Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat fått «the table turned», startet med at jeg var i en posisjon hvor personen var mer interessert i meg. Nå har denne personen møtt noen og jeg sitter igjen og er interessert. Altså i form av å være den som insjer på samtale, kommenterer på aktiviteter osv. mens den andre personen blir mer og mer utilgjengelig osv.

Har en følelse av at den snuing i initiativ takning er med på å gjøre en mindre attraktiv. Hva tenker folk om dette? Stemmer det? Altså at man blir mindre attraktiv av å vise interesse og tilgjengelighet?

Anonymkode: 41455...820

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fin balanse det der som er vanskelig . Man må vise interesse men samtidig ikke være for på. Blir man for kald gjør den andre og det og det kan fade ut. Blir det 30 meldinger for dagen blir det litt mye . Vise interesse og speile den andre personen sin innsatts litt.

Anonymkode: b5c52...858

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er tilfellet hos folk som er emosjonelt umodne, emosjonelt utilgjengelige eller ved tilknytningsforstyrrelser (som er svært vanlig). 

Hos velbalanserte mennesker i kontakt med egne følelser derimot, så forsvinner som regel disse tendensene. 

Det største spørsmålet for deg, må jo være "hvorfor er jeg mer interessert i han nå når jeg føler at jeg ikke lenger kan få han?" og videre spørsmål som;

"Hva likte jeg ved at han jaktet på meg?"

"Hva misliker jeg ved å føle meg avvist?"

"Hvilken del av barndommen følte jeg på det samme som det jeg føler rundt denne avvisningen?" 

"Hva tror jeg at jeg vil føle på hvis jeg blir valgt og hvordan kan jeg oppnå den følelsen uavhengig av denne fyren?" 

Osv osv osv. 

Anonymkode: 2f61a...514

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis man er umoden er nok det ett fokus. 

Dersom ikke begge/alle partner virker like interessert, er det ikke noe for min å fortsette. 

Anonymkode: b5376...75c

• Nyttig 1
Skrevet

Kvinner blir definitivt mer attraktive av å vise interesse så lenge de ikke blir altfor desperate.

Avvisende holdning er ikke attraktivt. (Det er jo ikke meningen heller.).

Hardt å si, men det kan hende han ikke merker så mye kjemi når dere blir kjent. Det er IKKE noe feil med deg. Det er bare ikke så vanlig at folk matcher perfekt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er gøy med en mann som viser interesse og tar initiativ. Hadde han vært lunken så hadde jeg tenkt at det ikke var noen vits....

Anonymkode: ac98a...00d

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har akkurat fått «the table turned», startet med at jeg var i en posisjon hvor personen var mer interessert i meg. Nå har denne personen møtt noen og jeg sitter igjen og er interessert. Altså i form av å være den som insjer på samtale, kommenterer på aktiviteter osv. mens den andre personen blir mer og mer utilgjengelig osv.

Har en følelse av at den snuing i initiativ takning er med på å gjøre en mindre attraktiv. Hva tenker folk om dette? Stemmer det? Altså at man blir mindre attraktiv av å vise interesse og tilgjengelighet?

Når noen viser mindre interesse og gjør seg utilgjengelig så gjør man seg mindre attraktiv.

Play hard to get, så blir det hard to want.

Kun umodne mennesker som tror man blir mer attraktiv ved å spille hard to get.

Oppegående mennesker gidder ikke kaste bort tid på sånt spill. Enten er du interessert eller ikke, punktum.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk som er sikre på seg selv er ærlige og åpne. De som ikke takler det og begynner å spille spill lurer bare seg selv. 

Jeg orker ikke damer som spiller spill. Jeg har møtt mange av dem. Jeg har avvist dem tidlig eller jeg har slått opp med dem, avhengig av hvor langt det gikk før jeg så hvem dem var. 

Jeg forteller dem hva jeg føler og hva som er mine intensjoner. Så får de velge hva de gjør med det. 

Anonymkode: ebf91...21c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk som er sikre på seg selv er ærlige og åpne. De som ikke takler det og begynner å spille spill lurer bare seg selv. 

Jeg orker ikke damer som spiller spill. Jeg har møtt mange av dem. Jeg har avvist dem tidlig eller jeg har slått opp med dem, avhengig av hvor langt det gikk før jeg så hvem dem var. 

