Daisy-love Skrevet lørdag kl 11:27 #21 Del Skrevet lørdag kl 11:27 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta med deg olje til Hellas???? Anonymkode: 5eab9...f4a Det hadde ikke jeg heller gjort, men hørt noen gjøre det så slipper de å kjøpe større flaske. Jeg hadde vært redd for lekkasje også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:32 #22 Del Skrevet lørdag kl 11:32 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ta med deg olje til Hellas???? Anonymkode: 5eab9...f4a Godt poeng 😊 Anonymkode: 9e647...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:36 #23 Del Skrevet lørdag kl 11:36 Daisy-love skrev (7 minutter siden): Dette tror jeg blir veldig bra 😊 Jeg hadde kanskje også tatt med meg noen tynne plastposer til oppbevaring av mat/rester. Det selger de sikkert også, men aner ikke størrelsen på pakken da. Funker fint å bruke vanlige skåler i kjøleskapet noen timer også når dere prepper litt på forhånd 😊 Lurt, til alt mulig 😊 men skal sies, med tre tenåringer er det sjelden rester her i huset 😛 Ts Anonymkode: 9e647...19d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet lørdag kl 11:37 #24 Del Skrevet lørdag kl 11:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurt, til alt mulig 😊 men skal sies, med tre tenåringer er det sjelden rester her i huset 😛 Ts Anonymkode: 9e647...19d Nei det er noe med det 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:07 #25 Del Skrevet lørdag kl 12:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri opplevd annet enn at det er ovn på slike steder. Eller mikro med ovnsfunksjon. Vi er ute på tur 5-6 ganger i året, i leid leilighet. Hva var ditt bidrag i tråden? Anonymkode: 53d83...08e Både stekeovn og micro var det i leiligheten sist jeg var i Syden. (Gran Canaria) Det samme andre steder,Kreta og Mallorca, f.eks. Anonymkode: 89f83...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:14 #26 Del Skrevet lørdag kl 12:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste du innlegget egentlig? Minimarts har sjeldent ferskvaredisker, og leilighetene har jo ingen ovn. Anonymkode: 7f6ed...732 Leste du tipset mitt om kjølebag i bil, egentlig? Anonymkode: 53d83...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:25 #27 Del Skrevet lørdag kl 12:25 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Leste du tipset mitt om kjølebag i bil, egentlig? Anonymkode: 53d83...08e Ikke meg du siterer, men jeg leste det 🙂 Siden vi ikke skal leie bil var det ikke relevant, og tar du en slik stor kjølebag til bil med på flyet? men takk for tips. Kom på at jeg har en slik liten kjøpe bag ala slik, den kan jeg ta med når jeg handlet og for å holde drikke kald på stranden. 🙂 Ts Anonymkode: 9e647...19d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:26 #28 Del Skrevet lørdag kl 12:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, min famile, meg, mannen og 3 tenåringer, har lenge drømt om å reise til Syden, og i år er reisen bestilt. 2 et roms leilighet på et hotell på Rhodos. Basseng og nært strand. Men det ble nokså dyrt og har ikke all verdens til lommepengebudsjett nå. Så vi er blitt enig om at vi kan spise middag på hotellrommet annen hver dag. Jeg ser litt mørkt på det da det er ofte dårlig utstyr på slike kjøkken på rommet og jeg er skeptisk til at det skal bli mye matlukt der vi skal sove (et-roms), så sengen er jo på samme rom som minikjøkkenet. I hotellbeskrivelsen står det at det er kjøleskap, kokeplate og Micro på leilighetene. Har dere ideer til enkle matretter å lage på rommet? Er kun minimarked i nærområdet, så vet hvor godt utvalg det er der. Noe som er lurt å ta med hjemmefra? Tips og inspirasjon ville gjort at jeg så mer lyst på det. Det posetive er at ungdommen er ikke kresen og ikke kravstor. Anonymkode: 9e647...19d Det er jo egentlig bare å gå for «tapas». Feks en salat av ferske, lokale grønnsaker, med godt brød til, god ost og ferdig kjøtt, oppkappet og servert kaldt. Alternativt er pasta - kok pasta og server med et glass prefab saus fra butikken. Igjen - ha en god ost til og kjøp en flaske olivenolje å drysse over. Ikke ta med olje fra Norge - oljen vi får kjøpt her er av elendig kvalitet. Den billigste olivenoljen du får på Rhodos er, kan jeg garantere deg, på nivå med det restauranter bruker i Norge. Bakeri i det sørlige Europa har for øvrig masse pai etc som de selger. Kjøp en pai til hver og spis enten ute på farten på stranda (så sparer dere lunsj på stranda, som ellers er skit-dyrt) eller til middag. Husk også at du ute på sightseeingtur e.l. kan gå innom et bakeri, en matbutikk etc og bare kjøpe noe «greier» for et par euro og spise i en park. Du trenger ikke gå på kafé (det er også et fremragende tips i Norge - butikkmat er ikke verdens beste mat, men den er på linje med det du får til en mye dyrere pris på en kafé, også her til lands) Anonymkode: ceacb...a7c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:29 #29 Del Skrevet lørdag kl 12:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke meg du siterer, men jeg leste det 🙂 Siden vi ikke skal leie bil var det ikke relevant, og tar du en slik stor kjølebag til bil med på flyet? men takk for tips. Kom på at jeg har en slik liten kjøpe bag ala slik, den kan jeg ta med når jeg handlet og for å holde drikke kald på stranden. 🙂 Ts Anonymkode: 9e647...19d Om stedet er så lite at det kun er en minimart, så er nok neppe prisene på takeaway eller restauranter noe særlig høye. Men litt kjedelig å ikke ha bil? Det blir jo gjerne dyrere å komme seg rundt å oppleve ting, og stort sett ganske begrensende - også når det kommer til mat. Anonymkode: 53d83...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:32 #30 Del Skrevet lørdag kl 12:32 Vi pleier å ta med oss: En gulost, en pk salami, spekeskinke, leverpostei, salt, pepper og et par andre krydder vi liker. Tar også gjerne med en pose med favoritt tacoblandingen. Disse minimarkedene er kjekke, men litt dyre. Jeg kjøper gjerne en tomatsalat, tatziki, vannmelon og bagetter jeg har til frokost/lunsj sammen med medbrakt. Til middag spiser vi take-away de dagene vi ikke spiser ute. Tar med en pizza til leiligheten, spiser en gyros eller Mc-donnalds. Anonymkode: 92409...3a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:32 #31 Del Skrevet lørdag kl 12:32 Tenåringer spiser MYE, spesielt etter en hel dag i basseng/hav. Tror det blir veldig stusselig, og ikke nok, med gyros og tapas annenhver dag. Har dere prøvd å finne et hotell med all-inclusive? Man sparer ofte penger på det. På Rhodos kan bli fryktelig varmt, jeg hadde ikke laget mat inne på hotellrommet. Og i hvert fall ikke tatt med olje. Anonymkode: 79633...a13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:35 #32 Del Skrevet lørdag kl 12:35 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke meg du siterer, men jeg leste det 🙂 Siden vi ikke skal leie bil var det ikke relevant, og tar du en slik stor kjølebag til bil med på flyet? men takk for tips. Kom på at jeg har en slik liten kjøpe bag ala slik, den kan jeg ta med når jeg handlet og for å holde drikke kald på stranden. 🙂 Ts Anonymkode: 9e647...19d Fryser på rommet? Frys ned en juice da holder alt seg kaldt og den kan nytes senere. Bare ett tips. God tur skjønner godt dere vil ha de med på denne turen nå, hadde gjort det selv om jeg hadde mulighet. Anonymkode: e81a1...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:43 #33 Del Skrevet lørdag kl 12:43 Ta med toro poser i bagasjen Anonymkode: 071a8...799 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:56 #34 Del Skrevet lørdag kl 12:56 Mitt beste tips er å ikke handle på MiniMart i Hellas. De er veldig dyre og har elendig utvalg. Handle heller i et vanlig supermarked, sjekk på google om det er noen i nærheten. Eventuelt ta buss eller taxi dit og storhandle, det lønner seg nesten uansett. De fleste supermarkedene her har svært gode ferskvaredisker, så det er bare å slå seg løs. Og det er selvsagt ikke noe problem å ta med seg ferskt kjøtt hjem selv om det er varmt, grekerne gjør det hele tiden og er opptatt av mattrygghet de også. Og dere får tak i «alt» i et slikt supermarked. Grekerne har riktignok færre typer ferdigmat og posemat enn oss, men det finnes det også. Og ikke dra på urtekrydder fra Norge, det du får kjøpt her har mye bedre kvalitet og er rimeligere, og restene er enkle å frakte med seg tilbake til Norge. Hilsen hellasbosatt Anonymkode: 228a1...2f5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasse Nøff Skrevet lørdag kl 13:24 #35 Del Skrevet lørdag kl 13:24 Jeg er glad i pasta, og ville nok satset på ulike pastaretter i en gryte. Kan lage ulike sauser (hermetiske tomater, ferdige sauser av ulike varianter, fløte, pesto, ost, og ulike grønnsaker. Kan ha i kjøttdeig, kjøtt, kylling pølser eller skinke, alt etter ønske (kan også bruke rester av ting dere har brukt til frokost eller lunsj). Fordelen med dette er at dere slipper unna med en gryte og en stekepanne, og slipper en masse oppvask i et lite rom. Tror ikke jeg hadde orket 8 skåler til taco-tilbehør… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:30 #36 Del Skrevet lørdag kl 13:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spise medbragt middag på ferie? Så ufattelig trasig. Å spise lokal mat ute er jo halve gleden med reising. Anonymkode: 64e79...0aa Gi deg med idretten oppbrukte argumentet!!! De skal jo spise ut annenhver dag! Jeg blir drit lei av å gå på restauranter og bruke tid på å finne ut hvor vi skal spise neste måltid…. Jeg gidd heller ikke å gå å lete etter noe å lage i butikkene når jeg ikke kjenner språket, maten osv. Ferien er for dyrebar til det! Anonymkode: 9718f...929 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:36 #37 Del Skrevet lørdag kl 13:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal jeg spare flere år nå vil ungdommen ha flyttet hjemmefra, jeg ønsker å skape denne opplevelsen som familie nå. Sol, varme og bad er hovedmålet. Og vi skal spise ute, men ikke hver dag er tanken. Om alle 5 skal spise ute alle måltider ville det bli veldig dyrt. Eks middag vil jo koste oss over 90 euro, da har vi ikke forrett eller dessert. Å er sikker på at vi klarer å lage et mye billigere måltid på rommet, overbevist at det er noe å spare på dette Ts Anonymkode: 9e647...19d Det går helt fint! Ikke ha dårlig samvittighet, selv om noen prøver å gi deg det. Nyt ferien! Jeg er helt enig med deg. Det blir dyrt å spise alt ute. Vi blir faktisk også lei det når vi gjør det hver dag. Av mat du kan lage, slår jeg et slag for pasta og spaghetti. Dette må være lett å finn ingredienser til, evt tar du med en pose eller 4 med spaghettisaus. Suppeposer og potetmos er greie ting å ta med også. Der vi leide, hadde de stekeovn. Da tok jeg med Toro-poser med pizzadeig. Tomatsaus og kjøttdeig var ikke noe problem å finne i Tyrkia eller i Spania. Har ikke vært på Rhodos. Anonymkode: 9718f...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:37 #38 Del Skrevet lørdag kl 13:37 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gi deg med idretten oppbrukte argumentet!!! De skal jo spise ut annenhver dag! Jeg blir drit lei av å gå på restauranter og bruke tid på å finne ut hvor vi skal spise neste måltid…. Jeg gidd heller ikke å gå å lete etter noe å lage i butikkene når jeg ikke kjenner språket, maten osv. Ferien er for dyrebar til det! Anonymkode: 9718f...929 Ikke «idretten», men «det»…. Anonymkode: 9718f...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:01 #39 Del Skrevet lørdag kl 14:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om stedet er så lite at det kun er en minimart, så er nok neppe prisene på takeaway eller restauranter noe særlig høye. Men litt kjedelig å ikke ha bil? Det blir jo gjerne dyrere å komme seg rundt å oppleve ting, og stort sett ganske begrensende - også når det kommer til mat. Anonymkode: 53d83...08e Hvorfor kommer du med så mange irrelevante råd? Ts skrev et svært godt HI, med all relevant informasjon. TS har vært tydelig på hva formålet med turen er for dem, og hva begrensningene deres er - bil er, forståelig nok, ikke en del av planen, og heller ikke nødvendig, mtp. målet for turen. Jeg forstår at du ønsker å være behjelpelig, men det er langt mer hjelpsomt når vi alle forholder seg til den fakta vi mottar fra TS. Anonymkode: 7f6ed...732 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:03 #40 Del Skrevet lørdag kl 14:03 «Tomatsaus og kjøttdeig var ikke noe problem å finne i Tyrkia eller i Spania. Har ikke vært på Rhodos.» Man finner såklart det på Rhodos også. Kjøttdeig selges så godt som alltid fra kjøttdisken i greske supermarkeder og fra slakter, hvor den ansatte maler kjøttet mens man venter. Så det er skikkelig kvalitetskjøttdeig/karbonadedeig, og man får ca så lite eller mye fett i deigen som man vil, for man kan velge mellom ulike kjøttyper. Og null tilsetningsstoffer. Tviler sterkt på at at MiniMart har kjøttdeig, de har iallfall ikke det der jeg bor, men det kan være annerledes på en typisk masseturismeplass. Anonymkode: 228a1...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå