Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg har vært sammen i 20 år, fire barn sammen. Vi har aldri hatt noe hemmelig kode for mobil o.l og åpner stadig hverandres. 

I dag åpnet jeg hans for å sjekke noe og en app «Session» er det første som møter meg, i en samtale der ord som «sex» og «sæd» møter meg. Jeg pleier verken snoke eller mistenke han for noe, men da klarte jeg ikke la være. 

Over et par år har han skrevet med dette mennesket, der det i begynnelsen ble nevnt ting av seksuell karakter, men de siste mnd har det blitt mer og mer. 

Det er tydelig at han deler detaljer om vårt sexliv og for eksempel hvis vi har sex flere dager på rad og han er glad for det. Han har også aktivt diskutert hennes sexliv, hun skriver om sitt liv og sex hun har, han spør spørsmål og spiller på fantasiene hennes igjen. 

Ingen bilder eller noe sånt. 

Er dette ok? Min puls går i to hundre kjennes det ut som… i tillegg føler jeg han er mer utilgjengelig for tiden, lite engasjert. Ikke rart, han skriver jo en del med henne i stede. Han har også notifikasjoner på alt, men ikke denne… 

Anonymkode: 2b353...cea

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Still deg det spm selv. Syntes du det her er ok? 

Anonymkode: 425a8...d12

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Still deg det spm selv. Syntes du det her er ok? 

Anonymkode: 425a8...d12

Nei jeg føler på ingen måte at det er ok. 

• Hjerte 2
Skrevet

Er vel ingen her som kan definere dette for deg, du må kjenne på hvorvidt du opplever det som emosjonelt utroskap. 

For meg ville dette utvilsomt vært utroskap og et enormt tillitsbrudd. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 41777...879

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja.

Anonymkode: 41777...879

Ja det er ok?

Skrevet

I min bok er det der overhodet ikke greit... Jeg anser det som utroskap. 

Eksen min holdt på sånn for ca. 1 år siden. Og det er en av hovedgrunnene til at han nå er en eks... 

Jeg godtar eller tilgir ikke utroskap.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er emosjonelt utroskap ja.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mannen min og jeg har vært sammen i 20 år, fire barn sammen. Vi har aldri hatt noe hemmelig kode for mobil o.l og åpner stadig hverandres. 

I dag åpnet jeg hans for å sjekke noe og en app «Session» er det første som møter meg, i en samtale der ord som «sex» og «sæd» møter meg. Jeg pleier verken snoke eller mistenke han for noe, men da klarte jeg ikke la være. 

Over et par år har han skrevet med dette mennesket, der det i begynnelsen ble nevnt ting av seksuell karakter, men de siste mnd har det blitt mer og mer. 

Det er tydelig at han deler detaljer om vårt sexliv og for eksempel hvis vi har sex flere dager på rad og han er glad for det. Han har også aktivt diskutert hennes sexliv, hun skriver om sitt liv og sex hun har, han spør spørsmål og spiller på fantasiene hennes igjen. 

Er dette ok? Min puls går i to hundre kjennes det ut som… i tillegg føler jeg han er mer utilgjengelig for tiden, lite engasjert. Ikke rart, han skriver jo en del med henne i stede. Han har også notifikasjoner på alt, men ikke denne… 

Hadde ikke syns det var ok nei..

Anonymkode: f6330...546

• Liker 3
Skrevet

Utroskap, helt klart! Ikke okei overhodet:fy: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er på lik linje med utroskap. De har en relasjon der de deler intime ting som ikke tåler dagens lys. Dette er så langt over streken at det skal godt gjøres å hente seg inn igjen…

Anonymkode: cb7be...ecc

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke syns det var ok å kjæresten hadde skrevet med ei jente hvor han forteller om vårt sexliv, og hvor jenta forteller om sitt sexliv!

Men hva mener dere om et skriftlig vennskap mellom to heterofile av ulikt kjønn, hvor man har litt dype samtaler om livet, om tanker og følelser? Når den ene er i et forhold? Mener ikke at man skriver om følelser av romantisk karakter eller at man skriver om forholdet sitt, men følelser omkring ting som skjer i livet, bekymringer, generelle sorger og gleder osv? Jeg har en sånn brevvenn som jeg har veldig god venne-kjemi med. Har tenkt mange ganger på om dette er ok når jeg er i et forhold med en annen? Men nære vennskap med det motsatte kjønn er vel helt ok, så lenge det ikke er noe mer underliggende der, men et rent vennskap?

Anonymkode: a5fa0...165

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde absolutt ikke syns det var ok å kjæresten hadde skrevet med ei jente hvor han forteller om vårt sexliv, og hvor jenta forteller om sitt sexliv!

Men hva mener dere om et skriftlig vennskap mellom to heterofile av ulikt kjønn, hvor man har litt dype samtaler om livet, om tanker og følelser? Når den ene er i et forhold? Mener ikke at man skriver om følelser av romantisk karakter eller at man skriver om forholdet sitt, men følelser omkring ting som skjer i livet, bekymringer, generelle sorger og gleder osv? Jeg har en sånn brevvenn som jeg har veldig god venne-kjemi med. Har tenkt mange ganger på om dette er ok når jeg er i et forhold med en annen? Men nære vennskap med det motsatte kjønn er vel helt ok, så lenge det ikke er noe mer underliggende der, men et rent vennskap?

Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg fant ut at samboeren min hadde en sånn type relasjon til en annen dame. 

Anonymkode: 5a7ec...b10

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han deler private detaljer om deres sexliv. Han utleverer deg. Han holder kontakten hemmelig. Ja, det er emosjonelt utroskap, og det er er stort svik. Han er fullstendig klar over det, hvis ikke, hadde han fortalt om kontakten, og typen kontakt de har.

Anonymkode: 63ef4...0d2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del hadde det vært et så stort svik at det var kroken på døra. Det verste er den snikinga og at han bretter ut om deres private sexliv uten at du har godkjent det. Kunne aldri stolt på eller tent på noen som gikk bak ryggen min på den måten der noen gang igjen. Æsj! 

Anonymkode: 24980...eb2

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg fant ut at samboeren min hadde en sånn type relasjon til en annen dame. 

Anonymkode: 5a7ec...b10

Selv om det er helt platonisk? Jeg deler ingenting privat om kjæresten og meg, og heller ingenting jeg ikke også deler med kjæresten. Kjæresten har på sin side en eks som også er mor til kjærestens tre barn, og de har veldig god kontakt enda. Dersom en av de sliter med helsen på en eller annen måte, snakker de sammen og leter opp informasjon for den andre, og engasjerer seg, og lignende. De har jo dermed fortsatt en ganske nær relasjon. Vennskapet jeg har, er jo ikke i nærheten av noe sånt en gang, det har alltid vært platonisk. Vi sender meldinge gjennomsnittlig månedlig til hverandre. Vi hadde oftere kontakt når vi begge var single.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selv om det er helt platonisk? Jeg deler ingenting privat om kjæresten og meg, og heller ingenting jeg ikke også deler med kjæresten. Kjæresten har på sin side en eks som også er mor til kjærestens tre barn, og de har veldig god kontakt enda. Dersom en av de sliter med helsen på en eller annen måte, snakker de sammen og leter opp informasjon for den andre, og engasjerer seg, og lignende. De har jo dermed fortsatt en ganske nær relasjon. Vennskapet jeg har, er jo ikke i nærheten av noe sånt en gang, det har alltid vært platonisk. Vi sender meldinge gjennomsnittlig månedlig til hverandre. Vi hadde oftere kontakt når vi begge var single.

Du bør spørre deg selv hvorfor du velger å holde dette "vennskapet" hemmelig for hun du er sammen med.

Det å ha kontakt med en eks man har kontakt med og dele relevant informasjon som påvirker barna, det kan ikke sammenlignes med det hemmelige "vennskapet" du har.

Men du bør opprette en egen tråd om du mener det du gjør bare er vennskapelig, for å diskutere det videre i denne tråden vil være en avsporing.

Anonymkode: 3e751...e69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts, det sviket du har opplevd nå, det hadde jeg ikke kunnet kommet over. For meg hadde forholdet til mannen tatt slutt med dette.

Det å brette ut ditt og hans sexliv i den grad din mann har gjort, og hatt denne seksuelle kontakten med den andre kvinnen over så lang tid (selv kanskje bare på nett), det er helt uakseptabelt.

At mannen din i samme periode også har blitt mer fraværende emosjonelt i ditt og hans forhold, det viser bare hvor hektet han er på den andre relasjonen, med andre ord, absolutt ingen tvil om at han er grovt emosjonoelt utro.

At han i tillegg har sviktet deg med å brette ut hva du og han gjør seksuelt, det viser at han også har mistet all respekt for deg, han bruker deg og sex med deg for å opprettholde samtalen med den andre. Det sviket kan ikke repareres, ikke når han har holdt på med dette over to år!

Hadde jeg vært deg ville jeg mandag kontaktet familiekontoret og bestilt meklingstime der. Og så ville jeg bare informert mannen at forholdet er sluttt og at dere har mekling den og den datoen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør spørre deg selv hvorfor du velger å holde dette "vennskapet" hemmelig for hun du er sammen med.

Det å ha kontakt med en eks man har kontakt med og dele relevant informasjon som påvirker barna, det kan ikke sammenlignes med det hemmelige "vennskapet" du har.

Men du bør opprette en egen tråd om du mener det du gjør bare er vennskapelig, for å diskutere det videre i denne tråden vil være en avsporing.

Jeg skal ikke kuppe tråden, skal bare si at dette skriftlige vennskapet jeg snakker om, ikke er hemmelig for partneren min. Men partneren har ikke lest meldingene da, men ingen av oss leser meldingene til hverandre som vi skriver med venner og andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt som er uttafor avtalte rammer og noe man skjuler for partner er utroskap!

Det at han deler detaljer om deg og deres sexliv er kvalmt 🤢

Og jeg er ikkemonogam. Ja, dette er selvfølgelig utroskap. 

Anonymkode: ad1eb...90e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...