Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen andre erfaringer med det?

Han sier at han liker ikke festing, alkohol og rus og tar avstand. Skal være russ i 2026, og kjenner ingen andre som ikke skal være russ. 

Jeg er bekymret for at det vil bli en svært vond og ensom opplevelse å se alle andre ha det gøy og stå utenfor alt.

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: c4ff2...da8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet om en som bestemte seg like tidlig. Det var bare det denne russen ønsket å gjøre, og syntes det var helt greit. Valgte å fokusere på å forberede seg til eksamen i den perioden og også det som den gjorde utenfor skolen av hobby. Personen syntes den fikk med seg nok via det sosiale på skolen, og syntes det var veldig deilig å ikke være fyllesyk på skolen, og å føle at den hadde full kontroll på eksamenene.

Så er ønsket oppriktig og gjennomtenkt så kan det gå helt fint.

Anonymkode: 1716d...7c8

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor, ikke så langt fra Oslo,  er det flere som dropper russefeiringen.  

Jeg har selv hatt tre ungdommer som har vært vandreruss. De var vel med på et par fester hver, men gadd ikke mer enn det. 

De var mange i deres kull som droppet det meste av russefeiringen.  

Har også hørt fra et par ungdommer at de angrer på at de brukte så mye penger på å være russ. Det hele var oppskrytt og de ville aldri gjort det igjen. 

Det kan godt være at din sønn absolutt ikke blir alene om et slikt valg.  

Anonymkode: 8e0ba...d83

• Liker 17
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke russ i 2006 når mitt kull skulle være det. 

Anonymkode: 5d24c...b31

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg var heller ikke russ og kjenner mange som ikke har vært det. syntes det er mer sært at en forelder foretrekker at ungene som så vidt er blitt myndige skal feste og drikke og hva annet tull man finner på i den tiden....enn å være glad for at de velger å ikke delta.

Anonymkode: 42848...1c5

• Liker 21
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var russ i 2011. Eller det vil si at kullet mitt var russ, og jeg bestilte russebuksa. Deltok ikke på noenting ellers. Mange som maste på meg den gangen om at jeg måtte delta, at jeg kom til å angre. 
kjente det ingen plass da. Kjenner det ingen plass da. Veldig glad for jeg stod for mitt valg. Jeg var den eneste i klassen og op kullet som ikke var russ, men var ikke spesielt ensom for det altså. 

Anonymkode: 698e3...e1c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han har aldri vært på en fest noen gang og er hjemme med oss foreldre og familie. ellers er det skolearbeid, trening på helsestudio og fotball som er hobbyene utenom noe gaming. 

Han spiller mye fotball alene når far ikke orker. Spiller noen få ganger med gutter fra skolen (det er påmelding på sms) og har meldt seg på et lag som har trening av og til.

Han vil dermed ikke henge med noen andre, men være med oss. 

• Hjerte 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Sønnen her var ikke russ, skjønte ikke vitsen med å bruke pengene på alt mulig rart. Men ble bedt med på ting allikevel.  Var og sjafør for jenter noen jenter han kjente

Yngste her er det de kaller vandre russ, men er ikke med på fester eller gruppe med andre.  

Ser og at her vi bor velger de fleste bort buss og bil og store landstreffet, Velger kun kjøp av dress og ha samlinger kun de på skolen de tilhører 

Skrevet

Gadd ikke være russ jeg heller. Følte ikke på noen ensomhet. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Russ er bortkastet tid og penger.

Anonymkode: f5ed2...291

• Liker 11
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre at flere andre har hatt en fin tid når de har valgt bort russefeiringen 😊

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det litt sånn at om man skal være russ, må man være del av en gruppe/ha buss. I hvert fall er det sånn i vår bygd. Det går ikke an å være litt russ, liksom. Det er en hel pakke. Som de andre skriver: det er ganske mange som velger det bort. 

Anonymkode: 789ed...573

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han har aldri vært på en fest noen gang og er hjemme med oss foreldre og familie. ellers er det skolearbeid, trening på helsestudio og fotball som er hobbyene utenom noe gaming. 

Han spiller mye fotball alene når far ikke orker. Spiller noen få ganger med gutter fra skolen (det er påmelding på sms) og har meldt seg på et lag som har trening av og til.

Han vil dermed ikke henge med noen andre, men være med oss. 

Har han planar for vidare utdanning. Kanskje han ikkje har funnet venner endå, er kanskje lettare på studie der ein treff folk med samme interesser.

Anonymkode: e8959...f3b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte bort russefeiringen i 1990. Havnet i et slags ingenmannsland siden jeg var avholds, men ikke kristenruss. Jeg var med på Mercur-ballet og på bildet av russekullet på skolen, men det var omtrent det eneste jeg var med på

Anonymkode: 6d3d7...744

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får vondt i magen når jeg ser gjengene med ungdom hygge seg å skape mange gode minner i de lyse vårkveldene, mens min gutt gamer vekk livet.

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Eller gjør lekser.

• Liker 2
Skrevet (endret)

En svært fornuftig gutt!

Savner ikke russetida i det hele tatt.

Endret av Nowayback
  • Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er bekymret for at det vil bli en svært vond og ensom opplevelse å se alle andre ha det gøy og stå utenfor alt.

Det er ikke sikkert at han vil oppleve at alle andre har det gøy og han står utenfor, Det forutsetter at man syntes det er gøy å være russ. For egen del sto jeg utenfor og følte ikke slike følelser.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får vondt i magen når jeg ser gjengene med ungdom hygge seg å skape mange gode minner i de lyse vårkveldene, mens min gutt gamer vekk livet.

Skjønner hva du mener. Men det kan godt hende han har mye bedre venner på nettet enn de i vennegjengen der ute.

(Og russen skaper ganske mye dårlige minner også. Det jeg aller helst skulle ha strøket fra livet mitt skjedde i russefylla.)

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...