AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Hvordan skal det gå? Hva ville dere valgt å bruke de på? Dette skal gå til alt. Mat og underholdning og ellers alt som dukker opp Anonymkode: 77abf...c70
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Det blir ikke mye underholdning, da. Anonymkode: 1e598...849 22 2 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Du kan jo ikke bruke de pengene på underholdning! Her må du tenke lurt og bruke pengene på en god måte. Anonymkode: 3af43...403 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Nei, blir ikke mye underholdning. Holder vel såvidt til mat. Blir ca 58 kr dagen. Da blir det fra mandag. Har det jeg trenger i helgen. Anonymkode: 77abf...c70
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, blir ikke mye underholdning. Holder vel såvidt til mat. Blir ca 58 kr dagen. Da blir det fra mandag. Har det jeg trenger i helgen. Anonymkode: 77abf...c70 Du sulter ikke ihjel. Anonymkode: 1e598...849 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai Kjøp linser, løk og 1–2 krydder på innvandrerbutikk. Da har du middag. Havregryn på Rema eller Kiwi, til frokost. Anonymkode: 28445...0e3 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvordan skal det gå? Hva ville dere valgt å bruke de på? Dette skal gå til alt. Mat og underholdning og ellers alt som dukker opp Anonymkode: 77abf...c70 Hadde handlet mel, melk, smør, havregryn, matolje om du ikke har. Du kan bake rundstykker, brød, polarbrød, horn, lefser av dette. Da hittil brukt opp 160,- Så kjøper du en stor ost 145, skinke 40,- evt annet pålegg innenfor 200,- 2 flasker funlight saft rundt 70,- Har du noe i fryseren så bruker du dette så oppfinnsomt som du kan. Har jeg dårlig råd så kjøper jeg first price kjøttdeig 29,- pakken og poteter i tillegg. Har mat på dagtid, kan lage meg tacolomper med baksten så slipper jeg å kjøpe dette. Horn kan godt varmes og spises på kvelden. Havregrøt kokt på vann og tilsett litt melk på slutten. Har alltid potetmel liggende i skuffen så da kan jeg bruke kjøttdeigen å lage kjøttkaker. Av poteter kan jeg lage reste pytt i panne, potetmos, bakt potet med skinke og ost eller kokes sammen med kjøttkaker eller annet kjøtt jeg har i fryseren. 540,- brukt på dette. Du kan ha mat i mange dager. Handler kjøtt i Sverige for rundt 4000 3 ganger i året. Utenom dette bruker jeg 1500-2000 i mnd på mat. Er alene med 3 barn som spiser endel og slik gjør vi det. Sørger alltid for å få med meg fryste grønnsaker til middag og bruker heller å kjøpe fryste bær så vi har lengre. Lager ofte smoothie eller bær i havregrøt. Med det du har av penger så har du råd til noe av dette også. Så mitt gjennomsnittlige forbruk ligger på 2500 i mnd. Tar da også med godteri fra Sverige og har liggende til jul, påske, lørdager. Anonymkode: fe1f7...1f4 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mye er en jr? Anonymkode: 5e748...0e4 Du skjønte ikke at det var skrivefeil? Kroner. Er du med nå? Anonymkode: 77abf...c70 12 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai Populært innlegg #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde handlet mel, melk, smør, havregryn, matolje om du ikke har. Du kan bake rundstykker, brød, polarbrød, horn, lefser av dette. Da hittil brukt opp 160,- Så kjøper du en stor ost 145, skinke 40,- evt annet pålegg innenfor 200,- 2 flasker funlight saft rundt 70,- Har du noe i fryseren så bruker du dette så oppfinnsomt som du kan. Har jeg dårlig råd så kjøper jeg first price kjøttdeig 29,- pakken og poteter i tillegg. Har mat på dagtid, kan lage meg tacolomper med baksten så slipper jeg å kjøpe dette. Horn kan godt varmes og spises på kvelden. Havregrøt kokt på vann og tilsett litt melk på slutten. Har alltid potetmel liggende i skuffen så da kan jeg bruke kjøttdeigen å lage kjøttkaker. Av poteter kan jeg lage reste pytt i panne, potetmos, bakt potet med skinke og ost eller kokes sammen med kjøttkaker eller annet kjøtt jeg har i fryseren. 540,- brukt på dette. Du kan ha mat i mange dager. Handler kjøtt i Sverige for rundt 4000 3 ganger i året. Utenom dette bruker jeg 1500-2000 i mnd på mat. Er alene med 3 barn som spiser endel og slik gjør vi det. Sørger alltid for å få med meg fryste grønnsaker til middag og bruker heller å kjøpe fryste bær så vi har lengre. Lager ofte smoothie eller bær i havregrøt. Med det du har av penger så har du råd til noe av dette også. Så mitt gjennomsnittlige forbruk ligger på 2500 i mnd. Tar da også med godteri fra Sverige og har liggende til jul, påske, lørdager. Anonymkode: fe1f7...1f4 Du hadde seriøst brukt penger på saft?? 🤯 Anonymkode: d6718...bc5 54 5
Perine Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai (endret) 19.? Hvis dette er en nav-stønad, så er utbetalingsdatoen i mai den 16. Vanligvis inne på konto dagen før dette. Mat, vet ikke hva du har i hus, men det finnes heldigvis rimelige nødløsninger, som havregrøt, pasta, ris og gjerne diverse grønnsaker. Har du mel og gjær, så har du brød. Endret 2. mai av Perine 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #12 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du hadde seriøst brukt penger på saft?? 🤯 Anonymkode: d6718...bc5 Ja, ensidig kost en periode så er det greit med litt god smak i munnen. Vann kan bli utrolig kjedelig i lengden. Så jeg ofrer hele 9% av summen til det. Anonymkode: fe1f7...1f4 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #13 Skrevet 2. mai Takk til alle dere fine som har gitt gode tips. Anonymkode: 77abf...c70 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #14 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk til alle dere fine som har gitt gode tips. Anonymkode: 77abf...c70 Løk, fløte, poteter og litt ost så har du brått fløtegratinerte poteter. Jeg elsker å se hvor mye jeg kan få ut av lite, det har blitt min nye hobby 🙈 Anonymkode: fe1f7...1f4 4 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #15 Skrevet 2. mai Sjekk ut tilbudsavisene på søndag og mandag og så legger du opp middagen etter det. Vet ikke hvor du bor og hva du er villig til å gjøre men her så er det mange som plukker flasker rundt omkring og du kan lett finne flasker for et par 100 på en time og to. Ta deg en tur ut på lørdag og søndags morgen. Anonymkode: 99a15...1f5 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #16 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal det gå? Hva ville dere valgt å bruke de på? Dette skal gå til alt. Mat og underholdning og ellers alt som dukker opp Anonymkode: 77abf...c70 Da får du planlegge godt, og gjøre det beste ut av situasjonen. Lykke til. Anonymkode: f08de...00a 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #17 Skrevet 2. mai Husk å sjekke kundeavisene til matbutikkene i ditt nærområde, så kanskje du finner noen gode tilbud. Spis havregryn og knekkebrød til alle andre måltider enn middag. Andre tips: - Rema har 2 pk fiskekaker for 50 kr. Tilsammen 12 fiskekaker av fin størrelse. - Rema er billigst på knekkebrød, i hvert fall den typen jeg kjøper. - Rema har billige bananer. - Coop har fast tilbud to syltetøyglass (500 gram hver) for 55 kr. - Coop har to pakker med ovnsbakt leverpostei (eget merke) til 36 kr denne uken. - Coop har 30% på all tex mex denne uken. - En pakke med 650 gram kyllingfilet koster som regel bare rundt 100 kr, litt avhengig av tilbud. - Både poteter og pommes frites (de billigste merkene) er relativt billige. Det samme gjelder ris. Anonymkode: 4fede...7c5 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai #18 Skrevet 2. mai Se etter datovarer. Noen butikker har egne steder hvor de legger ting som er 40-50% nedsatt pga. dato. Kan være billige ting der. Om du har Trumfkort og/eller Coopkort har du kanskje noen kuponger som gir deg rabatt. Og hvis det er aktuelt, sjekk om du har Trumfbonus eller Coop kjøpeutbytte som du kan ta ut. Anonymkode: 68bd8...236 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai #19 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, ensidig kost en periode så er det greit med litt god smak i munnen. Vann kan bli utrolig kjedelig i lengden. Så jeg ofrer hele 9% av summen til det. Anonymkode: fe1f7...1f4 Ikke for og være frekk eller noe, men du virker som en som er litt vel nazi på budsjettet. Jeg hadde droppet det meste og kjøpt 5 brød, og brukt resten på øl. Anonymkode: 7502e...31d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #20 Skrevet 2. mai Har du ingen flasker du kan pante, trumf penger eller noen du kan låne av? Virket ikke særlig overkommelig Anonymkode: 62618...ceb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå