AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:10 #1 Del Skrevet lørdag kl 07:10 Er det noen her som har vært i Firenze og kan dele noen tips? Vi er to voksne som skal reise, ingen barn. Jeg er ute etter tips om alt fra hoteller til spisesteder og severdigheter dere likte😊 Anonymkode: 7a2d1...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:11 #2 Del Skrevet lørdag kl 10:11 Vi var i Firenze én natt for et par år siden. Byen er veldig fin, dessverre leigde vi en himla dårlig airbnb🫣 Vi spiste på «Il Vezzo», den anbefales varmt, god mat😊 Firenze har også ballongturer om det er av interesse. Utenom det gikk vi bare rundt om i byen, vi var der ikke så lenge. Anonymkode: 596f3...2cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Bare å glede seg. Har vært det mange ganger og elsker den byen. Liten nok til at man kommer seg lett rundt til fots og store nok ril at det er mye å se. Har bodd på alt fra fine hoteller til enkel klosterovernatting. Av attraksjoner ville jeg fått med meg kirken Santa Maria Novella, Ufffizi eller Galleria dell Accademia og evnt sett byen fra toppen av Duomo (ofte mye kø, jeg har bare vært der en gang). Jeg synes også det er fint å ta en tur i Boboli-hagen med en god bok og litt niste. Finner alltid noe fint å kjøpe med hjem (sko, klær, skinnvesker, skinnhansker, skjerf og lommebøker). Mange fine butikker eller markedet ved San Lorenzo og rundt Mercato Centrale. På mercato centrale finner dere også mye godt av mat og drikke. To av mine favorittrestauranter er Vecchio al Viccolo og Mastrocilijega. Førstnevnte er innredet som en piazza. Trenger dere en pause med kaffe eller et glass prosecco, finnes det mange kafeer, jeg liker godt urban garden. Vil dere avsted på dagstur, ville jeg valgt Siena. God tur. Anonymkode: 76b6c...b83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Husker vi toget ned dit fra Pisa. Tror dette var i 2013. Skulle gjerne vært der igjen. Blitt en del italienske byer gjennom tidene. Var i Firenze i 3 timer mener jeg 😆 Ble en tur oppe i høyden (Piazzale Michelangelo eller noe sånt) Ble fine utsiktbilder, men mørke skyene truet, og det kom regn. Kan erindre mange paraply selgere oppe i åsen der som skulle prakke på oss paraplyer, som fungerte i 10 sek. Bare juggel, hehe Som sagt, ville gjerne sett byen igjen:) Endret 12 timer siden av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå