AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Jeg har hatt en svak kontakt med familie de siste årene, jeg har vært initiativtaker, ringt, sendt brev og pakker (de bor langt unna), men fått svak respons igjen. Greit nok liksom. Så fant jeg via en kusine ut at det er fordi min egen forelder, som også har vært grusom mot meg, faktisk har ringt hele slekta i årevis og sagt svært stygge ting om meg. At jeg kjøper og selger dop "helt sikkert", at jeg fikk sparken fra jobb fordi jeg stjal, fordi "hun er typen til det". At jeg er dum, egoistisk, slem, gjør dumme ting og kan ingenting osv. Tilbakestående er et ord brukt om meg. Alt dette samtidig som at jeg på siden av et travelt liv, faktisk har stilt opp mye for denne forelderen, brydd meg, vært der. Hvis jeg har mistet tålmodighet og måtte sette en grense, fordi jeg blir konstant hakket på og provosert, da blir jeg omtalt som skriker, mishandler, ondskapsfull osv. Jeg kjenner at jeg makter nesten ikke, på en måte, at ikke bare har jeg en sånn forelder, men også en familie som tror på det, siden de ligger unna? Flere som har opplevd lignende? Anonymkode: 1ba76...3fb
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har hatt en svak kontakt med familie de siste årene, jeg har vært initiativtaker, ringt, sendt brev og pakker (de bor langt unna), men fått svak respons igjen. Greit nok liksom. Så fant jeg via en kusine ut at det er fordi min egen forelder, som også har vært grusom mot meg, faktisk har ringt hele slekta i årevis og sagt svært stygge ting om meg. At jeg kjøper og selger dop "helt sikkert", at jeg fikk sparken fra jobb fordi jeg stjal, fordi "hun er typen til det". At jeg er dum, egoistisk, slem, gjør dumme ting og kan ingenting osv. Tilbakestående er et ord brukt om meg. Alt dette samtidig som at jeg på siden av et travelt liv, faktisk har stilt opp mye for denne forelderen, brydd meg, vært der. Hvis jeg har mistet tålmodighet og måtte sette en grense, fordi jeg blir konstant hakket på og provosert, da blir jeg omtalt som skriker, mishandler, ondskapsfull osv. Jeg kjenner at jeg makter nesten ikke, på en måte, at ikke bare har jeg en sånn forelder, men også en familie som tror på det, siden de ligger unna? Flere som har opplevd lignende? Anonymkode: 1ba76...3fb Jeg pleier å si at det st en psykisk syk person snakker sånn om andre er en ting, men at de såkalte friske menneskene tror blindt på det er verre. Ja, har lang erfaring med dette. Kaster ikke bort tid på folk som ikke sjekker fakta. I blant har jeg tenkt at jeg burde offentliggjøre hvordan ting egentlig er, men jeg gjør det aldri. Over tid så folk at ting ikke var som det ble fortalt. Noen broer er brent for alltid basert på rykter, men sånn får det bare være Anonymkode: 69cd2...f96 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har hatt en svak kontakt med familie de siste årene, jeg har vært initiativtaker, ringt, sendt brev og pakker (de bor langt unna), men fått svak respons igjen. Greit nok liksom. Så fant jeg via en kusine ut at det er fordi min egen forelder, som også har vært grusom mot meg, faktisk har ringt hele slekta i årevis og sagt svært stygge ting om meg. At jeg kjøper og selger dop "helt sikkert", at jeg fikk sparken fra jobb fordi jeg stjal, fordi "hun er typen til det". At jeg er dum, egoistisk, slem, gjør dumme ting og kan ingenting osv. Tilbakestående er et ord brukt om meg. Alt dette samtidig som at jeg på siden av et travelt liv, faktisk har stilt opp mye for denne forelderen, brydd meg, vært der. Hvis jeg har mistet tålmodighet og måtte sette en grense, fordi jeg blir konstant hakket på og provosert, da blir jeg omtalt som skriker, mishandler, ondskapsfull osv. Jeg kjenner at jeg makter nesten ikke, på en måte, at ikke bare har jeg en sånn forelder, men også en familie som tror på det, siden de ligger unna? Flere som har opplevd lignende? Anonymkode: 1ba76...3fb Jeg har også en kusine og fetter som har fremstått som veldig autistisk, som fikk psykotiske anfall (kunne ha blitt innlagt) i begravelsen til min farmor - vist nok trodde disse 2 at det var normal atferd, er egentlig kokko historie. Uansett, du er ikke alene - er mange med diagnose, håper galningene i din slekt får hjelpen de trenger 🙂 Anonymkode: 16cc7...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg pleier å si at det st en psykisk syk person snakker sånn om andre er en ting, men at de såkalte friske menneskene tror blindt på det er verre. Ja, har lang erfaring med dette. Kaster ikke bort tid på folk som ikke sjekker fakta. I blant har jeg tenkt at jeg burde offentliggjøre hvordan ting egentlig er, men jeg gjør det aldri. Over tid så folk at ting ikke var som det ble fortalt. Noen broer er brent for alltid basert på rykter, men sånn får det bare være Anonymkode: 69cd2...f96 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også en kusine og fetter som har fremstått som veldig autistisk, som fikk psykotiske anfall (kunne ha blitt innlagt) i begravelsen til min farmor - vist nok trodde disse 2 at det var normal atferd, er egentlig kokko historie. Uansett, du er ikke alene - er mange med diagnose, håper galningene i din slekt får hjelpen de trenger 🙂 Anonymkode: 16cc7...4f3 Takk det lettet litt på den tunge morgenen. Føles av og til så hjelpesløst, at den har et bilde av meg som en djeveldatter, og ingenting av det jeg gjør eller har gjort har endret på det, tvert om alt som kan vinkles negativt har den heller brukt. Anonymkode: 1ba76...3fb
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Takk det lettet litt på den tunge morgenen. Føles av og til så hjelpesløst, at den har et bilde av meg som en djeveldatter, og ingenting av det jeg gjør eller har gjort har endret på det, tvert om alt som kan vinkles negativt har den heller brukt. Anonymkode: 1ba76...3fb Trøst deg med at de fleste oppegående gjennomskuer sånt. For det er nok ikke bare deg denne personen snakker vondt om. En ting er når det kommer "dritt fra begge kanter", hvor den som blir baktalt også fyrer løs tilbake. Men jeg er hvertfall sånn at når noen snakker ned en spesifikk person, og hvor denne spesifikke forholder seg helt rolig og ikke bryr seg/tar igjen, så forstår jeg at den det er noe galt med er den som sitter å sprer all møkka. Vit også at sånne folk er umulig å endre. Det er kun du som kan endre din tankegang rundt det. Prøv å ikke bry deg om det. Du virker som en bra person, håper du har noen andre i livet ditt som du kan gi omsorg og kjærlighet til. Og at du får det samme tilbake ❤️ Anonymkode: 283c7...f99
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trøst deg med at de fleste oppegående gjennomskuer sånt. For det er nok ikke bare deg denne personen snakker vondt om. En ting er når det kommer "dritt fra begge kanter", hvor den som blir baktalt også fyrer løs tilbake. Men jeg er hvertfall sånn at når noen snakker ned en spesifikk person, og hvor denne spesifikke forholder seg helt rolig og ikke bryr seg/tar igjen, så forstår jeg at den det er noe galt med er den som sitter å sprer all møkka. Vit også at sånne folk er umulig å endre. Det er kun du som kan endre din tankegang rundt det. Prøv å ikke bry deg om det. Du virker som en bra person, håper du har noen andre i livet ditt som du kan gi omsorg og kjærlighet til. Og at du får det samme tilbake ❤️ Anonymkode: 283c7...f99 Takk for fine ord, det er en trøst å tenke på, jeg har aldri omtalt forelderen min, ikke en gang i terapi på den måten. Og hvertfall ikke sagt løgner og fått vedkommende til å frem, jeg får håpe folk tenker sånn og. Men jeg ser på min familie at noen relasjoner virker ødelagt, at de tror på det. Det er trist. Anonymkode: 1ba76...3fb
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk det lettet litt på den tunge morgenen. Føles av og til så hjelpesløst, at den har et bilde av meg som en djeveldatter, og ingenting av det jeg gjør eller har gjort har endret på det, tvert om alt som kan vinkles negativt har den heller brukt. Anonymkode: 1ba76...3fb Min mor fikk kreft og ble veldig barnslig etter behandling. Som om behandlingen drepte hjerneceller. Hun gjorde noe lignende mot meg før hun døde, ikke på like ille måte eller med samme ordene. Men at jeg var fæl, ikke stilte opp for henne (hadde barn på 3 år da og bodde halve landet unna. Jeg tenker at voksne greier å forstå at de som baksnakker sine egne barn ikke er helt i water. Og en annen ting er at siden du får vite hva de sier, så kan du jo snakke med dem? Si sannheten. Og at din mor finner på mye rart. Anonymkode: d7a4a...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå