AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Noen andre som har fått en slik tilbakemelding? Og hvordan gikk det? 7-åringen er en av de eldste i klassen, men kan fremstå som ganske umoden. Liker tull og tøys. Er ikke utagerende på noen måte, men veldig følsom og treg med å ta av/på yttertøy, somler med matboksen osv.. Har det også litt vanskelig sosialt, men ikke helt venneløs. Har noen ganger et ganske svart/hvitt syn på ting. Kan til tider virke litt «fjern» og ikke følge så godt med, men klarer seg så langt bra faglig. Læreren sier det ikke er aktuelt å koble inn PPT og/eller mistenke ADHD eller andre diagnoser enda, men sier det bør skje en fremgang når 2.trinn tar til i høst…Dette stresser meg veldig! Hvordan hjelpe med dette på best mulig måte? Anonymkode: c6307...125 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Hva sa de er konsekvensen til høsten om situasjonen er den samme? Koble inn ppt? Har de forslag til hva dere kan gjøre hjemme? Anonymkode: 2f485...685 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Da vet dere hva dere må trene på i sommer for å se en forbedring til høsten. Anonymkode: 444be...07f 12 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Her tenker du nok litt bakvendt. Dersom gutten har en diagnose, klarer du ikke trene den bort uansett. Anonymkode: 50790...d51 11 9
Snok1 Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Læreren sier det ikke er aktuelt å koble inn PPT og/eller mistenke ADHD eller andre diagnoser enda, men sier det bør skje en fremgang når 2.trinn tar til i høst…Dette stresser meg veldig! Hvordan hjelpe med dette på best mulig måte? Dette er tilbud om hjelp og støtte du bør takke ja til med begge hender. 14 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen andre som har fått en slik tilbakemelding? Og hvordan gikk det? 7-åringen er en av de eldste i klassen, men kan fremstå som ganske umoden. Liker tull og tøys. Er ikke utagerende på noen måte, men veldig følsom og treg med å ta av/på yttertøy, somler med matboksen osv.. Har det også litt vanskelig sosialt, men ikke helt venneløs. Har noen ganger et ganske svart/hvitt syn på ting. Kan til tider virke litt «fjern» og ikke følge så godt med, men klarer seg så langt bra faglig. Læreren sier det ikke er aktuelt å koble inn PPT og/eller mistenke ADHD eller andre diagnoser enda, men sier det bør skje en fremgang når 2.trinn tar til i høst…Dette stresser meg veldig! Hvordan hjelpe med dette på best mulig måte? Anonymkode: c6307...125 Høres ut presis som min i 1.klasse. i starten av 2.klasse ble vil innkalt til møte og enige om å kontakte BUP. Det er uansett fastlege som sender en søknad til BUP, så om du mistenker en diagnose så anbefaler jeg å ta kontakt allerede nå, ting tar veldig lang tid i det systemet er min erfaring, månedsvis mellom hvert møte/samtale/tester Anonymkode: 88e21...f28 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da vet dere hva dere må trene på i sommer for å se en forbedring til høsten. Anonymkode: 444be...07f Trene bort adhd feks? Gi oss gjerne noen tips..... Anonymkode: 88e21...f28 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trene bort adhd feks? Gi oss gjerne noen tips..... Anonymkode: 88e21...f28 TS skriver spesifikt at det ikke mistenkes ADHD på nåværende tidspunkt. Hvorfor trekker du inn å trene bort adhd i tråden da? Anonymkode: 2f485...685 15 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Snok1 skrev (14 minutter siden): Dette er tilbud om hjelp og støtte du bør takke ja til med begge hender. Takke ja til hvilken hjelp? Ts skriver de ikke har mistanke om noen diagnose, ikke ønsker trekke inn PPT eller noe som sier at de tilbys noe man kan takke ja til? Dessuten, det TS spr om er hvordan hjelpe barnet utvikle seg raskere enn det som er naturlig for barnet.. Anonymkode: 7b0f8...fc2 3
Snok1 Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takke ja til hvilken hjelp? Ts skriver de ikke har mistanke om noen diagnose, ikke ønsker trekke inn PPT eller noe som sier at de tilbys noe man kan takke ja til? Dessuten, det TS spr om er hvordan hjelpe barnet utvikle seg raskere enn det som er naturlig for barnet.. Anonymkode: 7b0f8...fc2 Du peker selv på et område som åpenbart skaper bekymring. Hverken du eller jeg skal forsøke å diagnostisere. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai Gratis skrev (4 minutter siden): Ts skriver: "7-åringen er en av de eldste i klassen, men kan fremstå..." Derfor antar jeg at du snakker om en 7 år gammel gutt. Små gutter får ikke lenger lov til å være gutter, de presses inn roller av den feministiske skolen, så lurer vi på hvorfor de faller utenfor seinere i livet... 