AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:14 #1 Del Skrevet fredag kl 20:14 Har voldsom skrekk for edderkopper. Jeg vet det er nyttedyr, og har ikke lyst til å drepe de. Men det er eneste alternativet om ingen kan hjelpe meg å få den ut. Om edderkoppen står på veggen eller gulvet, og er liten, så klarer jeg å ta den. Det er vanskelig men det går. Men når de blir litt større så får jeg fullstendig panikk, og det går ikke å bruke glass eller boks som jeg dekker over. Finnes det noe jeg kan fange edderkopper med UTEN å være veldig nærme den, som jeg kan bruke til å slippe den ut UTEN at den løper oppover tingen og jeg kan risikere å få den på hånda o.l? Noen som vet? Jeg tør ikke google for sist jeg prøvde det så dukket det opp mange ekle bilder.... Anonymkode: f8af3...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:17 #2 Del Skrevet fredag kl 20:17 https://www.adlibris.com/no/produkt/spider-catcher-54284235?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=AR%3a+Z+-+pMAX+Shopping+-+Generic+-+Other&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD8Kz5lUq2VcgAioLIPR6WKIvdoGN&gclid=Cj0KCQjw2tHABhCiARIsANZzDWqAPcITy1quM_ab2X6mQVmaw1l8Kn5HtLqq--gpiuStY5-3CV9Y1OUaAk06EALw_wcB&article=P54284235 legger med produkt her fra adlibris. Det er bilde av en edderkopp og produktet som Trigger warning. uansett, det er som en søppel plukker, bare for edderkopper. Den har en kost i munnstykket så edderkoppen ikke kan løpe vekk. Anonymkode: c170d...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:20 #3 Del Skrevet fredag kl 20:20 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har voldsom skrekk for edderkopper. Jeg vet det er nyttedyr, og har ikke lyst til å drepe de. Men det er eneste alternativet om ingen kan hjelpe meg å få den ut. Om edderkoppen står på veggen eller gulvet, og er liten, så klarer jeg å ta den. Det er vanskelig men det går. Men når de blir litt større så får jeg fullstendig panikk, og det går ikke å bruke glass eller boks som jeg dekker over. Finnes det noe jeg kan fange edderkopper med UTEN å være veldig nærme den, som jeg kan bruke til å slippe den ut UTEN at den løper oppover tingen og jeg kan risikere å få den på hånda o.l? Noen som vet? Jeg tør ikke google for sist jeg prøvde det så dukket det opp mange ekle bilder.... Anonymkode: f8af3...c7a Kjøp deg en elektrisk «tennisracket» til å drepe insekter med. Er krypet på veggen eller annen flate, så trykker du inn strømknappen, legger du racketen flatt over området krypet er på, og svitsj så er insektet grillet og brutalt dødt. Anonymkode: fd4b5...ac7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:26 #4 Del Skrevet fredag kl 20:26 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): https://www.adlibris.com/no/produkt/spider-catcher-54284235?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=AR%3a+Z+-+pMAX+Shopping+-+Generic+-+Other&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD8Kz5lUq2VcgAioLIPR6WKIvdoGN&gclid=Cj0KCQjw2tHABhCiARIsANZzDWqAPcITy1quM_ab2X6mQVmaw1l8Kn5HtLqq--gpiuStY5-3CV9Y1OUaAk06EALw_wcB&article=P54284235 legger med produkt her fra adlibris. Det er bilde av en edderkopp og produktet som Trigger warning. uansett, det er som en søppel plukker, bare for edderkopper. Den har en kost i munnstykket så edderkoppen ikke kan løpe vekk. Anonymkode: c170d...7c5 Denne ser smart ut, men jeg er så redd for at edderkoppen skal rekke å løpe ut av kosten. De er jo så vanvittig kjappe. Men kanskje jeg skal prøve denne. Takk for tips. Har du prøvd den? Anonymkode: f8af3...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:31 #5 Del Skrevet fredag kl 20:31 https://www.24hshop.no/hjem-hage/hage/mot-skadedyr-insekter/edderkopp-og-insektfanger-i-plast-med-fleksibel-gripefunksjon?gad_source=1&gad_campaignid=21308869661&gclid=Cj0KCQjw2tHABhCiARIsANZzDWouQoaKQ6zOpPzI7RhB2csgWDfY4VbQN-RkGysLnnYuB84p_GW2Dm4aAjW1EALw_wcB Her er en nesten lik / nesten samme type. Anonymkode: 6e317...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:44 #6 Del Skrevet fredag kl 20:44 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): https://www.24hshop.no/hjem-hage/hage/mot-skadedyr-insekter/edderkopp-og-insektfanger-i-plast-med-fleksibel-gripefunksjon?gad_source=1&gad_campaignid=21308869661&gclid=Cj0KCQjw2tHABhCiARIsANZzDWouQoaKQ6zOpPzI7RhB2csgWDfY4VbQN-RkGysLnnYuB84p_GW2Dm4aAjW1EALw_wcB Her er en nesten lik / nesten samme type. Anonymkode: 6e317...dd6 Men er ikke det fare for at den klatrer oppover skaftet? Anonymkode: f8af3...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:47 #7 Del Skrevet fredag kl 20:47 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kjøp deg en elektrisk «tennisracket» til å drepe insekter med. Er krypet på veggen eller annen flate, så trykker du inn strømknappen, legger du racketen flatt over området krypet er på, og svitsj så er insektet grillet og brutalt dødt. Anonymkode: fd4b5...ac7 Du skal ikke drepe dem. Anonymkode: e98d6...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:56 #8 Del Skrevet fredag kl 20:56 Ser ut som den funker greit, det er flere videoer på youtube med den. Jeg bruker en stor gjennomsiktig plastboks, en slik som har vært 1 kg honning i, og en papp-plate. Slik slipper jeg å bruke et lite glass på de som er litt større og eklere. Men denne kunne jeg brukt også ser jeg, det ser faktisk ut som den fanger edderkoppen bra. Anonymkode: e98d6...718 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:00 #9 Del Skrevet fredag kl 21:00 Her er en bedre video, og bedre for deg ts, siden du slipper å se edderkopper her. Dette er en lengre review-video, de fanger allslags andre insekter med den: Anonymkode: e98d6...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:20 #10 Del Skrevet fredag kl 22:20 Takk for svar alle sammen! Jeg skal sjekke ut denne dingsen, forhåpentligvis vil det være et godt hjelpemiddel. Angående de som er større og ekle så hjelper det dessverre ikke for meg uansett hvor stor boksen er, fordi jeg blir så redd. Klarer ikke holde det fordi jeg blir skjelven og begynner å skvette fordi jeg tror den løper på meg osv. Så de store må jeg ha en annen løsning på. Det er noe herk, denne skrekken. Anonymkode: f8af3...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:21 #11 Del Skrevet lørdag kl 01:21 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du skal ikke drepe dem. Anonymkode: e98d6...718 Skal ts fange den og slippe den ut i friluft da, når hun er dødsredd dem? Anonymkode: fd4b5...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:39 #12 Del Skrevet lørdag kl 01:39 Det er såpass mange edderkopper i verden at jeg har gjort en avtale om at dersom de er i mitt hus dreper jeg dem. Om jeg derimot er i deres hjem et annet sted må jeg vike unna. Anonymkode: cea35...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:06 #13 Del Skrevet lørdag kl 02:06 Værste er at produkter som er for oss som har arachnophobia har bilder av demonene! Måtte scrolle fort forbi bildet lenger opp i tråden. Anonymkode: 11cc6...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:45 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:45 Jeg dreper dem. Før kaldsvettet og nesten besvimte jeg. Enten dreper ungene/mannen min dem eller jeg. De formerer seg ekstremt og er de innendørs drepes de. Er de utendørs får de som regel leve så lenge de ikke er på et vindu som åpnes, terrassen eller dører. Den plukketingen som linkes til ville jeg fått en smule panikk av fordi den kunne falt ut mens jeg bar den vekk, kravlet oppover eller kommet tilbake igjen. Anonymkode: 3eaad...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:59 #15 Del Skrevet lørdag kl 07:59 Her er det edderkoppfritt 😂 Anonymkode: 0bc38...a44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:29 #16 Del Skrevet lørdag kl 14:29 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kjøp deg en elektrisk «tennisracket» til å drepe insekter med. Er krypet på veggen eller annen flate, så trykker du inn strømknappen, legger du racketen flatt over området krypet er på, og svitsj så er insektet grillet og brutalt dødt. Anonymkode: fd4b5...ac7 Da slår jeg heller ett slag for permetrin atlså om man først skal drepe de Anonymkode: 48125...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:41 #17 Del Skrevet lørdag kl 14:41 Jeg har en slik og de fungerer veldig godt. Har aldri opplevd at de klarer å komme seg ut av den! Anonymkode: 9c469...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:51 #18 Del Skrevet søndag kl 04:51 Vi har satt i elektriske edderkoppjagere i stikkontakter, det har løst problemet for oss. Det var så mange store husedderkopper i kjelleren før, nå ser jeg bare en eller to i året, og da er de døde. Tror de vi har er kjøpt på Clas Ohlson. Såvidt jeg har skjønt avgir de en lyd eller vibrasjoner ikke vi kan høre, men som edderkopper hater så de går ut av huset. Har to stk i kjelleren. Litt dyre såvidt jeg husker, men verdt det! Anonymkode: 160e5...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:56 #19 Del Skrevet søndag kl 04:56 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har satt i elektriske edderkoppjagere i stikkontakter, det har løst problemet for oss. Det var så mange store husedderkopper i kjelleren før, nå ser jeg bare en eller to i året, og da er de døde. Tror de vi har er kjøpt på Clas Ohlson. Såvidt jeg har skjønt avgir de en lyd eller vibrasjoner ikke vi kan høre, men som edderkopper hater så de går ut av huset. Har to stk i kjelleren. Litt dyre såvidt jeg husker, men verdt det! Anonymkode: 160e5...ac0 Ps den fra Clas Ohlson som vi har heter SilverLine edderkoppjager. Ser de har det på Kjells også, den heter Rubicson edderkoppsskremsel, er litt billigere og har bedre tilbakemeldinger enn den vi har. Sjekk ut! Anonymkode: 160e5...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå