Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Vi har nettopp pusset opp, og gulvet i spisestue er FULL av gipsstøv. Hvordan få dette vekk? Det er belegg på gulvet. 

Har gått over med tørr microfibermopp, vann, dovask og skurekrem men enda sånn ekkelt belegg oppå. Stolene må løftes da de sitter bom fast f.eks.. 

AnonymBruker
Skrevet

Du skulle ha støvsugd med grovstøvsuger aller først. Ikke vanlig støvsuger (gipsstøv tetter alle filter). Og så gå over med tørr mikrofibermopp. 
Istedet gikk dere rett på sak og dyttet alt det fine gipsstøvet med mopp inn i alle sprekker og hulrom. For så å feste det med vann etterpå..

Man må alltid støvsuge med grovstøvsuger først. Å og så gå lett over med tørr mikrofiberfille som ristes av ute nå og da. 

Anonymkode: bc379...c24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Gipetto skrev (2 timer siden):

Hei! 
Vi har nettopp pusset opp, og gulvet i spisestue er FULL av gipsstøv. Hvordan få dette vekk? Det er belegg på gulvet. 

Har gått over med tørr microfibermopp, vann, dovask og skurekrem men enda sånn ekkelt belegg oppå. Stolene må løftes da de sitter bom fast f.eks.. 

Når du går,og vasker med alt mulig tull, til og med dovask, så kan du takke deg selv for at gulvet er ødelagt. 
Gipsstøv og vann, hva blir det? :klo: svaret burde du tenktmut på forhånd. 
Om gulvet må fjernes eller om det kan reddes må du spørre dem som selger den typen gulv du har. 
Et godt eksempel på galskapshandlinger. 

Anonymkode: 8c1fd...5b2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har støvsugd med grovstøvsuger flere ganger, samt gått over med TØRR mopp flere ganger. Men når ikke det hjelper så tyr jeg til alt annet. Det var ille før jeg begynte med våt mopp, og har ikke blitt noe værre etter det. 

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er gipsstøvet som gjørt at stolene sitter fast, og ikkje kjemikaliene dere har brukt? Og hvilket gulv har dere? Vi opplevde at det var verre med pergo vinyl gulv, føltes som om det hang fast. Nå har vi ett annet gulv, der sklir støvet mer langs gulvet lm det gir mening.
Vi har pusset opp di siste fem årene. Vi støvsuger med grovstøvsuger, fin støvsuger (skifter filteret), tørrmopp og til slutt vask med vann og mikrofiberklut x antall ganger. Aldri hatt noe problemer som dere.

Anonymkode: 94e7d...823

AnonymBruker
Skrevet

Enig med vedkommende over. Det kan være alle kjemikaliene du har vasket med. Jeg ville prøvd å vaske med eddik nå. 
Har selv vasket flekker på gulvet med kjøkken spray og våt klut- opplever etterpå at det blir som lim på gulvet. Vasket over med eddik og da har det forsvunnet. 

Anonymkode: cc612...59b

AnonymBruker
Skrevet
Gipetto skrev (17 timer siden):

Jeg har støvsugd med grovstøvsuger flere ganger, samt gått over med TØRR mopp flere ganger. Men når ikke det hjelper så tyr jeg til alt annet. Det var ille før jeg begynte med våt mopp, og har ikke blitt noe værre etter det. 

Men støvsuget du vekk støvet først? Høres merkelig ut. Må ha griset med noe vann der tror jeg. 
Uansett. Hvorfor brukte dere ikke dekkpapp(den som tåler vann) på gulvet før dere startet? Jeg bruker det alltid om jeg gir meg kast i oppgaver som etterlater seg mye støv. 

Anonymkode: bc379...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...