Jeg forteller dem hva jeg føler og hva som er mine intensjoner. Så får de velge hva de gjør med det. 

Menn gjør også dette...

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mest om noen ikke liker hvernadre det å ta initiativ ikke fungerer og mange missforstår at man ikke føler det rette for om kanskje men oppførsel som i at jeg tok initiativ var problemet. 

Hvor rart hadde det ikke vært om 2 som er kjempe glade i hverandre kunne gå glipp av det, bare fordi feil person av dem ønsket å tilbringe tid? 

Anonymkode: ea5c2...017

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Menn gjør også dette...

Går det bra med deg? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del er en mann mindre attraktiv så fort det vises minimalt med interesse og/eller spiller spill….

Selv har jeg fått høre jeg ble interessant nettopp fordi jeg viste interesse, ga oppmerksomhet og var «på». 

Anonymkode: 1376e...920

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går det bra med deg? 

Ja. Hvordan det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mann så blir jeg fort interessert - eller ikke. Når jeg har vist interesse så har kvinnene løpt

Kvinner later til å trenge lengre tid for å vurdere en mann. Og hvis jeg har vist kortene for tidlig så er løpet kjørt

Kvinner som jeg ikke har vurdert som partner materiale men blitt kjent med på annet vis er de jeg har endt opp med

Anonymkode: 2e8fa...106

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det at du viser interesse fører til at den andre blir mindre interessert, er han/hun nok enten ikke så interessert i utgangspunktet, eller han/hun er umoden, redd for forpliktelser etc. Begge deler er et tegn på at man nok kan anta at dette ikke blir noe.

(går nå ut i fra at du viser interesse i "normal" mengde, ikke ringer og sender meldinger døgnet rundt, liksom)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hvis det at du viser interesse fører til at den andre blir mindre interessert, er han/hun nok enten ikke så interessert i utgangspunktet, eller han/hun er umoden, redd for forpliktelser etc. Begge deler er et tegn på at man nok kan anta at dette ikke blir noe.

(går nå ut i fra at du viser interesse i "normal" mengde, ikke ringer og sender meldinger døgnet rundt, liksom)

Jeg tror at dette i noen grad er et spill hvor det å utvikle interessen for andre uten å vite at de er interessert i deg er viktig for mange.

Derfor er gode «playere» (og psykopater) så dyktige i de innledende fasene av kjærlighetens spill - de fremstår veldig overbevisende (tror evt selv) at de er alt for god for dette mennesket. Og det tiltrekker.

Anonymkode: 2e8fa...106

Skrevet

Om det skulle vise seg at jeg skremmer han ved å være for på, så tenker jeg bare: "Så flott". Vil jo ikke ha en mann som er redd for meg. Det går aldri i verden bra...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. 

Men man blir fokusert på den andre man faktisk dater. Så man blir jo mindre interessert i «den andre», automatisk av det.,

Du var for treg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 10.58):

Altså at man blir mindre attraktiv av å vise interesse og tilgjengelighet?

Motsatt for min del. Man blir mer attraktiv av å vise interesse og tilgjengelighet.

En dame som ikke viser interesse er fullstendig uinteressant for min del. Jeg har aldri «jobbet» for en dames gunst. Er hun interessert, så må hun vise det. Om ikke så har jeg gått videre med en gang.

Anonymkode: 19e89...26d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg som kvinne, er det å vise interesse mitt beste sjekketriks, og jeg tar ofte initativ til kontakt, dater, sex osv. 

Jeg vil jo heller tenke at det er det at du ikke viste interesse i starten, som gjorde at den andre mistet den. 

Jeg synes jo den mest interessante dynamikken i innlegget ditt, er det at du plutselig synes vedkommede ble mer attraktiv når den ble utilgjengelig. Det er jo noe litt gjenkjennbart for mange tror jeg, noe man har opplevd en variant av i løpet av livet. 

Så det er jo noe i dette med tilgjengelighet og utilgjengelighet. Tror dessverre ikke det er en slags nøkkel eller sannhet her om det ene eller andre som passer inn i alle situasjoner.

Anonymkode: 4d972...89b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...