Gå til innhold

Dårlig erfaring med City Self-Storage (styr unna)

ingridbaag

Anbefalte innlegg

Hei,

(Beklager om dette er postet i feil kategori – flytt gjerne tråden til riktig sted hvis det trengs.)

Lurer på om noen andre har erfaringer med City Self-storage. Jeg har forstått det slik at de nylig har fått nye eiere, visstnok fra Sverige eller USA, og at det har vært en del misnøye blant kundene etter eierskiftet.

Vi har selv hatt en ganske dårlig opplevelse nylig. Vi leide et minilager med den kampanjen de markedsfører som “99 % rabatt i én måned”. Det var for et kort behov, kun et par uker fra 10. til 25. mars. Ingen bindingstid eller krav nevnt, verken i bestillingsprosessen eller i markedsføringen.

Men så kom det plutselig en faktura for hele april. Begrunnelsen var at oppsigelse gjelder fra neste kalendermåned, selv om vi bare hadde tenkt å bruke lageret i to uker og sa fra om at lageret flyttes ut i løpet av mars allerede. Dette er i beste fall dårlig informert, og i verste fall villedende.

Vi har snakket med andre som også har fått negative erfaringer med City Self-Storage etter eierskiftet – både når det gjelder forsikring, kundeservice og tilstanden på lagerne. Noen nevnte til og med skjeggkre hos City Self-Storage. For de som er interessert, her er en sak fra VG som viser hvor ille det kan gå:
🔗 https://www.vg.no/nyheter/i/pPO7gW/stolte-paa-at-lageret-ikke-hadde-skadedyr-naa-har-jeg-mistet-alt-jeg-eier

Det er trist, for vi hadde brukt selskapet tidligere og opplevde den gang veldig god service, spesielt fra de ansatte på avdelingen på Ryen. Nå kan jeg dessverre ikke anbefale dem videre.

Er det flere her som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det å markedsføre seg med 99% rabatt i 1 mnd slik de gjør uten å nevnte noe om det i selve kampanjen er vel rart? Forstår at det er i vilkårene, men markedsføringen er nok villedende. Snakket med Forbrukerrådet i går og de mener at det er noe de kan se mer på da det ved første øyekast ser ut som er laget for å villede kundene. De sier det er ingen bindingstid, du kan lagre kun for 1 mnd. Leier du et lager fra 10. til 25.mars, så er det 15 dager. Men du må altså betale for 45 dager..  Da er tilbudet dyrere enn alle andre aktører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingridbaag skrev (10 minutter siden):

Men det å markedsføre seg med 99% rabatt i 1 mnd slik de gjør uten å nevnte noe om det i selve kampanjen er vel rart? Forstår at det er i vilkårene, men markedsføringen er nok villedende. Snakket med Forbrukerrådet i går og de mener at det er noe de kan se mer på da det ved første øyekast ser ut som er laget for å villede kundene. De sier det er ingen bindingstid, du kan lagre kun for 1 mnd. Leier du et lager fra 10. til 25.mars, så er det 15 dager. Men du må altså betale for 45 dager..  Da er tilbudet dyrere enn alle andre aktører.

Ser dog at det er ganske vanlig for City Self-Storage med slike "lokke/luretilbud". Misfornøyde kunder fra tidligere også: https://www.google.com/search?sa=X&sca_esv=5dee0f675d29cb1f&rlz=1C1AWFC_enNO1038NO1038&biw=1598&bih=1276&tbm=lcl&q=city self storage alna bydel alna anmeldelser&rflfq=1&num=20&stick=H4sIAAAAAAAAAONgkxI2NjcwMzIzNrcwNDI0tDAxNTcw38DI-IpRNzmzpFKhODUnTaG4JL8oMT1VITEnL1EhqTIlNQfCTMzLTc0B8opTixaxkqYeAKmLaAV6AAAA&rldimm=3706263781211845707&hl=no-NO&ved=0CAcQ5foLahcKEwiYpL2a24aNAxUAAAAAHQAAAAAQBQ#lkt=LocalPoiReviews&arid=ChZDSUhNMG9nS0VJQ0FnSURWdnJpRWJ3EAE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingridbaag skrev (32 minutter siden):

Hei,

(Beklager om dette er postet i feil kategori – flytt gjerne tråden til riktig sted hvis det trengs.)

Lurer på om noen andre har erfaringer med City Self-storage. Jeg har forstått det slik at de nylig har fått nye eiere, visstnok fra Sverige eller USA, og at det har vært en del misnøye blant kundene etter eierskiftet.

Vi har selv hatt en ganske dårlig opplevelse nylig. Vi leide et minilager med den kampanjen de markedsfører som “99 % rabatt i én måned”. Det var for et kort behov, kun et par uker fra 10. til 25. mars. Ingen bindingstid eller krav nevnt, verken i bestillingsprosessen eller i markedsføringen.

Men så kom det plutselig en faktura for hele april. Begrunnelsen var at oppsigelse gjelder fra neste kalendermåned, selv om vi bare hadde tenkt å bruke lageret i to uker og sa fra om at lageret flyttes ut i løpet av mars allerede. Dette er i beste fall dårlig informert, og i verste fall villedende.

Vi har snakket med andre som også har fått negative erfaringer med City Self-Storage etter eierskiftet – både når det gjelder forsikring, kundeservice og tilstanden på lagerne. Noen nevnte til og med skjeggkre hos City Self-Storage. For de som er interessert, her er en sak fra VG som viser hvor ille det kan gå:
🔗 https://www.vg.no/nyheter/i/pPO7gW/stolte-paa-at-lageret-ikke-hadde-skadedyr-naa-har-jeg-mistet-alt-jeg-eier

Det er trist, for vi hadde brukt selskapet tidligere og opplevde den gang veldig god service, spesielt fra de ansatte på avdelingen på Ryen. Nå kan jeg dessverre ikke anbefale dem videre.

Er det flere her som har opplevd noe lignende?

Dere må bare sende en epost det dere bestrider faktura for april.

Da kan de ikke fortsette å purre eller sende til inkasso. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingridbaag skrev (5 timer siden):

Det står jo i vilkårene at man må si opp innen den 15 for inneværende måned, gjorde dere det da? "Om oppsigelsen mottas etter den 15. vil kontrakten gjelde for en måned til" står det. 

Jeg synes det er en selvfølge å sjekke vilkårene for oppsigelsestid når det gjelder leie av et lager

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsigelsen ble levert før 15. ja. Men fått med meg at flere har reagert på det samme så er vel en praksis som selskapet bruker mot flere. Syns likevel det er merkelig å markedsføre med lager 99% i 1 mnd for så å skjule vilkår i avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder skjeggkre så vil jeg anta at alle minilagre har et stort og variert mortimer av småkryp.  Jeg jobbet en periode i en kommune som primærkontakt i rus og psykiatri. Hver gang vi fikk en utkastelse så ble tingene satt på minilager og det var ikke ting i god tilstand. Og mellom lagerrommene er det ikke akkurat vanntett. 

Anonymkode: 26926...2d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...