🙄 Tro meg, gutter er fortsatt gutter. Er du bekymret for at det er flere kvinnelige enn mannlige lærere? Hvorfor ble du og kameratene dine ikke lærere, tro? Kanskje dere ikke bryr dere så mye om barns oppvekstvilkår likevel? Anonymkode: 50790...d51 4 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai Det kan skje mye frem til høsten. Barn utvikler seg i ulikt tempo og plutselig skyter de fart. Dere har fått noen tilbakemeldinger og selv noen tanker om utfordringene. Prøv å jobb med de. Jobb med sensiviteten. Prøv å gi selvstendige oppgaver. Øv på påkledning. Synliggjør konsekvensene/påvirkningen hans treghet har på andre. Vi har en gutt med veldig lik beskrivelse men vi mistenker mest av alt ADD (altså ADHD uten hyperaktiv). Her vil ikke skolen sette i gang noen tiltak eller utredning men se ann utviklingen naturlig. Problemet med dette er at jo lenger tid det går jo lenger bakpå faller han og konsekvensene blir større. Anonymkode: b5ef0...56b 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai Har selv en 7 år gammel gutt som er så vimsete og så fjern, men ser det er en gjenganger med den alderen der. Vi skulle til legetime midt i skoletiden, møtte han ute ved en pause og ga en beskjed "hent matboksen din, legg igjen sekken." 7 åringen kom løpende ut med jakka i hånda.. jeg spurte om han husket matboksen sin? Nei, det glemte han. Jeg spør om han kan gå å hente drikkeflaske på kjøkkenbenken. Han står rett foran, men ser den ikke. Jeg gir han tid til å lete etter den, men det gjør han faktisk frustrert for han ser ikke. Jeg sier se rett frem og han snur hodet til siden 🙈 uansett hva han skal finne så er det slik. Han sier ja til alt han skal huske på, men kommer stadig med noe annet. Det er ofte tull og tøys fremfor ro. Jeg gir påminnelser om å roe ned i blant og det glemmes på få minutter. Det samme med beskjed om å dra opp i do, lukke dolokk, lukke dører, slå av lys, ikke hoppe fra sofaen osv. Anonymkode: 1236c...af3 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai Også all pratingen og alle spørsmålene. Vi sitter i bilen og det kommer en liten regnskur, så spør han "regner det?" Ja, svarer jeg, "gjør det?" Spør han, ja svarer jeg. Alle samtaler er dobbelt opp og han gjentar det jeg sa som et spørsmål for å få det bekreftet nok en gang. Så går det et halvt minutt så spør han igjen og jeg sier at dette svarte jeg nettopp på, da sier han "åja, det glemte jeg." Anonymkode: 1236c...af3 1
Gratis Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Endret 3. mai av Gratis
AnonymBruker Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai Jeg tenker at skolen ser en gutt som strever på enkelte områder, men at det i den alderen er naturlig. Samtidig som det er naturlig nå, kan det være greit for hjemmet å få en forståelse for at om strevet fremdeles er stort litt lenger fremme i løypa, så kan man ikke lenger legge det på umodenhet, og for barnets skyld er det da på tide å se om dette er noe man bør gå videre med (i en eller annen retning). Så er kanskje situasjonen en helt annen om et halvt år, men om det ikke endrer seg på noen måte, eller at strevet blir større, er dere som hjem forberedt på at skolen gir det et annet fokus etter hvert. Bedre å gjøre det slik, enn å hele tiden si at «slik er barn i den alderen», for så å snu helt og si at «vi har jo sett det har vært et strev hele tiden», uten å ha drøftet det med dere. Anonymkode: a1da4...076 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai Gratis skrev (18 minutter siden): Ts skriver: "7-åringen er en av de eldste i klassen, men kan fremstå..." Derfor antar jeg at du snakker om en 7 år gammel gutt. Små gutter får ikke lenger lov til å være gutter, de presses inn roller av den feministiske skolen, så lurer vi på hvorfor de faller utenfor seinere i livet... 🙄 Dette er en jente. Fint om diskusjon rundt dette kan tas i egen tråd. ts Anonymkode: c6307...125 6
Gratis Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er en jente. Fint om diskusjon rundt dette kan tas i egen tråd. ts Anonymkode: c6307...125 Da beklager jeg!💕
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at skolen ser en gutt som strever på enkelte områder, men at det i den alderen er naturlig. Samtidig som det er naturlig nå, kan det være greit for hjemmet å få en forståelse for at om strevet fremdeles er stort litt lenger fremme i løypa, så kan man ikke lenger legge det på umodenhet, og for barnets skyld er det da på tide å se om dette er noe man bør gå videre med (i en eller annen retning). Så er kanskje situasjonen en helt annen om et halvt år, men om det ikke endrer seg på noen måte, eller at strevet blir større, er dere som hjem forberedt på at skolen gir det et annet fokus etter hvert. Bedre å gjøre det slik, enn å hele tiden si at «slik er barn i den alderen», for så å snu helt og si at «vi har jo sett det har vært et strev hele tiden», uten å ha drøftet det med dere. Anonymkode: a1da4...076 Vi tok selv kontakt med læreren fordi vi ser mye av det samme her hjemme. Synes egentlig de burde kontaktet oss først, når dette tydeligvis er ting de også har lagt merke til. Men nå er det ihvertfall opprettet en dialog og en videre plan. ts Anonymkode: c6307...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå