nei ikke her på vestlandet ihvertfall, da må man tilbake til min barndom. Bare hyggelig hvis noen lærere vil være med å gå med klassen sin da, men ikke noe jeg hadde forventet at kommunen betalte for. Endret 3. mai av Sunnfjording
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai I Bjørnafjorden kommune har lærerne fri på 17.mai, som burde være en selvfølge overalt om de ikke får overtidsbetaling. Anonymkode: 33aa0...0ad
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai Jeg er lærer i Fredrikstad, går med elevene mine nå som mine egne barn er eldre. Vi lønnes med to timer overtid, men det forventes ikke at vi går. Anonymkode: 7ecd9...5be 1
Rosenrød Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai I Randaberg og Sola får lærerne betalt hvis de ønsker å gå😊
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai I min kommune pleier vi å få betalt for det. Jeg hadde ikke gått med elevene hvis jeg ikke fikk betalt. Men jeg syns det er skikkelig hyggelig og morsomt å gå med dem. Sang, latter, musikk, ablegøyer i toget.. Da er det godt samhold! Anonymkode: f0b7f...ed1
Gaia Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): De lærerene som vil er med Anonymkode: b88f1...503 Sånn var det her, men vi får ikke lenger betalt for det, så de fleste har sluttet. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her får én lærer per klasse betalt. Jeg trodde det var standard. Anonymkode: 57864...519 Ikke nå lenger. Kommunene skjærer nok ned der de kan.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her i Oslo er det vanlig. Men regner med det blir få i år, når det er på en lørdag og man bare får betalt pr time toget varer, ikke reise til og fra, eller noe tillegg. Å styre så mye og ha det ansvaret mtp beredskap og lister for en tusenlapp er helt uaktuelt. I gamle dager fikk vi en dag avspasering (eneste muligheten vi har til å avspsere en dag midt i skoleåret) så da var det mye mer attraktivt. Anonymkode: 6db3d...b23 Her i Oslo som jeg bor går lærerne ikke i tog, det er det foreldrene som gjør. Anonymkode: 05351...5b2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai Noen. Men det er frivillig og ikke betalt. Klassekontakter har ansvar. Anonymkode: 41d8b...182
Fjaselina Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai Her var det vanlig for lenge sidan. Men dei siste 25-30 åra har det vore foreldra sitt ansvar. Lærarane har hatt fri som alle andre. Bur på Sunnmøre:)
saltvann Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai I vestfold får lærerne betalt for å være med. Ingen tvang!
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg blir så forfjamset over saken nede på sørlandet hvor lærere i en kommune ikke lengre får betalt for 17.mai tog, og derfor ikke blir med (helt forståelig). Det har blitt en kjempestor sak. Men er det virkelig vanlig med lærere i 17.maitog? Som lærer selv har jeg aldri opplevd at det forventes. Det er fullt og helt styrt av foreldre, vi bare øver med ungene i forkant og legger fram klasselister. Pleier lærere å være med andre steder? Driver jeg egentlig og går glipp av mulig overtidsbetaling 😂? Hvordan er det i din kommune? (Og jeg bor i Eidsvoll. 17.mai er STORT her, men fortsatt ingen lærere på jobb 17.mai). Anonymkode: f94a8...027 Ja det er dem, de får betalt for 2 timer Anonymkode: 98527...4fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå