AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Jeg har aldri deltatt i offentlig demonstrasjon av noe slag. Forstår det ikke helt, i hvert fall ikke her i Norge. Har du deltatt på slikt? Hvorfor? Hva får du ut av det? Hjalp det? Anonymkode: d5d77...689 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Demonstrerer ikke, men det at en mening synliggjøres er mektige greier noen ganger på godt og vondt utifra hva meningen er for noe. Anonymkode: 750a3...985 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Har gått i en Pro-life marsj for mange år siden Anonymkode: 66e0b...2bf
skreppamedleppa Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai (endret) Ja. Går fast i 8. mars tog, har demonstrert når det har vært kutt i psykiatri og rus eller andre saker jeg brenner for som f.eks pelsdyrnæringen.https://www.nrk.no/norge/tusenvis-gikk-i-fakkeltog-mot-pels-1.7380565 Hvis ingen hadde protestert, demonstrert, tatt til ordet for at pelsdyroppdrett var hekkende gale er det ikke utenkelig at de hadde holdt på enda. Pengene rår ofte når en setter penger og verdier opp mot hverandre. jeg har demonstrert for abort og utvidelse av abortloven blant annet. Den siste underskriften jeg skrev under på var å få FNs funksjonshemmedekonvensjon inn i menneskerettsloven. Og det handler om for meg at alle skal ha like rettigheter her i Norge. For det har vi ikke. https://mentalhelse.no/aktuelt/10-000-krever-endring-for-funksjonshemmede/ Hvorfor? Det er en viktig måte å utøve ytringsfrihet på. Jeg har en stemme, den benytter jeg meg både når jeg stemmer til stortingsvalget, kommunevalget og jeg benytter min stemme til å ytre meg om meninger i samfunnet. Noen protester og demonstrasjoner hjelper. Tenk bare på kvinnebevegelsen. De stod på barrikadene og jeg får høsten frukten. Pelsdyroppdrett er avviklet i Norge 🙌 Noen protester hjelper langsomt, alt for langsomt. Men dog er det viktig å vise sin mening. Hvis ikke finnes det bare en stemme da, hvis ingen andre snakker opp når de ser urett eller mener noe annet og ikke tørr eller ønsker å tale makten midt i mot. Det tror jeg ikke er et godt samfunn, ikke et samfunn jeg vil leve i iallefall. det blir fort et samfunn uten reell ytringsfrihet. Det farligste for samfunnet er likegyldighet. Først tok de kommunistene men jeg brydde meg ikke for jeg var ikke kommunist. Så tok de sosialdemokratene men jeg brydde meg ikke for jeg var ikke sosialdemokrat. Deretter tok de fagforeningsfolkene men jeg brydde meg ikke for jeg var ikke fagforeningsmann. Til slutt tok de meg. Men da var det ingen igjen til å bry seg. Endret 2. mai av skreppamedleppa 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai En lever nok noe privilegert og velger å lukke øynene for mye om en mener det ikke finnes noe å demonstrere mot her i Norge. Anonymkode: 232d3...79a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Har demonstrert mange ganger. Startet allerede som barn. Er jo for saker som engasjerer meg, og jo flere som møter opp, jo mer synlige blir vi. Anonymkode: 38b9f...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå