AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Noen med erfaring som har noen gode råd? Jeg må få bort bukfett, da vil jeg unngå karbohydrater, ihvertfall trappe ned. Jeg har spist masse brødmat, pasta, poteter, og potetgull....Bør jeg trappe forsiktig ned med karbohydrater? Hva spiser du til frukost? blir glad for svar Anonymkode: 3fab2...672
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Bare å slutte det. Til frokost kan jeg spise egg og bacon, chiapudding med proteinpulver, eller cotage cheese med bær (bør har mindre karbo enn frukt. Anonymkode: f5005...009 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva mener du med lavkarbo? Hvor mange gram karbo hver dag tenker du å spise. Anonymkode: 8beb0...6bd Hm...har egentlig ikke peiling Bare forstått at jeg må begrense karbohydrater, siden jeg er overvektig med stor mage...ts Anonymkode: 3fab2...672
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen med erfaring som har noen gode råd? Jeg må få bort bukfett, da vil jeg unngå karbohydrater, ihvertfall trappe ned. Jeg har spist masse brødmat, pasta, poteter, og potetgull....Bør jeg trappe forsiktig ned med karbohydrater? Hva spiser du til frukost? blir glad for svar Anonymkode: 3fab2...672 selvom det er slik at folk går ned er det jo ikke lavkarbo bra for innsiden Anonymkode: 76c98...615
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Du bør tenke på å huske å erstatte karbohydratene med protein/fett, så du får i deg nok "drivstoff". Noe som også kan være greit å tenke på er at stivelsesrik mat gjør at kroppen holder på elektrolytter (salt, kalium, magnesium), så når du slutter å spise dette/kutter kraftig ned, så kan kroppen miste disse mineralene, som kan gi utfordringer med væskebalansen, som igjen kan gi utfordringer med fordøyelse, blodtrykk, m.m. Det kommer helt an på, men jeg gikk i hvert fall på en skikkelig smell og fikk mye problemer fordi jeg ikke hadde drukket elektrolytter. Spiser lavkarbo nå (ligger mellom 50-80 gram daglig), og må ta minst 1 dose pulver daglig. Trener jeg og svetter, må jeg ofte ta to. Det betyr ikke at du trenger det, men det er greit å være klar over. Anonymkode: 03226...372
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Husk at lavkarbo er en livsstil, ikke en diett. Anonymkode: 41e9d...0d1 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noen med erfaring som har noen gode råd? Jeg må få bort bukfett, da vil jeg unngå karbohydrater, ihvertfall trappe ned. Jeg har spist masse brødmat, pasta, poteter, og potetgull....Bør jeg trappe forsiktig ned med karbohydrater? Hva spiser du til frukost? blir glad for svar Anonymkode: 3fab2...672 Dette kommer til å høres banalt ut med det er det viktigste rådet jeg kan gi: Skal du begynne på lavkalori MÅ du sette deg ordentlig inn i det. Følge gjerne ferdig oppskrifter som er riktig og variert i starten frem til du får ordentlig tak på det selv. Folk som "bare gjør det" og som ikke har tilegnet seg tilstrekkelig kunnskap på forhånd er ofte dem du hører om som "ble syk av det" eller som hardnakket påstar at "det funker ikke". Det er ikke en slankekur, det er en livsstil. Gjør du det korrekt bil du holde deg sunn, gjør du "bare noe" vil du sannsynligvis mislykkes.dette gjelder alle sånne livstilsdietter. Gjør leksene FØRST. Anonymkode: b68bf...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai Ikke lavkalori, men lavkarbo. Autocorrect Leif. Anonymkode: b68bf...dc5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Jeg fikk problemer allerede da jeg lå på 120+ gram, altså i startfasen. Anonymkode: 03226...372
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Og jo, jeg må følge diett av helsemessige årsaker, så jeg kan ikke spise korn eller belgfrukter, og minimalt med potet. Så det blir lavkarbo her, og det funker så lenge jeg tar elektrolytter. Tok bare lang tid før jeg forstod at jeg trengte det, og hvor mye av det jeg måtte ha. Anonymkode: 03226...372
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Du må lese deg godt opp før du begynner, det faktisk det viktigste. Lavkarbo kommer i mange former, fra litt redusert til totalt keto. Anbefaler å bruke Lifesum e.l. For å registrere det du spiser, det tar mye tid i begynnelsen, men hjelper deg veldig med å beregne størrelser, kalorier og karbo. MEN, spiser du veldig lavkarbo kommer du til å legge på deg alt igjen den dagen du slutter med det. Det er ikke en sannhet folk vil ta innover seg, men det er realiteten. Derfor er det som en sier over en livsstil, ikke en diett. Anonymkode: 4fce2...644 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai Kontakt en PT og ernæringsfysiolog som legger opp en individuell plan for deg, basert på blodprøver der stoffskiftemarkører er viktig, og evnt en hormontest. så må du tenke på at dette er et livsvalg, som du skal følge livet ut. Og ikke en periode. Starter du som før etter å ha gått ned det du vil, så er du raskt tilbake til et verre resultat enn du utgangspunktet. Trening er også viktig å opprettholde. Anonymkode: c347f...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette kommer til å høres banalt ut med det er det viktigste rådet jeg kan gi: Skal du begynne på lavkalori MÅ du sette deg ordentlig inn i det. Følge gjerne ferdig oppskrifter som er riktig og variert i starten frem til du får ordentlig tak på det selv. Folk som "bare gjør det" og som ikke har tilegnet seg tilstrekkelig kunnskap på forhånd er ofte dem du hører om som "ble syk av det" eller som hardnakket påstar at "det funker ikke". Det er ikke en slankekur, det er en livsstil. Gjør du det korrekt bil du holde deg sunn, gjør du "bare noe" vil du sannsynligvis mislykkes.dette gjelder alle sånne livstilsdietter. Gjør leksene FØRST. Anonymkode: b68bf...dc5 Det var da veldig strengt. Jeg har greid meg helt fint med å kutte karbohydrater uten å sette meg spesielt inn i det. Ned 18 kg. Og holdt meg der. tracker alt i Life sum og da har jeg god oversikt over karbohydratene og totalt kalloriinntak. Holder i massevis. tenker at man ikke trenger å gjøre det for komplisert heller, det er også det som gjør at mange faller av… Anonymkode: f5005...009 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Husk at lavkarbo er en livsstil, ikke en diett. Anonymkode: 41e9d...0d1 Det er noe som kalles lavkarbo livsstil og så har du ketodiett. Mange kjører diett i begynnelsen for å så legge til seg livsstilen. Ved livsstil så konsumeres det langsomme karbohydrater som man finner i brokkoli o.l. Dette er viktig for å holde seg sunn og frisk. Hvis en går mot 50 karbohydrater og mindre daglig så er det en ganske heftig kur, da ender man som regel med mangler etter en stund. Ligger man på ca 150, og da at karboene kommer fra frukt og grønt, bønner/ linser osv så er det sunn kost. Husk at en også må telle kalorier. Spiser man mer enn det forbrenner så vil en uansett legge på seg. Anonymkode: 6a1bf...ffd
AnonymBruker Skrevet 4. mai #15 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Husk at lavkarbo er en livsstil, ikke en diett. Anonymkode: 41e9d...0d1 Sant. Folk som hopper inn og ut ender opp med dårlig helse, lite muskler og mye fett. Krever varig livstilsendring. Anonymkode: c347f...9a3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er noe som kalles lavkarbo livsstil og så har du ketodiett. Mange kjører diett i begynnelsen for å så legge til seg livsstilen. Ved livsstil så konsumeres det langsomme karbohydrater som man finner i brokkoli o.l. Dette er viktig for å holde seg sunn og frisk. Hvis en går mot 50 karbohydrater og mindre daglig så er det en ganske heftig kur, da ender man som regel med mangler etter en stund. Ligger man på ca 150, og da at karboene kommer fra frukt og grønt, bønner/ linser osv så er det sunn kost. Husk at en også må telle kalorier. Spiser man mer enn det forbrenner så vil en uansett legge på seg. Anonymkode: 6a1bf...ffd Hvilke mangler får man ved å være på keto? Man spiser jo variert av alt innen animalsk, nøtter, frø, en del grønnsaker og bær. Korn og belgfrukter har ingenting vi MÅ ha. Anonymkode: 03226...372
AnonymBruker Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke mangler får man ved å være på keto? Man spiser jo variert av alt innen animalsk, nøtter, frø, en del grønnsaker og bær. Korn og belgfrukter har ingenting vi MÅ ha. Anonymkode: 03226...372 Noen av dem som spiser keto lever på kjøttdeig, kjøtt, ost, fett og egg.. det sier seg selv at de ender opp med mangler. Derfor er det viktig som noen påpeker lengre opp her i tråden at en bør gjøre noe lekser før en setter i gang. Anonymkode: 6a1bf...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #18 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen av dem som spiser keto lever på kjøttdeig, kjøtt, ost, fett og egg.. det sier seg selv at de ender opp med mangler. Derfor er det viktig som noen påpeker lengre opp her i tråden at en bør gjøre noe lekser før en setter i gang. Anonymkode: 6a1bf...ffd Nei. Det du beskriver her er carnivore, og har ingenting med keto å gjøre. Anonymkode: 03226...372 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå