Gå til innhold

Avslutte leiekontrakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal by på en leilighet på mandag, men sitter i ei leieleilighet med 3 måneders oppsigelse. Det er greit det. 
Men Jeg betaler den 20, forskuddsvis. Så er oppsigelsen på 3 hele måneder eller er det 3 betalinger? 
Betalte 20 nov, flyttet inn 25 nov. Så nå er jeg halveis inni en måneds betaling. 
Skal jeg da bo her Mai, Juni, Juli så flyttet senest 20 august? Så de får betalt Juni, Juli, August? Bor hos familievenner så ser for meg at vi finner ut av det, men jeg må ha en realistisk respekterende overtakelses dato , så ønsker å reflektere det. 
Er bare redd for at selger ber om mere penger siden jeg trolig da ikke kan ta over leiligheten før 20 august. 
Vet heller ikke om lånet betales forskuddsvis eller ikke? Om jeg tar over leiligheten 20 august, får jeg da regning forløpende eller slipper jeg unna til 20 September?

Anonymkode: 4bd7c...9f5

AnonymBruker
Skrevet

Les i kontrakten din.

Normalt så gjelder oppsigelse fra den 1. i måneden etter man sier opp. Det vil si at dersom du sier opp i dag, så gjelder det fra 01.juni. Da må du betale for juni, juli og august måned. I og med at du betaler forskuddsvis vil betalingen den 20 august være for 11 dager, ikke hel måned. 

Angående lånet må du snakke med banken din. Ikke sikkert de trekker den 20, men alt dette vet kundekontakten din.

Anonymkode: 69480...2f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...