AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Har i dag fått fjernet slimhinne i livmor og satt inn hormonspiral. Andre der ute som har gjort det, og kan fortelle litt om hvordan det gikk etterpå? Veldig spent på hvordan det blir med blødninger framover😅 Anonymkode: c406e...2c8
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Jeg gjorde det i februar for drøyt tre år siden. Har ikke blødd en dråpe siden det ga seg med de ørsmå blødningene etter inngrepet (og jeg har blødd enorme mengder før, ikke kunnet gå ut døra, blødd gjennom alt på noen minutter, store klumper osv). Ekstremt fornøyd, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før... Anonymkode: 295af...27f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Gjorde dette i 2014. Hadde noen bittesmå menstruasjoner etterpå, kanskje i 3-4 mnd. Altså så bittelite at jeg kunne bruke kun truseinnlegg. Ikke blødd etter det. Nå er jeg snart 52 år, var ikke fylt 41 da jeg fikk gjort inngrepet. Det var en enorm lettelse etter å ha hatt store styrtblødninger. Anonymkode: 96d20...217 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Kun god erfaring her også, gjorde det i 2022. Var plaget med vanvittige styrt blødninger gjennom mange år. Nå trenger jeg kun truseinnlegg og blør bare noen dråper innimellom. Har fått et nytt liv! k49 Anonymkode: 5537e...5df 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har i dag fått fjernet slimhinne i livmor og satt inn hormonspiral. Andre der ute som har gjort det, og kan fortelle litt om hvordan det gikk etterpå? Veldig spent på hvordan det blir med blødninger framover😅 Anonymkode: c406e...2c8 Metoden er høyst omstridt. Noen leger sverger til metoden, andre tar fullstendig avstand fra den. Anonymkode: 17e9d...7bd
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Metoden er høyst omstridt. Noen leger sverger til metoden, andre tar fullstendig avstand fra den. Anonymkode: 17e9d...7bd Sånn er det jo med mye her i verden. Jeg har fått et nytt liv etter at jeg gjennomførte dette, det holder for meg. Anonymkode: 295af...27f 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Det har gått fint. Noe blødninger i starten. Men etter det , kommer det kanskje litt en gang i blant. Altså ikke helt vekk, men jeg slipper monstermensen og helvetessmertene som fulgte med. Anonymkode: 50b31...30b
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har i dag fått fjernet slimhinne i livmor og satt inn hormonspiral. Andre der ute som har gjort det, og kan fortelle litt om hvordan det gikk etterpå? Veldig spent på hvordan det blir med blødninger framover😅 Anonymkode: c406e...2c8 Gått i flere år uten blødningerm Smerter enda, men ikke de kraftige blødningene. Veldig fornøyd! Anonymkode: 54603...99d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Det forandret livet mitt. Å gå å blø så mye og måtte bytte eller redd fornat det skal gå igjennom hver gsng.. Å ikke kunne gå utfor døren i 1uke omtrent.. Anonymkode: 54603...99d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Håper jeg også blir like fornøyd som dere som har svart🤩 Kan ikke si at jeg har oppfattet metoden som spesielt omstridt ut fra det jeg har lest. Snarere tvert i mot - at flere burde fått informasjon og tilbud om inngrepet på et mye tidligere tidspunkt. TS Anonymkode: c406e...2c8 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Veldig fornøyd! Jeg gjorde det for 7 år siden. Ble litt skuffa da jeg fikk mensen tilbake etter 9 mnd, men blødningene var såpass moderate at det gikk helt fint, ingenting i forhold til før. Du nevner at du fikk satt inn hormonspiral like etter? Jeg ble fortalt at jeg ikke kunne ha hormonspiral etter et slikt inngrep. Jeg hadde hormonspiral i 16-17 år og blødde ikke en dråpe alle disse årene, men pga utredinger ble den fjernet. Anonymkode: c4e8b...52c
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånn er det jo med mye her i verden. Jeg har fått et nytt liv etter at jeg gjennomførte dette, det holder for meg. Anonymkode: 295af...27f Ikke med mye, men noen ting. Faren med denne typen behandling er at de kan brenne bort for mye, og lage hull i livmorveggene, og alt det medfører. Lobotomi skulle og være en revolusjonerende behandling en gang i tiden…. Anonymkode: 17e9d...7bd
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke med mye, men noen ting. Faren med denne typen behandling er at de kan brenne bort for mye, og lage hull i livmorveggene, og alt det medfører. Lobotomi skulle og være en revolusjonerende behandling en gang i tiden…. Anonymkode: 17e9d...7bd Gynekologen min sa det hadde skjedd kun en gang på sykehuset jeg gjorde inngrepet. Ingenting er risikofritt. Anonymkode: 50b31...30b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Veldig fornøyd! Jeg gjorde det for 7 år siden. Ble litt skuffa da jeg fikk mensen tilbake etter 9 mnd, men blødningene var såpass moderate at det gikk helt fint, ingenting i forhold til før. Du nevner at du fikk satt inn hormonspiral like etter? Jeg ble fortalt at jeg ikke kunne ha hormonspiral etter et slikt inngrep. Jeg hadde hormonspiral i 16-17 år og blødde ikke en dråpe alle disse årene, men pga utredinger ble den fjernet. Anonymkode: c4e8b...52c Jeg fikk satt inn spiral samtidig, var visst ikke noe problem. Har sikkert skjedd mye utvikling på området på 7 år☺️ Har aldri hatt spiral før, men siden de ikke kan garantere at all slimhinne vil bli fjernet, samt at jeg begynner å nærme meg overgangsalder, mente kirurgen at dette ville være et godt alternativ for meg. TS Anonymkode: c406e...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai Ble operer AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg gjorde det i februar for drøyt tre år siden. Har ikke blødd en dråpe siden det ga seg med de ørsmå blødningene etter inngrepet (og jeg har blødd enorme mengder før, ikke kunnet gå ut døra, blødd gjennom alt på noen minutter, store klumper osv). Ekstremt fornøyd, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før... Anonymkode: 295af...27f Samme erfaring her. Inngrep foretatt juni for nesten to år siden. Anonymkode: 2bebf...075 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig fornøyd! Jeg gjorde det for 7 år siden. Ble litt skuffa da jeg fikk mensen tilbake etter 9 mnd, men blødningene var såpass moderate at det gikk helt fint, ingenting i forhold til før. Du nevner at du fikk satt inn hormonspiral like etter? Jeg ble fortalt at jeg ikke kunne ha hormonspiral etter et slikt inngrep. Jeg hadde hormonspiral i 16-17 år og blødde ikke en dråpe alle disse årene, men pga utredinger ble den fjernet. Anonymkode: c4e8b...52c Jeg fikk også satt inn hormonspiral i februar for over tre år siden, av overlegen som utførte inngrepet. Hun spurte om jeg ville ha en ny, for å å dobbeltsikre. Jeg svarte så klart ja. Fastlegen min stusset også da vi såvidt kom innpå det her for ikke så lenge siden, spurte "hvorfor har du det da?", men jeg gjorde jo bare som overlegen foreslo jeg... Anonymkode: 295af...27f
AnonymBruker Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai Jeg fjernet slimhinnen fullstendig og kirurgen mente det var unødvendig med spiral. Skjønner ikke hvorfor du fikk det? Anonymkode: d5ebe...948
Ugresset Skrevet 4. mai #18 Skrevet 4. mai Beklager at dette er litt utenfor ts sitt spørsmål, men mistet dere smertene også da blødningene forsvant?
AnonymBruker Skrevet 4. mai #19 Skrevet 4. mai Ugresset skrev (2 timer siden): Beklager at dette er litt utenfor ts sitt spørsmål, men mistet dere smertene også da blødningene forsvant? Alt forsvant for min del. Utflod, blødning, smerter. Aldri vært plaget med mye av noen av delene, men alt forsvant. Anonymkode: d5ebe...948 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #20 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 22.17): Har i dag fått fjernet slimhinne i livmor og satt inn hormonspiral. Andre der ute som har gjort det, og kan fortelle litt om hvordan det gikk etterpå? Veldig spent på hvordan det blir med blødninger framover😅 Anonymkode: c406e...2c8 Hold ut, tok meg 3 år og bli kvitt blødninger. Nå er det bare litt brunt engang i blandt, men jeg er en av de som hadde mensen 3-4 ganger i året. Anonymkode: 4b013...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå