ingridbaag Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Hei, (Beklager om dette er postet i feil kategori – flytt gjerne tråden til riktig sted hvis det trengs.) Lurer på om noen andre har erfaringer med City Self-storage. Jeg har forstått det slik at de nylig har fått nye eiere, visstnok fra Sverige eller USA, og at det har vært en del misnøye blant kundene etter eierskiftet. Vi har selv hatt en ganske dårlig opplevelse nylig. Vi leide et minilager med den kampanjen de markedsfører som “99 % rabatt i én måned”. Det var for et kort behov, kun et par uker fra 10. til 25. mars. Ingen bindingstid eller krav nevnt, verken i bestillingsprosessen eller i markedsføringen. Men så kom det plutselig en faktura for hele april. Begrunnelsen var at oppsigelse gjelder fra neste kalendermåned, selv om vi bare hadde tenkt å bruke lageret i to uker og sa fra om at lageret flyttes ut i løpet av mars allerede. Dette er i beste fall dårlig informert, og i verste fall villedende. Vi har snakket med andre som også har fått negative erfaringer med City Self-Storage etter eierskiftet – både når det gjelder forsikring, kundeservice og tilstanden på lagerne. Noen nevnte til og med skjeggkre hos City Self-Storage. For de som er interessert, her er en sak fra VG som viser hvor ille det kan gå: 🔗 https://www.vg.no/nyheter/i/pPO7gW/stolte-paa-at-lageret-ikke-hadde-skadedyr-naa-har-jeg-mistet-alt-jeg-eier Det er trist, for vi hadde brukt selskapet tidligere og opplevde den gang veldig god service, spesielt fra de ansatte på avdelingen på Ryen. Nå kan jeg dessverre ikke anbefale dem videre. Er det flere her som har opplevd noe lignende?
NoaideBiehtar Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Syns ikke det du nevner er så ille i det hele tatt, det er jo kjempevanlig med oppsigelsestid og noe man må forvente ved slike kampanjer. https://cityselfstorage.no/kontakt-oss/vilkar/avtalevilkar/ 3 2
ingridbaag Skrevet 3. mai Forfatter #3 Skrevet 3. mai Men det å markedsføre seg med 99% rabatt i 1 mnd slik de gjør uten å nevnte noe om det i selve kampanjen er vel rart? Forstår at det er i vilkårene, men markedsføringen er nok villedende. Snakket med Forbrukerrådet i går og de mener at det er noe de kan se mer på da det ved første øyekast ser ut som er laget for å villede kundene. De sier det er ingen bindingstid, du kan lagre kun for 1 mnd. Leier du et lager fra 10. til 25.mars, så er det 15 dager. Men du må altså betale for 45 dager.. Da er tilbudet dyrere enn alle andre aktører.
ingridbaag Skrevet 3. mai Forfatter #4 Skrevet 3. mai ingridbaag skrev (10 minutter siden): Men det å markedsføre seg med 99% rabatt i 1 mnd slik de gjør uten å nevnte noe om det i selve kampanjen er vel rart? Forstår at det er i vilkårene, men markedsføringen er nok villedende. Snakket med Forbrukerrådet i går og de mener at det er noe de kan se mer på da det ved første øyekast ser ut som er laget for å villede kundene. De sier det er ingen bindingstid, du kan lagre kun for 1 mnd. Leier du et lager fra 10. til 25.mars, så er det 15 dager. Men du må altså betale for 45 dager.. Da er tilbudet dyrere enn alle andre aktører. Ser dog at det er ganske vanlig for City Self-Storage med slike "lokke/luretilbud". Misfornøyde kunder fra tidligere også: https://www.google.com/search?sa=X&sca_esv=5dee0f675d29cb1f&rlz=1C1AWFC_enNO1038NO1038&biw=1598&bih=1276&tbm=lcl&q=city self storage alna bydel alna anmeldelser&rflfq=1&num=20&stick=H4sIAAAAAAAAAONgkxI2NjcwMzIzNrcwNDI0tDAxNTcw38DI-IpRNzmzpFKhODUnTaG4JL8oMT1VITEnL1EhqTIlNQfCTMzLTc0B8opTixaxkqYeAKmLaAV6AAAA&rldimm=3706263781211845707&hl=no-NO&ved=0CAcQ5foLahcKEwiYpL2a24aNAxUAAAAAHQAAAAAQBQ#lkt=LocalPoiReviews&arid=ChZDSUhNMG9nS0VJQ0FnSURWdnJpRWJ3EAE
petterm Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai ingridbaag skrev (32 minutter siden): Hei, (Beklager om dette er postet i feil kategori – flytt gjerne tråden til riktig sted hvis det trengs.) Lurer på om noen andre har erfaringer med City Self-storage. Jeg har forstått det slik at de nylig har fått nye eiere, visstnok fra Sverige eller USA, og at det har vært en del misnøye blant kundene etter eierskiftet. Vi har selv hatt en ganske dårlig opplevelse nylig. Vi leide et minilager med den kampanjen de markedsfører som “99 % rabatt i én måned”. Det var for et kort behov, kun et par uker fra 10. til 25. mars. Ingen bindingstid eller krav nevnt, verken i bestillingsprosessen eller i markedsføringen. Men så kom det plutselig en faktura for hele april. Begrunnelsen var at oppsigelse gjelder fra neste kalendermåned, selv om vi bare hadde tenkt å bruke lageret i to uker og sa fra om at lageret flyttes ut i løpet av mars allerede. Dette er i beste fall dårlig informert, og i verste fall villedende. Vi har snakket med andre som også har fått negative erfaringer med City Self-Storage etter eierskiftet – både når det gjelder forsikring, kundeservice og tilstanden på lagerne. Noen nevnte til og med skjeggkre hos City Self-Storage. For de som er interessert, her er en sak fra VG som viser hvor ille det kan gå: 🔗 https://www.vg.no/nyheter/i/pPO7gW/stolte-paa-at-lageret-ikke-hadde-skadedyr-naa-har-jeg-mistet-alt-jeg-eier Det er trist, for vi hadde brukt selskapet tidligere og opplevde den gang veldig god service, spesielt fra de ansatte på avdelingen på Ryen. Nå kan jeg dessverre ikke anbefale dem videre. Er det flere her som har opplevd noe lignende? Dere må bare sende en epost det dere bestrider faktura for april. Da kan de ikke fortsette å purre eller sende til inkasso. 1
NoaideBiehtar Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai ingridbaag skrev (5 timer siden): Men det å markedsføre seg med 99% rabatt i 1 mnd slik de gjør uten å nevnte noe om det i selve kampanjen er vel rart? Forstår at det er i vilkårene, men markedsføringen er nok villedende. Snakket med Forbrukerrådet i går og de mener at det er noe de kan se mer på da det ved første øyekast ser ut som er laget for å villede kundene. De sier det er ingen bindingstid, du kan lagre kun for 1 mnd. Leier du et lager fra 10. til 25.mars, så er det 15 dager. Men du må altså betale for 45 dager.. Da er tilbudet dyrere enn alle andre aktører. Det står jo i vilkårene at man må si opp innen den 15 for inneværende måned, gjorde dere det da? "Om oppsigelsen mottas etter den 15. vil kontrakten gjelde for en måned til" står det. Jeg synes det er en selvfølge å sjekke vilkårene for oppsigelsestid når det gjelder leie av et lager. 2 2
ingridbaag Skrevet 3. mai Forfatter #7 Skrevet 3. mai Oppsigelsen ble levert før 15. ja. Men fått med meg at flere har reagert på det samme så er vel en praksis som selskapet bruker mot flere. Syns likevel det er merkelig å markedsføre med lager 99% i 1 mnd for så å skjule vilkår i avtaler.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai Når det gjelder skjeggkre så vil jeg anta at alle minilagre har et stort og variert mortimer av småkryp. Jeg jobbet en periode i en kommune som primærkontakt i rus og psykiatri. Hver gang vi fikk en utkastelse så ble tingene satt på minilager og det var ikke ting i god tilstand. Og mellom lagerrommene er det ikke akkurat vanntett. Anonymkode: 26926...2d0 2
lalimaji Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai @ingridbaag kan du bekrefte at: 1. Du tegnet kontrakten i mars. 2. Du sa opp før den 15. mars? 3. Du fikk regning for hele *mars* måneden i april? Eller fikk du regning for lagring i april? Helt supert at du la dette ut fordi jeg vurderte å gjøre det samme som du. Trenger bare mellomlagring i noen uker og er klar over at jeg betaler for hele måneden uansett og at jeg må si opp før den 15. men hvis det er sånn at man ender opp med å bli lurt til å betale en måned til fullpris, altså dyrere enn hos konkurrentene, så er det noe man må klart styre unna!
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Dette står nok godt forklart i avtalevilkårene du godkjente da du signerte. At det kan forekomme kre i lagerrom er nok å forvente, og avisartikkelen du linket til gjelder en helt annen aktør enn den innlegget handler om, så jeg forstår ikke helt hvordan det er relevant ? Trodde du virkelig at du skulle få et minilager til 99% rabatt uten forutsetninger? Leste du avtalevilkårene? Tilhører du gen Z? Anonymkode: e78ae...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai ingridbaag skrev (På 3.5.2025 den 8.26): Hei, (Beklager om dette er postet i feil kategori – flytt gjerne tråden til riktig sted hvis det trengs.) Lurer på om noen andre har erfaringer med City Self-storage. Jeg har forstått det slik at de nylig har fått nye eiere, visstnok fra Sverige eller USA, og at det har vært en del misnøye blant kundene etter eierskiftet. Vi har selv hatt en ganske dårlig opplevelse nylig. Vi leide et minilager med den kampanjen de markedsfører som “99 % rabatt i én måned”. Det var for et kort behov, kun et par uker fra 10. til 25. mars. Ingen bindingstid eller krav nevnt, verken i bestillingsprosessen eller i markedsføringen. Men så kom det plutselig en faktura for hele april. Begrunnelsen var at oppsigelse gjelder fra neste kalendermåned, selv om vi bare hadde tenkt å bruke lageret i to uker og sa fra om at lageret flyttes ut i løpet av mars allerede. Dette er i beste fall dårlig informert, og i verste fall villedende. Vi har snakket med andre som også har fått negative erfaringer med City Self-Storage etter eierskiftet – både når det gjelder forsikring, kundeservice og tilstanden på lagerne. Noen nevnte til og med skjeggkre hos City Self-Storage. For de som er interessert, her er en sak fra VG som viser hvor ille det kan gå: 🔗 https://www.vg.no/nyheter/i/pPO7gW/stolte-paa-at-lageret-ikke-hadde-skadedyr-naa-har-jeg-mistet-alt-jeg-eier Det er trist, for vi hadde brukt selskapet tidligere og opplevde den gang veldig god service, spesielt fra de ansatte på avdelingen på Ryen. Nå kan jeg dessverre ikke anbefale dem videre. Er det flere her som har opplevd noe lignende? Hvorfor henger du ut et firma på nettet, når feilen ligger hos deg? Å lese de avtalene du inngår, før du inngår avtaler er en fordel, da vet du hvilken avtale du inngår og slipper å skylde på andre for dine egne feil. Anonymkode: cad8c...ecd 1
ingridbaag Skrevet 27. mai Forfatter #12 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 12.16): Hvorfor henger du ut et firma på nettet, når feilen ligger hos deg? Å lese de avtalene du inngår, før du inngår avtaler er en fordel, da vet du hvilken avtale du inngår og slipper å skylde på andre for dine egne feil. Anonymkode: cad8c...ecd Hei, vanligvis bruker jeg ikke å svare på idiotiske kommentarer, men du er såpass engasjert at du faktisk fortjener et svar. Om ikke annet, så for underholdningens skyld. Først og fremst: lenken du viser til har selvsagt noe med denne aktøren. Nøyaktig samme selskap, med samme eiere, bare under et annet brand. Overraskende, ikke sant? Men hey, det kunne du selvfølgelig ikke vite, det krever jo et minimum av research. Så til hovedpoenget: Når man markedsfører at lager koster "X kroner etter 99% rabatt i én måned", og ikke nevner noe annet i annonsen, så ja, da forventer jeg faktisk at det gjelder. Hvis du må grave i vilkår skrevet med skriftstørrelse 4 for å finne ut at du må betale for halvannen måned ekstra, så snakker vi ikke bare om dårlig markedsføring, men potensielt villedende markedsføring, jf. markedsføringsloven § 7 og § 8. Dette er typisk eksempel på å lokke med én pris og fakturere en annen. Tenk deg at Thon Hotels annonserer med "990 kr for 1 natt", men i realiteten gjelder det kun hvis du booker ti netter på rad og betaler for tolv. Juridisk mulig? Kanskje. Etisk og redelig? Ikke akkurat. I dette tilfelle: lageret ble brukt under to uker, sagt opp samme dag som det ble leid – likevel faktureres det for 1,5 måned. Altså, det "fantastiske" 99%-tilbudet endte opp med å koste dobbelt så mye som konkurrentene. Så ja, det er bare å styre unna med mindre du liker å betale for luft og misvisende reklame. Men takk for forsøket, det var nesten sjarmerende naivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå