Gå til innhold

Er dette emosjonelt utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg hadde absolutt ikke syns det var ok å kjæresten hadde skrevet med ei jente hvor han forteller om vårt sexliv, og hvor jenta forteller om sitt sexliv!

Men hva mener dere om et skriftlig vennskap mellom to heterofile av ulikt kjønn, hvor man har litt dype samtaler om livet, om tanker og følelser? Når den ene er i et forhold? Mener ikke at man skriver om følelser av romantisk karakter eller at man skriver om forholdet sitt, men følelser omkring ting som skjer i livet, bekymringer, generelle sorger og gleder osv? Jeg har en sånn brevvenn som jeg har veldig god venne-kjemi med. Har tenkt mange ganger på om dette er ok når jeg er i et forhold med en annen? Men nære vennskap med det motsatte kjønn er vel helt ok, så lenge det ikke er noe mer underliggende der, men et rent vennskap?

Anonymkode: a5fa0...165

Det kommer ann på din partner og hvilke rammer dere har innad i deres relasjon. Det kan ingen her fortelle deg. 

Er det greit at din partner har tilsvarende relasjoner? Kunne din partner ha lest meldingene deres? Om svaret er ja, burde dere ha avklart dette dere imellom.

Anonymkode: ad1eb...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M65: Det et mulig mannen din er utro. Sannsynlig er han det, jeg ville kalt min kvinne utro om hun hadde gjort det samme.
Det sagt; tannbørste, bilnøkler og mobiltelefon er like privat som undertøy. Man deler ikke det med noen. 

Endret av Gentleman59
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal være helt ærlig med meg selv så tror jeg at det ville såret meg, men så ville jeg latt det gå. Er kanskje litt emosjonell utroskap, men han har også vært åpen om at dere har sex og at du eksisterer… så på et vis så kunne jeg skjønt at han hadde et behov for å drøfte sex med en annen, for det kunne jeg gjort med venninner og kompiser selv… 

Anonymkode: dd637...a21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg skal være helt ærlig med meg selv så tror jeg at det ville såret meg, men så ville jeg latt det gå. Er kanskje litt emosjonell utroskap, men han har også vært åpen om at dere har sex og at du eksisterer… så på et vis så kunne jeg skjønt at han hadde et behov for å drøfte sex med en annen, for det kunne jeg gjort med venninner og kompiser selv… 

Anonymkode: dd637...a21

Tja, han var åpen med henne ja, men ved å feks ha en humoristisk tone ved å spørre henne hvem hun trodde det var som hadde hatt seg tre dager på rad. Hvorav de spøker om at det må være en kompis, før han forteller at det faktisk var han og kaller det et påskeunder… før han legger ut i detalj om sexen. Eller at de snakker om sæd og diskuterer hvordan jeg nok hadde likt å svelge om jeg bare prøvde, at det er ikke sikkert jeg hadde kastet opp. ++.. 

Anonymkode: 2b353...cea

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, han var åpen med henne ja, men ved å feks ha en humoristisk tone ved å spørre henne hvem hun trodde det var som hadde hatt seg tre dager på rad. Hvorav de spøker om at det må være en kompis, før han forteller at det faktisk var han og kaller det et påskeunder… før han legger ut i detalj om sexen. Eller at de snakker om sæd og diskuterer hvordan jeg nok hadde likt å svelge om jeg bare prøvde, at det er ikke sikkert jeg hadde kastet opp. ++.. 

Så i tillegg til å være emosjonelt utro, så er han generelt veldig respektløs mot deg og deres forhold. Jeg hadde blitt både sint og flau om min samboer snakket sånn om meg og vårt sexliv, uansett om det var med ei annen dame eller en mannlig kompis. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg tatt opp med han med en gang og bedt han forklare seg. Hadde bedt han slutte med det også. 

Anonymkode: 3d7fc...471

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor trenger du å sette utroskap-merkelapp på det? Er det ok for deg? Hvis ikke er det ikke ok og du skal ikke godta det.

Anonymkode: 0d97d...e5f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så er det detaljert utlevering av privatlivet ditt.

For det andre, så tenker jeg at det er pirrende for dem å snakke om sexlivet sitt. Han tenner på å høre hva hun gjør i sengen, etc.

Kall det hva du vil. Jeg hadde ikke godtatt dette!

Anonymkode: c0722...533

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor trenger du å sette utroskap-merkelapp på det? Er det ok for deg? Hvis ikke er det ikke ok og du skal ikke godta det.

Anonymkode: 0d97d...e5f

Han har jo skjult det med vilje, så det alene bør jo bety at han forstår det ikke er ok for meg. Og nei, det er ikke ok for meg. 

Sykkelkopp skrev (Akkurat nå):

Snakker du selv om ditt sexliv med noen, eller kjenner du kanskje folk som gjør det?

Nei, det hadde jeg aldri gjort og det kjenner jeg ingen som gjør. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han har tydeligvis ikke respekt for deg lenger.

Han utleverer det mest intime med deg, og han latterliggjør deg og snakker deg ned.

Dette er ikke en mann som føler kjærlighet for deg lenger.

❤️ 

Anonymkode: 3e751...e69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere ikke hatt tilgang til hverandres telefoner hadde du aldri visst om dette.

Kjæresten min og jeg har aldri hatt og har ikke tilgang til hverandres telefoner.

Hva faen skulle vi gjort, om den andre valgte å gjøre slikt? Aldri funnet det ut. Vi kan i praksis gjøre hva som helst.

Så hva skal du gjøre nå, etter snokingen? Du får ta det opp og snakke med han. Dere får slutte å ha tilgang til telefonene til hverandre. Se om det blir bedre. Tviler.

Anonymkode: 923d0...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle det emosjonell utroskap, men dette er fullstendig uakseptabel og veldig ekkel oppførsel. Emosjonell utroskap, da ser jeg mer for meg om han har en venninne han deler mer dype tanker og følelser og sånn med enn deg, uten at det er seksuelt. 

Jeg hadde ikke akseptert denne oppførselen.

Anonymkode: aecdf...014

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det anonymt, eller vet de hvem den andre er?

For å utlevere noen man vet hvem er, kontra anonym utgjør en stor forskjell synes jeg. Det har også noe å si for alvorlighetsgraden, og om det er "utroskap" i chattinga. For å sette det på spiss om det er en AI-chat, kvinne 45 uten bilde (som like gjerne kan være Per 38), eller "Anita Larsen 45, Larvik, tlf 12345678" med bilde liksom.

Men ikke morsomt uansett, skjønner det er sårende og vondt. Det hadde sannsynligvis ført til en alvorlig diskusjon og et muligens et ultimatum om å kutte kontakten fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 22.41):

Mannen min og jeg har vært sammen i 20 år, fire barn sammen. Vi har aldri hatt noe hemmelig kode for mobil o.l og åpner stadig hverandres. 

I dag åpnet jeg hans for å sjekke noe og en app «Session» er det første som møter meg, i en samtale der ord som «sex» og «sæd» møter meg. Jeg pleier verken snoke eller mistenke han for noe, men da klarte jeg ikke la være. 

Over et par år har han skrevet med dette mennesket, der det i begynnelsen ble nevnt ting av seksuell karakter, men de siste mnd har det blitt mer og mer. 

Det er tydelig at han deler detaljer om vårt sexliv og for eksempel hvis vi har sex flere dager på rad og han er glad for det. Han har også aktivt diskutert hennes sexliv, hun skriver om sitt liv og sex hun har, han spør spørsmål og spiller på fantasiene hennes igjen. 

Ingen bilder eller noe sånt. 

Er dette ok? Min puls går i to hundre kjennes det ut som… i tillegg føler jeg han er mer utilgjengelig for tiden, lite engasjert. Ikke rart, han skriver jo en del med henne i stede. Han har også notifikasjoner på alt, men ikke denne… 

Om han ikke kan være åpen med deg om det så sier det sitt..

Alt man ikke kan dele med partneren sin, og handler utifra er utroskap.

Spiller ingen rolle om det er fysisk eller psykisk. Det henger sammen.

Hadde han klart å være åpen med deg om det så hadde jeg tenkt annerledes.

Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg fant ut at partneren min diskuterte noe så privat med andre mennesker, uten mitt samtykke.

Da hadde det blitt månelyst!

Å kunne stole på hverandre er en soleklar forventning. 

Anonymkode: 8f9d1...6f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...