AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Vi har fått gaver til navnefest som er godt ment men helt ubrukelige i praksis. F.eks bøker med gamle eventyr, såkalt klassikere. Prøvd å lese dem for barna i snart 10 år og de hater dem. Jeg og. Språket og bildene er utdatert. Jeg sier bare: slutt å gi sånne gaver. Anonymkode: 49c76...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Eh du liker de ikke , andre gjør det Anonymkode: 5985c...776 3
Melus Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Heller bøker og bruksting enn sølvting som blir liggende i en skuff! 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har fått gaver til navnefest som er godt ment men helt ubrukelige i praksis. F.eks bøker med gamle eventyr, såkalt klassikere. Prøvd å lese dem for barna i snart 10 år og de hater dem. Jeg og. Språket og bildene er utdatert. Jeg sier bare: slutt å gi sånne gaver. Anonymkode: 49c76...6d0 Haha. Samme her. De ser fin ut i hyllen, da. Bøker med rim og regler, eller Egner sine klassikere er bedre å gi som sånne gaver. Hakkebakkeskogen er fortsatt like aktuell. Sangbøker er også kjekt, mange sanger som er glemt for oss voksne, men kjekk for barna Anonymkode: 8f3b4...b95
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Haha. Samme her. De ser fin ut i hyllen, da. Bøker med rim og regler, eller Egner sine klassikere er bedre å gi som sånne gaver. Hakkebakkeskogen er fortsatt like aktuell. Sangbøker er også kjekt, mange sanger som er glemt for oss voksne, men kjekk for barna Anonymkode: 8f3b4...b95 Hakkebakkeskogen og sangbøker fikk vi og har vært helt fantastisk ❤️ Gamle klassikere utrydder seg selv ved å ikke holde seg oppdatert på språk og bilder. Ihvertfall i de bøkene vi fikk. Hjelper ikke med dyr og fin innbinding. De har en utfordring med å holde seg relevante. Tenker det er lett å tenke man skal gi noe unikt, historisk osv ved sånne anledninger men ender opp med å gi en slitsom bagasje som også samler støv. Vil gjerne høre hvis noen har andre erfaringer . Anonymkode: 49c76...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har fått gaver til navnefest som er godt ment men helt ubrukelige i praksis. F.eks bøker med gamle eventyr, såkalt klassikere. Prøvd å lese dem for barna i snart 10 år og de hater dem. Jeg og. Språket og bildene er utdatert. Jeg sier bare: slutt å gi sånne gaver. Anonymkode: 49c76...6d0 Du fikk dåpsgaver for 10 år siden og er fortsatt plaget over hva dere fikk i gave? Anonymkode: 76d95...973 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har fått gaver til navnefest som er godt ment men helt ubrukelige i praksis. F.eks bøker med gamle eventyr, såkalt klassikere. Prøvd å lese dem for barna i snart 10 år og de hater dem. Jeg og. Språket og bildene er utdatert. Jeg sier bare: slutt å gi sånne gaver. Anonymkode: 49c76...6d0 Altså 10 år sidrn og du fortsatt irriterer deg burde kansje legge fra deg irritasjon og bruke energien på noe annet. Her så fikk ungene de store hvite med sang, en med eventyr. Ble brukt mye De fikk å mye som folk vanligvis ikke gir til dåp min første jakt kniv, første øks, tur kopp, tur sekk osv pga vi er glad å være ute i naturen Anonymkode: 7ce57...c78 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai Du gir hva du selv vil, så gir vi det vi ønsker. Uansett takker man og er glad. Og det var barna som fikk gaver, de var ikke til deg. Anonymkode: 991f5...167
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Sært å irritere seg over det i ti år. Men det handler jo om hvordan du oppdrar barna, bøker er noe man må bli vant til fra man er liten. Er det mest vant til skjerm er det klart bøker er kjedelig. Men for et tap. Anonymkode: 59f07...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Jenta mi på 2,5 år elsker eventyrbøkene hun fikk til sin dåp. Jeg bare bytter ut vanskelige eller rare ord mens jeg leser, hun skjønner jo ikke hva det står likevel... Anonymkode: 4485a...98d
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Jeg ønsker meg de klassiske eventyrbøkene til mitt barns navnefest, så du trenger ikke snakke for alle og be folk om å slutte å kjøpe dem 🤦🏻♀️ Tro det eller ei, men alle mener ikke det samme som deg. Kan anbefale deg å bruke onskeskyen.no, så slipper du å bruke de neste 10 årene på å irritere deg på gaver fremover 😅 Anonymkode: 770c3...52f 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har fått gaver til navnefest som er godt ment men helt ubrukelige i praksis. F.eks bøker med gamle eventyr, såkalt klassikere. Prøvd å lese dem for barna i snart 10 år og de hater dem. Jeg og. Språket og bildene er utdatert. Jeg sier bare: slutt å gi sånne gaver. Anonymkode: 49c76...6d0 Kan det tenkes at du overfører dine holdninger til disse bøkene til barna dine? Det er ikke barna som hater dem, men du? Det er jo trist. For gode, gamle eventyr er faktisk likt av de fleste barn. Så her burde du nok lagt mer arbeid ned i å gjøre eventyrene spennende, lest med innlevelse. Men at dette plager deg etter 10 år, vanskelig å forstå. Anonymkode: cb477...e07
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai Hei. Takk for innspill som har andre meninger enn meg. Altså vi leser masse for barna. Men disse bøkene har ikke falt i smak. Synes fortellingene ofte er irrelevante og språket tungvint (skjønner ikke selv hva alt betyr engang 😆). Må stoppe opp hele tiden for å forklare. Da er det lettere å finne fram andre bøker, finnes jo så mange flotte. Hvorfor antar noen av dere at dette er de eneste bøkene vi har 😆🙈 Ja, etter 10 år irriterer bøkene med fortsatt, klarer ikke kvitte meg med dem fordi de fikk dem i gave av nær familie. Men jeg vurderer å gjøre der. De ligger helt ærlig bare og støver. Flott at så mange av dere andre finner glede i disse fortellingene 😀👍 Anonymkode: 49c76...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ønsker meg de klassiske eventyrbøkene til mitt barns navnefest, så du trenger ikke snakke for alle og be folk om å slutte å kjøpe dem 🤦🏻♀️ Tro det eller ei, men alle mener ikke det samme som deg. Kan anbefale deg å bruke onskeskyen.no, så slipper du å bruke de neste 10 årene på å irritere deg på gaver fremover 😅 Anonymkode: 770c3...52f Hei! Enig, veldig bra at ikke alle tenker som meg. Ville du tatt vare på gavene og håpe barna leser dem på egenhånd om 20 år eller gitt de videre til glede for andre lesere?🤔 Anonymkode: 49c76...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kan det tenkes at du overfører dine holdninger til disse bøkene til barna dine? Det er ikke barna som hater dem, men du? Det er jo trist. For gode, gamle eventyr er faktisk likt av de fleste barn. Så her burde du nok lagt mer arbeid ned i å gjøre eventyrene spennende, lest med innlevelse. Men at dette plager deg etter 10 år, vanskelig å forstå. Anonymkode: cb477...e07 Hei. Ja kanskje? Men jeg tror de må skrives om litt. Kulere bilder osv. Mye bruk av gamle norske. Blir slitsomt å lese! Hvis historiene skal holde må språket oppdatere seg og oppsettet i bøkene bedre. Min mening selvfølgelig:) Anonymkode: 49c76...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Sært å irritere seg over det i ti år. Men det handler jo om hvordan du oppdrar barna, bøker er noe man må bli vant til fra man er liten. Er det mest vant til skjerm er det klart bøker er kjedelig. Men for et tap. Anonymkode: 59f07...4a5 Irriterer meg jo lengre tid de går for de ligger overalt og tar opp dyrebar plass 😆😆 ville du gitt dem videre bare? Anonymkode: 49c76...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jenta mi på 2,5 år elsker eventyrbøkene hun fikk til sin dåp. Jeg bare bytter ut vanskelige eller rare ord mens jeg leser, hun skjønner jo ikke hva det står likevel... Anonymkode: 4485a...98d Flott at de brukes👍😀 De som ga dem ga dem til rett person. Anonymkode: 49c76...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du fikk dåpsgaver for 10 år siden og er fortsatt plaget over hva dere fikk i gave? Anonymkode: 76d95...973 Stemmer 😆😆Hva ville du gjort med disse gavene? Anonymkode: 49c76...6d0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har fått gaver til navnefest som er godt ment men helt ubrukelige i praksis. F.eks bøker med gamle eventyr, såkalt klassikere. Prøvd å lese dem for barna i snart 10 år og de hater dem. Jeg og. Språket og bildene er utdatert. Jeg sier bare: slutt å gi sånne gaver. Anonymkode: 49c76...6d0 selvom du ikke likte dem, så kan det jo være andre som gjør det, her har vi lest mye i de eventyr bøkene de fikk i dåp, og de kan lese selv av og til nå, de er 12.13 og 15 Anonymkode: 1be04...29b
Knocks Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): selvom du ikke likte dem, så kan det jo være andre som gjør det, her har vi lest mye i de eventyr bøkene de fikk i dåp, og de kan lese selv av og til nå, de er 12.13 og 15 Anonymkode: 1be04...29b Så flott å høre! Da er det ulike oppfatninger om dette:) hilsen ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå