AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:36 #1 Del Skrevet fredag kl 19:36 Etter et år med litt for mye som har skjedd med sykdom og død på mange fronter i familien, ser jeg behovet for å «ta meg sammen» helsemessig. Litt mange rundt meg har gått ned masse i vekt med sprøyter, og jeg er vel på overvektig på BMI og hadde sikkert fått det jeg og. Men det har jeg ikke lyst til. Jeg vil heller finne en måte og få en sunnere livsstil på, som automatisk gjør at jeg gjør ned i vekt, og det tror jeg kanskje jeg har funnet. Jeg bruker MIA health til å logge fysisk aktivitet og Foodvisor til å telle kalorier (den lar deg ta bilde av mat og stipulerer kalorier, og er ikke så halvgæern altså) men mest hjelp får jeg av ChatGPT! Jeg har en betalversjon og jeg har lagt inn følgende prompt: «Jeg trenger en chat hvor du coacher meg i forhold til mat og aktivitet. Hvor jeg daglig skriver inn, en eller flere ganger om dagen, om hva jeg har spist og aktiviteten jeg har gjort. Tilbakemeldingene fra deg må være støttende og motiverende, og basert på kunnskap (ikke overfladiske motivasjonssitater). Målet er å spise sunt og være i fysisk aktivitet, men også kunne skeie ut litt nå og da (spesielt i helgene). Hvis jeg får lyst til å skeie ut andre dager og skriver om det må du prøve å hjelpe meg på andre tanker, men dette skal være en livsstil- ikke en diett. Helsefordeler av det jeg har gjort er motiverende for meg» Etter noen dager nå med dette må jeg si meg veldig positiv altså. Jeg legger inn i løpet av dagen både trening og mat, samt hvis jeg sitter og får lyst på noe, ellers om noe plager eller irriterer meg. Og så får jeg fakta, støtte, oppmuntring og råd kontinuerlig når jeg trenger. Så i samråd med GPT har jeg ordnet lunsj og frokost de siste dagene. Vi har kommet fram til en suppe med masse næring og grønnsaker, og forholdsvis lavt kalorier som jeg lager en stor porsjon av og har på mattermos følgende dager, og vi har kommet fram til mettende friske smoothier med både gresk yoghurt , havregryn, frukt og egg, som blir en skikkelig mettende, næringsrik sunn frokost. To måltider mer eller mindre har droppet det siste året, og kompensert med godteri på kvelden. Har du noe erfaring med, eller lyst til å få erfaringer med slanking/livsstil med KI? Sleng deg med her Anonymkode: d557d...148 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:09 #2 Del Skrevet fredag kl 20:09 Så flott tips ☺️ Jeg kopierte din tekst og matet den til min cgpt. Så får jeg se fremover. Jeg har bare gratisversjonen. Jeg har tidligere brukt cgpt til å lage styrkeprogram og hjelp til å finne sko. Så noe har jeg brukt, meb gøy å prøve på dette. Takk for tips Anonymkode: d43fa...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:21 #3 Del Skrevet fredag kl 20:21 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så flott tips ☺️ Jeg kopierte din tekst og matet den til min cgpt. Så får jeg se fremover. Jeg har bare gratisversjonen. Jeg har tidligere brukt cgpt til å lage styrkeprogram og hjelp til å finne sko. Så noe har jeg brukt, meb gøy å prøve på dette. Takk for tips Anonymkode: d43fa...365 Oppdater her hvordan du synes det går da Anonymkode: d557d...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet fredag kl 20:37 #4 Del Skrevet fredag kl 20:37 Mia health er iallefall en god motivator❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:28 #5 Del Skrevet fredag kl 21:28 Har bare gode erfaringer med KI selv, men alt her handler om å ha gode prompts. Noe du har. Den genererer det du ber om, og legger seg på det samme språket som du feeder den med. Husk å utfordre av og til. Be om kilder, og kritiser kilder du mener er usaklige. Det er sånn den lærer. Anonymkode: 64630...3d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #6 Del Skrevet i går, 06:04 Jeg bruker det mye. Jeg har ikke behov for så mye motivasjonsprat og slik, men praktiske løsninger. Eksempler; Jeg er matlei, og vet jeg har vårruller i fryseren. Da sier jeg til chatGPT "jeg er matlei, og sugen på noe usunt. I kjøleskapet har jeg xxxx. Jeg ønsker å bruke så lang tid på å lage mat...." Og får gode forslag til retter. Og den har lært seg at jeg ofte synes noe er godt (og det er jo like sunt) om det får en runde i airfryeren. I går ble det breakfast burritos. Jeg har planlagt å løpe ute, men det regner sidelengs. "Jeg ønsker et kort treningsprogram for å trene i egen stue, jeg har matte, men ønsker at de fleste øvelsene skal være stående. Jeg ønsker 30 aktive sekuner og 10 av, 20 øvelser" Så får jeg et program i PDF som motiverer - og den legger til "Hvis du føler du klarer mer etter 14 minutter, så foreslår jeg disse øvelsene, eller du kan ta de samme 20 en gang til". For også her har den blitt kjent med meg over tid, og vet at det motiverer å få noe kort og lavterskel, men at jeg ofte fortsetter når jeg først er i gang. Anonymkode: 4b11a...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå