AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Jeg liker ikke at om det er flere så blir babyen sendt rundt. Familie bare plukker baby opp når den sover og jeg må be om å få henne tilbake. Er det feil å si fra at dette ikke er greit? Ble ganske dårlig stemning når jeg sa fra... Anonymkode: 31a64...e2f 3
Brunello Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Å ta opp et sovende barn er ikke greit. Å klage over at familien vil holde på babyen er heller ikke greit. Er barnet våkent, er det normalt og koselig at familiemedlemmene vil holde barnet. 16 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Ta opp en sovende baby er ikke greit. At de vil holde babyen derimot, burde da bare være en hyggelig greie. Om du skal være sær nå, vil du sikkert være samme dame som om noen år lager tråden «ingen i familien min viser interesse for barnet mitt» Anonymkode: 1f123...346 13
fru Alving Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai La nå familien få holde babyen din, er du redd de skal somle den bort? 5 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Det er ikke i babyens beste interesse at veldig mange holder babyen, men at noen (kanskje tre-fire?) familiemedlemmer får holde i løpet av et selskap tenker jeg er greit med mindre babyen er nyfødt. Det er uakseptabelt å løfte opp en sovende baby og vekke den. Det hadde jeg sagt tydelig fra om. I min familie spør folk om det er greit å ta opp eller holde babyen, og ingen ville tatt han opp sovende. Anonymkode: 6f936...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai De sender henne rundt, respekterer ikke at de ikke får kysse på henne og det er vist veldig koslig å trøste istedefor å gi henne tilbake til meg. Ikke noe problem at noen får holde, men plukke sovende baby opp og sende rundt. Lar henne sutte på fingre eller ansikte deres for det er søtt å få kyss av henne istedefor å gi henne til meg som har puppen når hun er sulten... nei den liker jeg ikke. Anonymkode: 31a64...e2f 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai At de putter ting inn i munnen på baby er jo ikke greit. Og de bør selv ha vett til å vaske hendene sine før de skal holde en liten baby, og selvsagt gi henne til mor når hun er sulten eller opprørt. Har du prøvd å bare gi beskjed, uten å være så følsom? Si fra hvordan du vil ha det, og forvent at de hører etter. Hvis de ikke hører, så tar du baby tilbake. Noen synes det er gøy å la baby sutte på nesen sin, men det er bare så ekkelt, og den er full av bakterier. Lot ikke mine barn sutte på min nese, da skal de ivertfall ikke gjøre det på andre sin. Anonymkode: afaec...150 2
Melus Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg liker ikke at om det er flere så blir babyen sendt rundt. Familie bare plukker baby opp når den sover og jeg må be om å få henne tilbake. Er det feil å si fra at dette ikke er greit? Ble ganske dårlig stemning når jeg sa fra... Anonymkode: 31a64...e2f Det hadde bare aldri skjedd at noen i vår familie hadde gjort det! Sover barnet mitt skal det sove i fred, og folk må spørre før de tar det opp. Barnet sendes heller ikke rundt som en pakke, det er et levende vesen. Bra du ha beskjed, ikke bry deg om at folk ble sure! 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Ærlig talt, man plukker ikke opp andre sine sovende babyer! Jeg hadde faktisk klikka 🙄 Og hvis de ikke hører er det bare en ting å gjøre, bruke bæretøy! 😅 Anonymkode: e80eb...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): At de putter ting inn i munnen på baby er jo ikke greit. Og de bør selv ha vett til å vaske hendene sine før de skal holde en liten baby, og selvsagt gi henne til mor når hun er sulten eller opprørt. Har du prøvd å bare gi beskjed, uten å være så følsom? Si fra hvordan du vil ha det, og forvent at de hører etter. Hvis de ikke hører, så tar du baby tilbake. Noen synes det er gøy å la baby sutte på nesen sin, men det er bare så ekkelt, og den er full av bakterier. Lot ikke mine barn sutte på min nese, da skal de ivertfall ikke gjøre det på andre sin. Anonymkode: afaec...150 Sa flere ganger fra uten å være følsom. Jeg skjønner andre ser på ting andeledos enn meg og tenkte de bare ikke tenkte seg om. Anonymkode: 31a64...e2f
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai Bæretøy. Min er 4 mnd og får heller ikke gå på rundgang rundt bordet enda. Heldigvis har noen tanter - især de yngre- forståelse og sier fra for/med oss. Anonymkode: 54e06...401
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): De sender henne rundt, respekterer ikke at de ikke får kysse på henne og det er vist veldig koslig å trøste istedefor å gi henne tilbake til meg. Ikke noe problem at noen får holde, men plukke sovende baby opp og sende rundt. Lar henne sutte på fingre eller ansikte deres for det er søtt å få kyss av henne istedefor å gi henne til meg som har puppen når hun er sulten... nei den liker jeg ikke. Anonymkode: 31a64...e2f Er familien din tilbakestående? Man putter ikke fingrene i munnen til andres babyer, man nekter ikke en mor eller far å ta tilbake babyen for å gi trøst, mat eller bare fordi de vil ha tilbake babyen. Man plukker heller ikke opp sovende babyer! Gud bedre. Gå bort og fysisk ta babyen ut av hendene på dem. Å hvis de nekter så ser du direkte på dem og spør hvorfor de tror de kan nekte deg som mor å ta tilbake ditt eget barn. Anonymkode: 40e0e...842 4
Uanonym bruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai Å vekke sovende babyer for å holde dem, er jeg enig i at er en uting. Men så lenge babyen er våken, er det vel bare hyggelig at familie og venner ønsker å holde den. De gjør det fordi de er interesserte i å bli kjent med babyen og knytte bånd. Som en annen påpekte - om du nekter folk kontakt med babyen din, blir du om noen år den som sitter på forumet og klager på at ingen viser interesse for barnet ditt... 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #15 Skrevet 4. mai Uanonym bruker skrev (4 minutter siden): Å vekke sovende babyer for å holde dem, er jeg enig i at er en uting. Men så lenge babyen er våken, er det vel bare hyggelig at familie og venner ønsker å holde den. De gjør det fordi de er interesserte i å bli kjent med babyen og knytte bånd. Som en annen påpekte - om du nekter folk kontakt med babyen din, blir du om noen år den som sitter på forumet og klager på at ingen viser interesse for barnet ditt... Les videre forbi første innlegg. Anonymkode: 31a64...e2f 1
NinaLisa Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai Da mine var baby synes jeg det var deilig å nyte kaffen og selskap mens andre i familien fikk kose og nyte tid med den lille. For meg ble dette et pusterom da jeg ellers hadde baby på puppen og bysset og bærte. Om den lille ble veldig utilpass overtok jeg selvsagt, men andre greide oftest fint å trøste. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai Det spiller ingen rolle hva noen andre syntes ts, du kjenner selv hva du er komfortabel med og du må sette tydeligere grenser dersom du kjenner på noe som ikke er greit. Dette handler om instinkter, jeg har latt familiemedlemmer forsøke å trøste babyen min men til det punktet at nok er nok, nå tar jeg han. Fikk en kommentar om at «ingen fikk slippe til med trøst» fordi jeg henta ungen min, svarte rett ut at hvis du noen sinne vil holde barnet mitt igjen, respekterer du grensene mine. Du skal aldri gå mellom en mor og hennes baby. Det skal ikke gå utover mitt barn at jeg må spare voksne menneskers følelser! Anonymkode: af69b...c63 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #18 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke i babyens beste interesse at veldig mange holder babyen, men at noen (kanskje tre-fire?) familiemedlemmer får holde i løpet av et selskap tenker jeg er greit med mindre babyen er nyfødt. Det er uakseptabelt å løfte opp en sovende baby og vekke den. Det hadde jeg sagt tydelig fra om. I min familie spør folk om det er greit å ta opp eller holde babyen, og ingen ville tatt han opp sovende. Anonymkode: 6f936...8ee Hvordan fungerer dette egentlig? Sitter du i familieselskaper og teller ut 4 stk som kan få holde babyen pr gang dere møtes. Har du med deg notatbok også? Hvor det står at tante Pia, bestefar kåre, oldemor Bjørg og kunsine Anne fikk holde i konfirmasjonen i mai. Så i barnedåp i august så er det oldefar pål, onkel per, fetter are og bestemor Randi sin tur? 🤣. Jeg er så sjeleglad for at jeg ikke er skrudd sammen på en så sær måte. Og at jeg har null interesse av å holde andres babyer, og at jeg hadde null problem med å la de som hadde lyst få holde mine. Anonymkode: 00025...768 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #19 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan fungerer dette egentlig? Sitter du i familieselskaper og teller ut 4 stk som kan få holde babyen pr gang dere møtes. Har du med deg notatbok også? Hvor det står at tante Pia, bestefar kåre, oldemor Bjørg og kunsine Anne fikk holde i konfirmasjonen i mai. Så i barnedåp i august så er det oldefar pål, onkel per, fetter are og bestemor Randi sin tur? 🤣. Jeg er så sjeleglad for at jeg ikke er skrudd sammen på en så sær måte. Og at jeg har null interesse av å holde andres babyer, og at jeg hadde null problem med å la de som hadde lyst få holde mine. Anonymkode: 00025...768 Jeg dævver😅 Anonymkode: cea50...78d
AnonymBruker Skrevet 4. mai #20 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det spiller ingen rolle hva noen andre syntes ts, du kjenner selv hva du er komfortabel med og du må sette tydeligere grenser dersom du kjenner på noe som ikke er greit. Dette handler om instinkter, jeg har latt familiemedlemmer forsøke å trøste babyen min men til det punktet at nok er nok, nå tar jeg han. Fikk en kommentar om at «ingen fikk slippe til med trøst» fordi jeg henta ungen min, svarte rett ut at hvis du noen sinne vil holde barnet mitt igjen, respekterer du grensene mine. Du skal aldri gå mellom en mor og hennes baby. Det skal ikke gå utover mitt barn at jeg må spare voksne menneskers følelser! Anonymkode: af69b...c63 Gratulerer med å lære barnet ditt opp til og ikke bli trygg på andre voksenpersoner 🥳🥳🥳. Det er jo nettopp barnet ditt det går utover når du nekter andre å gi trøst. Du kommer ikke til å være til stede med barnet ditt på alle steder det ferdes i løpet av livet. Barnehage, skole, Sfo, fotball trening, hjemme hos venner, ute på lekeplass med venner, på besøk hos andre familiemedlemmer osv.. barnet ditt kommer garanter til å skade seg/ trenge trøst på disse arenaene også. Hvis barnet da har lært seg fra start at det kun er mamma som kan gi omsorg og roe ned, fordi du alltid MÅ overta, så er det ikke sikkert barnet vil la seg trøste av andre voksne. Ganske kjipt for barnet ditt hvis det ikke tør å bli med på leirskole, bursdagsselskap etc hvis ikke mamma er der og kan trøste hvis noe skjer. Det er mange grunner til at man sier it takes a Village. Du må lære barnet ditt å bli trygg på andre. De aller fleste mennesker her i verden ønsker barn alt godt men barn kan ikke stole på det dersom ikke foreldrene gjør det. Anonymkode: 00025...768 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå