Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Kjæresten studerer eiendomsmegling og er snart ferdig med første året. Hele året har han visst at om han ikke består alle fag til sommeren kommer han ikke til å få lån og stipend neste semester, men virker ikke som han stresser så mye med det siden han har nok oppsparte penger til å kunne fullføre uansett. Problemet er at han har ikke har disiplin i det hele tatt virker det som. Han møter på forelesninger og fullfører alle arbeidskrav i siste liten (arbeidskrav må godkjennes for i det hele tatt få lov til å ta eksamen), men det stopper der. Mesteparten av tiden han har til overs blir brukt på gaming, og å lese til eksamen skjer ikke før rett før eksamen. Også klager han over at han ikke har nok tid…

Sist semester hadde han 3 relativt enkle eksamener og 1 vanskeligere. Han var syk på den ene lette eksamen så den må tas opp igjen (men det er ikke hans skyld), han sto på de 2 andre enkle, men strøk på den som krevde litt mer arbeid. Han innså da at han kanskje burde brette opp armene litt mer og fortalte at han nå skulle lese til hver forelesning. Det skjedde kanskje til første forelesning, før alt gikk tilbake til gamle vaner  og det ble bare gaming. Nå til sommeren skal han ha 6 eksamener over de neste 6 ukene. Første er på onsdag, og i går startet han å lese til den, og satt i 2 timer…

Jeg har prøvd å ha 2 alvorsprater med han tidligere om dette, men til ingen nytte. Han blir bare irritert om jeg tar det opp, sier jeg ikke stoler på at han har kontroll osv. Han sier at han har innsett at han bare ikke er skapt for skole, at disse 3 årene er bare noe han må komme seg gjennom før han kan blomstre i arbeidslivet. Han mener det ikke har noe å si om han får dårlige karakterer eller må konte noen eksamener, fordi arbeidsgiver ser ikke på karakterer. Men at han kommer til å bli en fantastisk eiendomsmegler fordi han er så utadvendt og «street smart». 

Kan også legge til at dette ikke er en 19-åring som kommer rett fra videregående, men en 27 åring som var veldig motivert til å få seg en utdannelse og komme seg vekk fra butikkjobben sin.

Har utviklet nesten en avsky til hele fyren så ille at jeg nesten ikke klarer å ha sex med han lenger…gir det litt mening de unnskyldningene han kommer med eller burde jeg bare gi opp hele fyren, selv om vi funker på andre plan?

Anonymkode: 83ea5...1e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi opp! Enkelte blir ikke voksne uansett alder…. Han her høres ut som et lost case! 

Anonymkode: f38d5...cbb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke skrevet om han tidligere?

Han har ikke blitt bedre og kommer aldri til å bli det heller. Sånne folk forandrer seg ikke.

Anonymkode: 8d672...0dc

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Altså...hvor mange tråder skal du skrive om denne latsabben egentlig?!

Anonymkode: 554aa...1b8

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en du har skrevet om tidligere. Du kan ikke gjøre noe med han. Han må ønske det selv. Bare å gi opp først som sist. Du har mistet respekten for han. Gå før livene deres blir mer sammenkoblet. Ikke finn på å bli samboer med han. 

Anonymkode: b6ec0...2b8

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres kjent ut. Jeg er heller ikke skapt for verken skole eller jobb.

Anonymkode: 388c0...9d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Kjæresten studerer eiendomsmegling og er snart ferdig med første året. Hele året har han visst at om han ikke består alle fag til sommeren kommer han ikke til å få lån og stipend neste semester, men virker ikke som han stresser så mye med det siden han har nok oppsparte penger til å kunne fullføre uansett. Problemet er at han har ikke har disiplin i det hele tatt virker det som. Han møter på forelesninger og fullfører alle arbeidskrav i siste liten (arbeidskrav må godkjennes for i det hele tatt få lov til å ta eksamen), men det stopper der. Mesteparten av tiden han har til overs blir brukt på gaming, og å lese til eksamen skjer ikke før rett før eksamen. Også klager han over at han ikke har nok tid…

Sist semester hadde han 3 relativt enkle eksamener og 1 vanskeligere. Han var syk på den ene lette eksamen så den må tas opp igjen (men det er ikke hans skyld), han sto på de 2 andre enkle, men strøk på den som krevde litt mer arbeid. Han innså da at han kanskje burde brette opp armene litt mer og fortalte at han nå skulle lese til hver forelesning. Det skjedde kanskje til første forelesning, før alt gikk tilbake til gamle vaner  og det ble bare gaming. Nå til sommeren skal han ha 6 eksamener over de neste 6 ukene. Første er på onsdag, og i går startet han å lese til den, og satt i 2 timer…

Jeg har prøvd å ha 2 alvorsprater med han tidligere om dette, men til ingen nytte. Han blir bare irritert om jeg tar det opp, sier jeg ikke stoler på at han har kontroll osv. Han sier at han har innsett at han bare ikke er skapt for skole, at disse 3 årene er bare noe han må komme seg gjennom før han kan blomstre i arbeidslivet. Han mener det ikke har noe å si om han får dårlige karakterer eller må konte noen eksamener, fordi arbeidsgiver ser ikke på karakterer. Men at han kommer til å bli en fantastisk eiendomsmegler fordi han er så utadvendt og «street smart». 

Kan også legge til at dette ikke er en 19-åring som kommer rett fra videregående, men en 27 åring som var veldig motivert til å få seg en utdannelse og komme seg vekk fra butikkjobben sin.

Har utviklet nesten en avsky til hele fyren så ille at jeg nesten ikke klarer å ha sex med han lenger…gir det litt mening de unnskyldningene han kommer med eller burde jeg bare gi opp hele fyren, selv om vi funker på andre plan?

Anonymkode: 83ea5...1e4

Æsj, en baby på 27 år er fryktelig usexy.

Anonymkode: bead9...a99

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke litt usexy med en kjæreste som ikke tar tak i livet sitt?

En ting er å innse at studielivet ikke er noe for han, men da må han jo søke jobber og prøve å finne en jobb. Sorry men man må prøve når man er voksen. Man kan ikke bare daffe hjemme og spille. Hvorfor gidder du? 
Jeg er selv arbeidsledig, men står opp og har en normal døgnrytme, trener og leter etter jobber. Ja, jeg spiller mye, men det blir også jævlig kjedelig etterhvert.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg levd livet mitt, kost meg UTEN kjæresten, for det er direkte usexy det du skriver. 

Anonymkode: aeb81...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Typisk eksempel på en person som rømmer fra virkeligheten. Rømmer fra samfunnets mas og jag, og ikke krav.

Forstår dessverre ikke at det han gjør nå, innvirker på fremtiden hans.

Sånne mennesker har det ofte ikke helt greit, er min erfaring.

Sliter med det sosiale, uinteressert i det faglige. Hva det nå enn er..

Anonymkode: 1d272...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...