Adrenalina1 Skrevet 3. mai #21 Skrevet 3. mai Snok1 skrev (2 timer siden): Skriftspråket har ingen dialekter. Vi har bokmål, nynorsk og feil. Desse er feil. Nei,det er det ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #22 Skrevet 3. mai Snok1 skrev (2 timer siden): En dialekt er ikke feil. Dialekter er språktradisjoner og de er flotte og berikende. Dialekter har bare ingenting i skriftspråket å gjøre. I skriftspråket har vi bokmål og nynorsk. Alt annet er feil. Det er liksom ingen som har motsagt det her. Du kjente bare på litt korreksjonsbehov likevel? Anonymkode: d70f8...0b6
AnonymBruker Skrevet 3. mai #23 Skrevet 3. mai Her sier vi "dessa" om "huske". Ei dessa, e ska ut å dessa. Anonymkode: 050bf...e48
AnonymBruker Skrevet 3. mai #24 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Her sier vi "dessa" om "huske". Ei dessa, e ska ut å dessa. Anonymkode: 050bf...e48 Ei huske kaller vi "ei disse". Anonymkode: c1219...b26
AnonymBruker Skrevet 3. mai #25 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Frå Sogn,du? Sunnfjording her... Anonymkode: c1219...b26 Indre Sogn. Anonymkode: 85ae2...bf2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #26 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser det ofte, spesielt her på forumet. Er det dialekt, eller tror noen at disse skrives desse? Eksempel "hva feiler det desse influencerne?" Hvorfor "desse"? 🫨 Anonymkode: 7289d...81a Tenk om språkpolitiet kunne henge seg opp i viktigere ting enn bagateller. Her er mange skrivefeil, ord og uttrykk som kommer feil ut av tastaturet og en hel del rettinger foretatt av AI. Om disse er dialekt eller tastefeil, AI eller andre ting kan bare den som skriver, har skrevet og fortsetter å skrive DESSE skrive i tråden og svare på. I går var der flere tråder der noen hadde tydelig stor glede av å pirke på norsken. Hva er hensikten med den typen avsporinger i tråder? Ja, her har en av disse brukerne gjort et fornuftig valg, og opprettet en egen tråd, slik avi slipper desse avsporingene i trådene. Anonymkode: 47f09...13d
AnonymBruker Skrevet 3. mai #27 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): På min dialekt blir det "dessa hønedn" Anonymkode: 85ae2...bf2 Og på min: «sa hønan» Anonymkode: dfbc3...cd4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #28 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Indre Sogn. Anonymkode: 85ae2...bf2 Anonymkode: c1219...b26
AnonymBruker Skrevet 3. mai #29 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tenk om språkpolitiet kunne henge seg opp i viktigere ting enn bagateller. Her er mange skrivefeil, ord og uttrykk som kommer feil ut av tastaturet og en hel del rettinger foretatt av AI. Om disse er dialekt eller tastefeil, AI eller andre ting kan bare den som skriver, har skrevet og fortsetter å skrive DESSE skrive i tråden og svare på. I går var der flere tråder der noen hadde tydelig stor glede av å pirke på norsken. Hva er hensikten med den typen avsporinger i tråder? Ja, her har en av disse brukerne gjort et fornuftig valg, og opprettet en egen tråd, slik avi slipper desse avsporingene i trådene. Anonymkode: 47f09...13d Øh.. ok? Dette er mitt første innlegg på språkforumet noensinne. Og de jeg har sett som skriver "desse" her inne, skriver det konsekvent i flere tråder. Anonymkode: 7289d...81a
AnonymBruker Skrevet 3. mai #30 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Øh.. ok? Dette er mitt første innlegg på språkforumet noensinne. Og de jeg har sett som skriver "desse" her inne, skriver det konsekvent i flere tråder. Anonymkode: 7289d...81a Som sagt aldri sett. Og jeg er svært var for slikt i skriftspråket. Anonymkode: 85ae2...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå