AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Okei…. Jeg har altså sagt de store ordene til kjæresten min. Og jeg snakket med han om følelser for et pr mnd siden. Han sa han følte for å si de «store ordene» uten å faktisk si dem, fordi han var redd han var oppslukt av øyeblikket og ikke var en varig følelse. Jeg var enig. Nå har det gått ey pr mnd siden, og den siste uken har jeg ALLTID hatt lyst til å si «elsker deg» når vi legger på tlf eller er sammen og uttrykker kjærlighet sammen. Han gjør så latterlig mye fint for meg, og jeg føler meg virkelig som verdens heldigste. Og for meg gjør han ganske store ting, som krever planlegging og virkelig lyst til å gi av seg selv, og som har gjort at jeg tenker «gjør han virkelig det her? What? Elsker han meg? Kan det være?»… Vel, totalen har samlet seg og jeg sa ordene til han, men fikk de ikke tilbake. Selvsagt er jeg klar over at jeg ikke har krav på slike følelser i retur, og jeg sa det jo fordi det var rett for meg… jeg trodde bare at vi var på lik bølgelengde. Hans svar var «elsker du meg? Er du sikker?…. Det er ikke bare denne greia vi gjør nå? Eller?»… og da satt seg der i tillegg til å føle meg avvist, å forsvarte mine ord, føltes det ut som.. drit vondt. Han sa også at han gjerne vil jeg heller skal si «glad i deg» enn «elsker deg» for å ikke føle press, når vi f.eks går hjem hver for oss eller legger på tlf. altså, hvor tar jeg det herfra? Jeg synes dette er veldig ubehagelig, fordi jeg føler meg jo ikke like verdifull for han, som han er for meg. Og så lov som det er, kan jeg ikke si noe på det. Jeg må bare håndtere følelsene mine, jeg synes bare det er «vondt» å være nær han og vet ikke hvordan å gjøre det nå…. Jeg trenger tips.. jeg er kjemperedd for at løsningen blir at vi splitter lag fordi han og jeg ikke finner ut av denne «greia» som nå har oppstått… Anonymkode: 3111c...382 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Folk bruker ulik tid på å si slik, og det høres jo ut som at han tar det veldig på alvor å skulle si noe slikt til noen. At han er redd for å si det uten å være sikker. Og samme med at han kanskje er litt redd for å få høre det fra deg. Du sier han legger mye planlegging og innsats i å være med deg, fortsett å nyte det. Anonymkode: 21748...073 1
Mardina Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Derfor er det vel kanskje greit å begynne med å si "glad i deg/veldig glad i deg". Det å si "elsker deg" er store ord, som kommer etterhvert, når det føles enda mer naturlig. Sånn er det i hvert fall for meg 😊
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Skjønner veldig godt at du ble skuffet😪 selv om man ikke kan tvinge noen til å si det. Blir litt lei meg når jeg sender ett ❤️ til kjæresten min og han ikke gir meg ett tilbake. Man speiler jo liksom den man kommuniserer med.. Anonymkode: 356e1...aee
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Høres kanskje litt ut som han er redd for å bli revet med og at det ikke betyr noe når man sier det. Han vil nok være sikker. Høres litt ut som at han også er redd for å bli såret, at du sier du elsker han og han begynner å tro det, for så å bli såret senere. Bare gi han litt tid. Anonymkode: 42eb0...dd2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Jeg har opplevd tre uike med tre forskjellige kjærester. Første kjæreste sa det til meg, og jeg følte ikke det samme. Men i fylla så sa jeg det tilbake for å være snill. Men følte det ikke. Nr 2 så sa jeg det, og han sa det ikke tilbake. Det tok en god stund før han sa det til meg. V i var sammen i 13 år og jeg tror aldri han var forelsket i meg, han elsket meg på "sin måte" Nr 3 så sa han det, og han presiserte siden det ikke hadde gått så lang tid at jeg ikke skulle føle noe press. Men jeg følte det og hadde kjent på det en stund allerede, bare ikke turt å si noe pga det som skjedde med nr 2. Men da han sa det sa jeg det tilbake med en gang:) Vi er gift Anonymkode: 8dc14...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Høres ut som at han tenker at forholdet er midlertidig, og at han ikke vil love et langvarig forhold ved å si at han elsker deg. At det er kjipt å si store ord, og så blir det slutt neste uke. Noe som er ok hvis dere er i datingfasen. Men har dere vært sammen i flere år, så tenker jeg at man kan forplikte seg til å være enig i at dette antakeligvis vil vare livet ut, og ikke regne med at det vil vare noen måneder til, bare. Anonymkode: d5b49...a43
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nr 2 så sa jeg det, og han sa det ikke tilbake. Det tok en god stund før han sa det til meg. V i var sammen i 13 år og jeg tror aldri han var forelsket i meg, han elsket meg på "sin måte" Anonymkode: 8dc14...5a9 Er det ikke surt å ha tilbragt så mange år med noen som antakeligvis aldri var forelsket i deg? Kjæresten min var sammen med eksen sin litt lenger enn det, og var aldri forelsket heller. Men de fikk barn og alt. Alt var planlagt og kalkulert, det var tryggest for han å ikke være emosjonelt involvert. Jeg tenker mye på hvordan det hadde vært å sitte igjen etter noe sånt. Anonymkode: 32959...368
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ut som at han tenker at forholdet er midlertidig, og at han ikke vil love et langvarig forhold ved å si at han elsker deg. At det er kjipt å si store ord, og så blir det slutt neste uke. Noe som er ok hvis dere er i datingfasen. Men har dere vært sammen i flere år, så tenker jeg at man kan forplikte seg til å være enig i at dette antakeligvis vil vare livet ut, og ikke regne med at det vil vare noen måneder til, bare. Anonymkode: d5b49...a43 Enig i mye her… vi datet i ett år, og på den tiden har han sagt han vil ha barn med meg og ser for seg å bli gamle sammen… vi er 35 år og jeg tenker veldig langsiktig og har sagt det samme. Men han er ikke trygg nok til tross for så store ord, noe jeg synes er litt vondt… samtidig har man sikkert ulike måter å komme til « jeg elsker deg» fasen hvor man går gjennom slike tanker, før man sier det høyt… jeg håper bare at han kommer dit om ikke lenge, for det er vondt å stå i den fasen alene, synes jeg. Men ja… han er nok redd (som flere her mistenker), så får jeg gi han den tiden han trenger, uten å sette mine følelser på siste-pri. Jeg behøver jo å føle meg elsket tilbake, og går det for lang tid må jeg gå videre… får bare håpe han kommer dit jeg er… ts Anonymkode: 3111c...382
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Høres kanskje litt ut som han er redd for å bli revet med og at det ikke betyr noe når man sier det. Han vil nok være sikker. Høres litt ut som at han også er redd for å bli såret, at du sier du elsker han og han begynner å tro det, for så å bli såret senere. Bare gi han litt tid. Anonymkode: 42eb0...dd2 Ja, jeg skal gi han tid… jeg bare synes det er så «vondt» å være nær han, men jeg må finne en løsning på det… samtidig er jeg redd for å ta samtalen om det, for det siste jeg vil er å problematisere hverandres følelser og hvor vi står i forhold til hverandre, for det i seg selv er jo ikke et problem… men det er jeg som sliter med reguleringen av disse følelsene… blir vanskelig å prate om det, uten at det fremstår som at han er på «feil sted» for meg… han er bare ikke der jeg skulle ønske at han var… jeg er redd for at nærheten skal utløse triste følelser og sende meg i «gråt»… jeg har veldig vansker med å føle meg så sårbar rundt kjærester, for jeg har dårlige erfaringer… kanskje jeg må se det som en form for eksponeringsterapi, hehe.. ts Anonymkode: 3111c...382
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Du forstår ikke energidynamikken i et forhold. Hvis han begynner å si elsker deg, så tar du han for gitt. Alle psykopater og sosiopater vet dette. De vet hvordan de skal holde deg på gress nok til at du kommer desperat etter han. Anonymkode: 34d85...1f7
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du forstår ikke energidynamikken i et forhold. Hvis han begynner å si elsker deg, så tar du han for gitt. Alle psykopater og sosiopater vet dette. De vet hvordan de skal holde deg på gress nok til at du kommer desperat etter han. Anonymkode: 34d85...1f7 ……… så du forteller meg at fordi han ikke sier det tilbake, så er han en psykopat eller sosiopat? Og at jeg ikke forstår dynamikken i et forhold fordi jeg har utviklet følelser i noe som har vart over ett år, og har uttrykket det til han? ….. altså, jeg ber til høyere makter om at dette er helgas prank 🫠😂 ts. Anonymkode: 3111c...382 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Enig i mye her… vi datet i ett år, og på den tiden har han sagt han vil ha barn med meg og ser for seg å bli gamle sammen… vi er 35 år og jeg tenker veldig langsiktig og har sagt det samme. Men han er ikke trygg nok til tross for så store ord, noe jeg synes er litt vondt… samtidig har man sikkert ulike måter å komme til « jeg elsker deg» fasen hvor man går gjennom slike tanker, før man sier det høyt… jeg håper bare at han kommer dit om ikke lenge, for det er vondt å stå i den fasen alene, synes jeg. Men ja… han er nok redd (som flere her mistenker), så får jeg gi han den tiden han trenger, uten å sette mine følelser på siste-pri. Jeg behøver jo å føle meg elsket tilbake, og går det for lang tid må jeg gå videre… får bare håpe han kommer dit jeg er… ts Anonymkode: 3111c...382 Hvis han ønsker barn med deg (og han mener det han sier), så er jo det tegn på at han ser for seg at dere er partnere livet ut, og det er på en måte å si at han elsker deg. Å si at han elsker deg er jo ikke så bindende som å si at han ønsker barn med deg. Da jeg var ungdom, så klarte jeg ikke å si "jeg elsker deg". Tro meg, hele hjertet var fyllt av kjærlighet til kjæresten, men jeg synes ordene var så skumle å si. Flaut, kanskje? Vanskelig å forklare. Det kan jo være grunnen. Men da bør han jo klare å si det. Man ønsker jo ikke å danne familie med ei som han ikke elsker. Tenker det må ligge inne en mental sperre for ordene. Kanskje de har blitt brukt tidligere i forbindelse med et vondt brudd etterpå. Anonymkode: d5b49...a43
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du forstår ikke energidynamikken i et forhold. Hvis han begynner å si elsker deg, så tar du han for gitt. Alle psykopater og sosiopater vet dette. De vet hvordan de skal holde deg på gress nok til at du kommer desperat etter han. Anonymkode: 34d85...1f7 Det finnes mange som faktisk er psykopatiske, men dette grunnlaget var litt tynt, synes jeg 🤣🤪 Anonymkode: d5b49...a43
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai Er ikke alle som er komfortabel med å si det, men heller å vise det. Og så er det de som lett kan slenge det rundt lett som bare det. Anonymkode: dae6f...7fe
AnonymBruker Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai Jeg aner ikke om kommentaren min kan være til nytte, men for meg etter mange skuffelser så vet jeg ikke om jeg kan klare å få meg til å si elsker deg noensinne igjen. Jeg har erfart at sterke følelser kan oppstå, men ordene elsker deg vil jeg nok kanskje ikke klare å få meg til å si lenger. Anonymkode: eba21...a6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå