Gå til innhold

En jeg har hengt med har funnet noen andre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hengt med en person av og på i en periode på kanskje 1 år nå. Hvor begge to har hatt en lang pause da vi hadde truffet andre. Begynte på igjen litt i starten av året nå. Jeg har egentlig vært litt på at jeg ikke vil ha noe siden den kortsiktige fremtiden vår har egt vært litt usikker. Trodde i grunn det var en slags konsensus i det, sist vi var sammen ble det kommentert helt rettferdig, om hvorfor vi ikke fant på noe edru. Jeg svarte ærlig også ble det med det, men det spørsmålet satt litt i meg. Og etter litt tid ( kanskje litt over en måned, jeg er veldig treg av meg) insjet jeg. Prøvde omlag 3 ganger fordelt på en måned, første gang passet det dårlig som var fair, andre gang var det litt dårlig unnskyldning og 3 gang ble jeg fortalt at personen hadde akkurat hengt litt med en i form av turer osv. som hen fant interresant osv. og at hen måtte tenke litt. Men visste jo at jeg ikke ville ha noe forhold og denne personen visste hva de ville osv. kontakten før dette har vært veldig bra og jeg må egentlig si at det kom som et sjokk for meg mtp hvordan det var sist vi traff hverandre. Jeg svarte at mtp det med at vi begge skal reise vekk om ikke for lenge osv. men svarte litt dårlig for meg. 

Dette tar meg til spørsmålet/ spørsmålene. Det er gått typ 2 uker nå siden jeg fikk beskjeden. Lurer på om jeg burde kontakte personen og fortelle hva jeg egentlig føler eller blir det litt som å sette kjepper i hjulene for dem? Ønsker jo også at de skal finne noen som treffer det de trenger. Samtidig er det jo en egoistisk side fra meg som ønsker det selv. Verdt å nevne at jeg ikke er fremmed for å utvikle noe videre, men det bare tar litt tid. Kjenner kanskje bare litt på følelser for hen, men syntes det er vanskelig å vurdere om det er noe den personen trenger å høre eller om det er best å holde det for seg selv. Har også vurdert å avslutte kontakten siden jeg er redd for å få en slags hekt. Spesielt ettersom at det som ble meldt når vi snakket om det var et forslag om å holde kontakten oppe. Men jeg finner meg selv i å sitte å vente på svar mye og at det tar opp mye energi. Hvor det før kunne være litt motsatt før hehe

men jeg tar i mot alle råd og tips hehe 

mvh forvirret person for øyeblikket

(andre gang jeg legger ut pga forrige tittel ikke passet).

Anonymkode: ac824...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oversetter du direkte fra engelsk? Prøv å kort det ned og bruk egne og færre ord. 
Du har noe på gang/har sex(?)med noen, og vedkommende har blitt lunken og forteller h*n møter en annen for tiden. Du ønsker råd? 

Anonymkode: 2e6e1...84c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem deg for hva du vil.

Enten velger du å satse og tar kontakt og forteller om dine følelser. Sannsynligvis blir du avvist, men da har du ihvertfall prøvd. Det har en kostnad for de to at du prøver.

Eller så bestemmer du deg for å gå videre. Det beste er da å droppe kontakt, komme seg videre og møte andre. Denne personen må du da legge bak deg mentalt.

Anonymkode: 068bd...593

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon for noen år siden, før jeg traff samboeren min. Men den «relasjonen» varte ikke mer enn 2 måneder. Jeg hadde dog ingen følelser, så for meg var det ikke noe negativt rundt at han møtte ei annen. Han ønsket likevel å fortsette vårt vennskap, men det føltes veldig feil ovenfor hun som han da faktisk skulle date, så jeg sa adiós ut av respekt for henne. Jeg syns du skal holde deg unna, det har vært flere perioder med muligheter og nå har toget gått. 

Anonymkode: a7f94...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette hen greiene? Hvilket kjønn du har er av stor betydning.

Anonymkode: fcd52...ddb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har hengt med en person av og på i en periode på kanskje 1 år nå. Hvor begge to har hatt en lang pause da vi hadde truffet andre. Begynte på igjen litt i starten av året nå. Jeg har egentlig vært litt på at jeg ikke vil ha noe siden den kortsiktige fremtiden vår har egt vært litt usikker. Trodde i grunn det var en slags konsensus i det, sist vi var sammen ble det kommentert helt rettferdig, om hvorfor vi ikke fant på noe edru. Jeg svarte ærlig også ble det med det, men det spørsmålet satt litt i meg. Og etter litt tid ( kanskje litt over en måned, jeg er veldig treg av meg) insjet jeg. Prøvde omlag 3 ganger fordelt på en måned, første gang passet det dårlig som var fair, andre gang var det litt dårlig unnskyldning og 3 gang ble jeg fortalt at personen hadde akkurat hengt litt med en i form av turer osv. som hen fant interresant osv. og at hen måtte tenke litt. Men visste jo at jeg ikke ville ha noe forhold og denne personen visste hva de ville osv. kontakten før dette har vært veldig bra og jeg må egentlig si at det kom som et sjokk for meg mtp hvordan det var sist vi traff hverandre. Jeg svarte at mtp det med at vi begge skal reise vekk om ikke for lenge osv. men svarte litt dårlig for meg. 

Dette tar meg til spørsmålet/ spørsmålene. Det er gått typ 2 uker nå siden jeg fikk beskjeden. Lurer på om jeg burde kontakte personen og fortelle hva jeg egentlig føler eller blir det litt som å sette kjepper i hjulene for dem? Ønsker jo også at de skal finne noen som treffer det de trenger. Samtidig er det jo en egoistisk side fra meg som ønsker det selv. Verdt å nevne at jeg ikke er fremmed for å utvikle noe videre, men det bare tar litt tid. Kjenner kanskje bare litt på følelser for hen, men syntes det er vanskelig å vurdere om det er noe den personen trenger å høre eller om det er best å holde det for seg selv. Har også vurdert å avslutte kontakten siden jeg er redd for å få en slags hekt. Spesielt ettersom at det som ble meldt når vi snakket om det var et forslag om å holde kontakten oppe. Men jeg finner meg selv i å sitte å vente på svar mye og at det tar opp mye energi. Hvor det før kunne være litt motsatt før hehe

men jeg tar i mot alle råd og tips hehe 

mvh forvirret person for øyeblikket

(andre gang jeg legger ut pga forrige tittel ikke passet).

Hvis du har fått beskjed om at de eller den har truffet en annen er det en ganske tydelig melding på at du er ute av bildet. De foretrekker den andre personen fremfor deg. Surt eple å bite i men du må gå videre. 

Anonymkode: 6e5c4...875

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det har då absolutt null betydning.

Hvis dere nå har møttes flere ganger og èn av dere har møtt en annen av større interesse, bør det respekteres.

Hvordan ville du selv bli møtt dersom du var din elsker eller hens nye partner?

Hvis det var meningen med dere to, ville ingen av dere ønskt å møte noen andre.

Anonymkode: d9967...a57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor begge to har hatt en lang pause da vi hadde truffet andre. 

3 gang ble jeg fortalt at personen hadde akkurat hengt litt med en i form av turer osv. som hen fant interresant osv. og at hen måtte tenke litt.

Har også vurdert å avslutte kontakten siden jeg er redd for å få en slags hekt.

Avslutt.

Dere har forsøkt et par ganger.

Det ble ikke dere.

Anonymkode: 9c6cd...e47

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dersom ts sier at hen er kvinne får hen svaret «sex utenfor forhold gjør deg til en hore» som er usant. 
Dersom ts sier hen er mann får hen svaret «du skal aldri noensinne bry deg om andre, mann deg opp». Som også er usant.

For å få svar av noen som helst verdi bør egentlig alle som poster noe som helst bruke «hen». Alle kjønnede råd er i beste fall verdiløse og i verste fall direkte skadelige.

Så - kjønn tilfører ingen verdi utover negativ sådan. Særlig fra folk som påstår «kjønn betyr noe».

Anonymkode: 83921...3ee

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom ts sier at hen er kvinne får hen svaret «sex utenfor forhold gjør deg til en hore» som er usant. 
Dersom ts sier hen er mann får hen svaret «du skal aldri noensinne bry deg om andre, mann deg opp». Som også er usant.

For å få svar av noen som helst verdi bør egentlig alle som poster noe som helst bruke «hen». Alle kjønnede råd er i beste fall verdiløse og i verste fall direkte skadelige.

Så - kjønn tilfører ingen verdi utover negativ sådan. Særlig fra folk som påstår «kjønn betyr noe».

Helt sant. Hvilken rolle kjønn skulle hatt i denne situasjonen, må være for dem som et opphengt i det og visse roller de mener kjønnene bør passe inn i. 

Tullball at det har noe som helst å si, annet enn at de som er ute etter å dømme noen får sjansen til det.

Anonymkode: d9967...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at kjønn ikke er av betydning i denne sammenheng.

For øvrig var HI ekstremt forvirrende å lese - det ville hjulpet om du kunne forklart litt mer konsist og kortfattet, TS? Svært rotete beskrivelse. 

Hvis jeg har forstått det riktig dog, så høres det ut som om dere har prøvd litt halvhjerta, men aldri tatt steget videre for noe forpliktende for en dypere kjærlighetsrelasjon. Da blir det selvsagt helt feil å skulle forsøke å få dette til å skje nå når vedkommende har truffet en annen. Den vonde sannheten er nok at det føltes mer riktig med den nye, ettersom valget om noe mer forpliktende nå ble gjort? Med mindre jeg har misforstått noe. 

Anonymkode: 5a81f...986

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til at det må også vektlegges at manglende utvikling med deg og vedkommende høres ut til å være på grunn av din treghet og vingling? Stemmer det ts?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her som folk kaller det. Enig at det er forvirret skrevet, og er ikke meningen det. Men er i grunn forvirret selv. Jeg også har følt på at det respektfulle er å holde seg unna og å gi plass. Men det føles også litt som å bare gi opp da. Særlig når det kom litt brått på for min del. Ja jeg er litt treg og kanskje vinglete. Har også hatt muligheter. Det bare kan føles som, mtp timing, at jeg burde/skulle ha kommet med noe å si. Selvom beslutningen er jo helt og holdent opp til hen, så føler man jo seg litt sånn maktesløs når det er en part som bestemmer seg. Litt som å bli stoppet midt i en setning typ.

Vi holder kontakt, men det er egt bare litt kjipt for meg så har vurdert å kutte den. Det kan jo også fort bare virke som et slags oppmersomhets trekk da når man slutter kontakt. 

De, etter hva jeg vet, er ikke kommet noe langt og møttes for relativ kort tid siden. Også derfor jeg funderer på om det kan utrette noe å si noe eller bare skape bismak. 

At det føles mer riktig med den nye er også en god mulighet, men bekjentskapet deres er relativt nytt i forhold. For meg er det jo det som hadde vært kjekt å få finne ut gjennom å eventuelt fortelle hva jeg føler.

takk for alle kommentarer og svar. Holder kjønn nøytralt for å få mest mulig objektive svar.

Endret av Brøket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i alle fall ha gått videre om den jeg var i et forhold med definerte det som å henge sammen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skylde denne stakkars personen å trekke deg unna... Du har vært ekstremt treig, ikke bare litt. Du har hatt mange sjanser og du valgte å ikke ta dem. 

Har du tilknytningsproblemer siden du er så treg med dating? Frykt for å forpliktelse eller annet? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fortalt han om følelser. Når dere har vinglet så mye til nå så er det 100% at det kommer til å bli enda mer vingling hvis han får vite om følelsene dine. Da blir det fram og tilbake mellom deg og den andre dama, han blir usikker, han ligger med dere begge to osv. Dvs enda mer rot i hodet ditt enn du føler på nå i dag. 

Det jeg ville gjort: si at du er glad på hans vegne at han har funnet noen, du takker for vennskap og gode samtaler. Men du ønsker ikke mer kontakt, ønsk han alt godt og lykke til videre. BLOKKER overalt. Ikke gre ut om hvorfor du vil det slik osv, da vil samtalen aldri ende. Blokker, glem og gå videre. 

Anonymkode: ce480...153

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi kjønnene er veldig forskjellige, så forskjellige problemstillinger vil gi forskjellige svar utfra kjønnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøket skrev (1 time siden):

Ts her som folk kaller det. Enig at det er forvirret skrevet, og er ikke meningen det. Men er i grunn forvirret selv. Jeg også har følt på at det respektfulle er å holde seg unna og å gi plass. Men det føles også litt som å bare gi opp da. Særlig når det kom litt brått på for min del. Ja jeg er litt treg og kanskje vinglete. Har også hatt muligheter. Det bare kan føles som, mtp timing, at jeg burde/skulle ha kommet med noe å si. Selvom beslutningen er jo helt og holdent opp til hen, så føler man jo seg litt sånn maktesløs når det er en part som bestemmer seg. Litt som å bli stoppet midt i en setning typ.

Vi holder kontakt, men det er egt bare litt kjipt for meg så har vurdert å kutte den. Det kan jo også fort bare virke som et slags oppmersomhets trekk da når man slutter kontakt. 

De, etter hva jeg vet, er ikke kommet noe langt og møttes for relativ kort tid siden. Også derfor jeg funderer på om det kan utrette noe å si noe eller bare skape bismak. 

At det føles mer riktig med den nye er også en god mulighet, men bekjentskapet deres er relativt nytt i forhold. For meg er det jo det som hadde vært kjekt å få finne ut gjennom å eventuelt fortelle hva jeg føler.

takk for alle kommentarer og svar. Holder kjønn nøytralt for å få mest mulig objektive svar.

Liker du denne personen godt at du kunne tilbringt livet ditt med dem?

For om nei, forstår jeg ikke hvorfor dere skal dra ut tia, når dere begge kan gå videre. 

Anonymkode: 08782...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...