Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (14 minutter siden):

Jeg syns alltid det ser ekkelt ut. Tenker skittent. Og at kvinner syns det er greit å reklamere med at de gjør det vanskelig å være praktiske kommer jeg aldri til å skjønne.

Syns det er verst om det glitrer og har forskjellige farger. Blæh:)

Jeg har lange naturlige negler. Jeg er lastebilsjåfør. Har ingen problemer med å hverken ta på og av kontaktlinser, dra paller eller legge på kjetting. Du må gjerne synes det er stygt, men jeg klarer fint å gjøre de samme tingene nå som da jeg hadde korte negler.

Anonymkode: ae0a6...bea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lange negler er enkle å rengjøre. Huden legger seg opp under negl, så er superenkelt å vaske. (har naturlige lange negler) 

Med korte legger all skit seg i folden mellom hud og negl. Det er ekkelt. 

Anonymkode: b7af0...f00

Derfor har alle i helsetjenesten lange negler. Spesielt kirurger. 

Anonymkode: da2f9...44f

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (9 timer siden):

Ingen problem med hygiene. Hendene og undersiden av neglene blir vasket godt, både med neglebørste og bomullspinner. Ved matlaging bruker jeg alltid engangshansker.

Klarer du å løfte og bære f.eks. en stor eske på 25 kg med lange negler?

Anonymkode: 506e2...390

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er PT med lange negler, det blir mange tunge løft og det er veldig sjeldent at de brister. Man finner teknikker som gjør at neglene ikke føles i veien.

Anonymkode: 1a56e...688

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare æsj … Har selv sterke negler som fort blir lange og pene naturlig. Men klipper de korte uansett. De kunstige neglene er virkelig megaæsj. Fulle av bakterier og ikke pent på noe som helst måte! Fysj så stygt! 

Anonymkode: 40a63...496

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo at folk har hver sin smak, og det er greit. Men synes lange, løsnegler (og lange negler generelt) bare lyser såå white trash. Beklager.

Anonymkode: 46dc8...345

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det stemmer jo selvsagt ikke 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer jo selvsagt ikke 😅

Du skjønner vel at personen var ironisk :) Lange negler ER vanskeligere å holde rene enn korte. Vi snakker mikrobiologi; ikke synlig skitt.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er litt forskjell mellom hygienekravene på en operasjonsstue og i en vanlig stue, heldigvis.

Anonymkode: 2de59...e82

• Liker 2
Gjest selkie
Skrevet
7 minutter siden, visp said:

Du skjønner vel at personen var ironisk :) Lange negler ER vanskeligere å holde rene enn korte. Vi snakker mikrobiologi; ikke synlig skitt.

Tror de fleste med lange negler er klar over at det krever en viss ekstra innsats på håndvasken. Om man har lange negler og vasker hendene skikkelig og jevnlig så holder det i masse vis. Er ikke noen som går med sterile hender, det er ikke meningen heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk ei på jobb som hadde lange kunstige negler, løsvipper og andenebb. Det var i en bedrift med høyt utdannede og flinke folk i en ingeniørbedrift. Hun skilte seg veldig ut. Hun fikk ikke fortsette, mest sannsynlig pga at hun ikke hadde de rette kunnskapene for vi er en stor bedrift med stort mangfold. 

AnonymBruker
Skrevet

Deg er inn medd lange negler. Hailey Biber, Rosie Huntington-whiteley ec. Ville ikke sagt at de er white trash. Ser utrolig mange damer med stygge korte ustelte negler rundt omkring.

Anonymkode: 05d90...33e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke meg du siterer, men ja. I går løftet jeg også oppvaskmaskin på 80 kg opp på sokkel, sammen med mannen. 

Jeg reiser mye både i jobb og privat, og løfter trillekoffert opp og ned på hattehyller, ofte koffert på 20-23 kilo inn og ut av bagasjerom. 

Jeg trener med kettlebells og slynge. 

Jeg kan skifte dekk på bil (men bruker av andre årsaker dekkhotell nå). 

Jeg ser ikke hvorfor dere mener noe av dette er et problem? Jeg har hatt lange negler siden tenårene, så det er etterhvert ca 30 år med trening. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
selkie skrev (8 timer siden):

Tror de fleste med lange negler er klar over at det krever en viss ekstra innsats på håndvasken. Om man har lange negler og vasker hendene skikkelig og jevnlig så holder det i masse vis. Er ikke noen som går med sterile hender, det er ikke meningen heller. 

Alle får jo smuss under neglene gjennom en vanlig dag.  

Jeg er flink til å bruke hansker når jeg jobber i hage, eller vasker hus. Jeg desinfiserer PC og telefon med wipes jevnlig. Samt ratt i bil, og dørhandtak. Har faste rutiner med handvask og neglebørste før matlaging eller måltid. 

Jeg lurer på hvor mange som skriker "ekkelt" i denne tråden som slurver med slikt? 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, jeg løfter ikke kassen med neglene. Har løftet og flyttet møbler uten å bruke neglene til å løfte med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 22.00):

Ingen problem. Det tilsvarer jo en helt vanlig kraftfor-sekk til hestene.

Anonymkode: d9b31...338

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 12.57):

Skal innrømme at jeg har brukt det selv. Og bruker det tidvis hvis jeg skal noe spesielt. Men bruker press on, for da kan jeg ta de av etter kort tid. Og blir uansett drittlei de etter et døgn, føler meg skitten på hendene og alt jeg gjør går trengt pga neglene er i veien. 

Jeg forstår at når man bruker det mye så finner man teknikker på hvordan takle de i hverdagen.

Men jeg forstår IKKE hvordan folk klarer det mtp hygiene? Uansett hvor mye man vasker henda så samler det seg jo mye dritt under neglene etter kort tid. Masse bakterier som setter seg ved huden og limet også som ikke går bort. Matlaging? Onani? 

Hvordan klarer dere?

Anonymkode: e7c33...a6e

Det blir en vanesak. Jeg har hatt lange negler i over et år nå (fikser i salong hver mnd) og kan egentlig ikke tenke meg å være uten. Jeg klarer f.eks ikke skrive skikkelig på mobil/pc med korte negler. Det blir bare masse skrivefeil 😄

Ellers kan jeg gjøre alt det dere med korte negler kan gjøre, uten problemer. Som sagt, det blir en vanesak. Man blir ikke automatisk funksjonshemmet ved å ha lange negler. 

Jeg stortrives med mine negler og bryr meg egentlig veldig lite om hva andre måtte mene om dem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 16.28):

Tenk at noen bruker penger på dette....er så gøy. Hva folk bruker av penger for å "pimpe" sitt utseendet.

Ikke ser det bra ut heller...

Anonymkode: ab481...1bd

La nå folk bruke pengene sine på det de vil.

På hvilken måte plager det deg at andre bruker penger på den slags ting? 🤔

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...