AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Kjæresten min for over 3 år valgte å slå opp da hun følte hun ikke fikk bekreftelsen hun trengte, følte hun ikke hadde mer å gi og mente eg var for bra for henne og at hun ødelegger meg. Eg har hatt en periode over 4-6mnd nå der jobb har tatt veldig mye fokus fra meg både psykisk og fysisk, og har hatt det ganske tungt med meg selv. Dette har ført til at eg det har blitt dårligere kommunikasjon i forholdet. Eg har vert dårlig på å vise kjærlighet for henne og vi har ikke vært så flinke til å finne på ting sammen. Pga dette valgte hun å slå opp. Eg har ikke snakket så mye om mine problem og heller ikke sett dem så godt før nå. det virker som hun har tatt dette litt tungt og har vist mye medfølelse for meg etterpå. Har prøvd å snakke med henne om at det er mulig å starte på nytt med å kommunisere og snakke sammen, snakke om hva som har skjedd feil og gjøre endringer. Hun har vist litt blandede følelser men tror det er best å ikke være sammen lengre. Hun vil også at vi skal være venner og sier eg er en fantastisk god og snill person og ønsker meg alt bra. Det er nå 3 uker siden det skjedde. Har hatt kontakt med henne, men siste 1,5 uke har det vert mindre og nå prøver eg å ikke ta kontakt med mindre hun gjør det. hun har fortsatt mye av tingene sine hos meg selv om hun har hatt muligheter for å hente dem. Hun sendte en meldig til min søster og beklagde seg for det som hadde skjedd og skrev at det var veldig trist. Men hun har ikke fjærnet meg fra familiegruppen hennes på snapchat enda. Siste to ukene har hun tilbrakt en del tid ute blant venner osv. Eg har insett mye som eg selv har gjort feil den siste tida i forholdet og hvordan eg har blitt påvirket fra jobbsituasjon osv. Dette er noe eg prøver å ha fullt fokus på og jobbe med meg selv å bli bedre, og kunne bli meg selv igjen som ikke har vært på en god stund. Prøver også å bearbeide bruddet og gå vidre Har fortsatt sterke følelser for henne og har tro på at det finst håp om begge er villig til det. Hva tenker dere om situasjonen og evt hva eg burde gjøre? Anonymkode: f0029...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Om du har lyst til å vise kjærlighet for henne og finne på ting, så tror jeg at det å prøve å vise henne at du er mer enn det som har vært og fortelle henne sannheten er en god ting 😊 Anonymkode: f7abb...97b
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om du har lyst til å vise kjærlighet for henne og finne på ting, så tror jeg at det å prøve å vise henne at du er mer enn det som har vært og fortelle henne sannheten er en god ting 😊 Anonymkode: f7abb...97b Har snakket med henne om dette og tror hun har fått med seg det meste, men har ikke vært så interessert i å snakke om det. Kansje litt tidlig for henne og at hun trenger mer tid for seg selv. Ønsker å vise kjærlighet og det men det virker ikke som hun er så interessert i meg lengre og vil ikke presse meg på heller. Anonymkode: f0029...dd3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har snakket med henne om dette og tror hun har fått med seg det meste, men har ikke vært så interessert i å snakke om det. Kansje litt tidlig for henne og at hun trenger mer tid for seg selv. Ønsker å vise kjærlighet og det men det virker ikke som hun er så interessert i meg lengre og vil ikke presse meg på heller. Anonymkode: f0029...dd3 Er vel too little, too late, tenker jeg. Anonymkode: 3b3da...2e9 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Det er leit dette. Jeg grubler litt på det samme faktisk, om jeg skal avslutte forholde jeg er i, fordi jeg føler på middelmådig kjærlighet fra kjæresten, lite initiativ og tid sammen, og dårlig kommunikasjon. Han sier han prøver så godt han kan, men samtalene vi har hatt om dette har ikke endret noe. Tror det er et mønster i mange forhold, jeg. En av partene føler seg ikke sett og tilstrekkelig elsket, og den andre parten har fullt opp på alle andre arenaer i livet, og ser ikke hvordan kjæresten lider pga dette. Leit at forhold skal måtte ta slutt, før man innser hva man har mistet og hvorfor. Håper det ordner seg for dere❤️ Anonymkode: 071b7...904 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er leit dette. Jeg grubler litt på det samme faktisk, om jeg skal avslutte forholde jeg er i, fordi jeg føler på middelmådig kjærlighet fra kjæresten, lite initiativ og tid sammen, og dårlig kommunikasjon. Han sier han prøver så godt han kan, men samtalene vi har hatt om dette har ikke endret noe. Tror det er et mønster i mange forhold, jeg. En av partene føler seg ikke sett og tilstrekkelig elsket, og den andre parten har fullt opp på alle andre arenaer i livet, og ser ikke hvordan kjæresten lider pga dette. Leit at forhold skal måtte ta slutt, før man innser hva man har mistet og hvorfor. Håper det ordner seg for dere❤️ Anonymkode: 071b7...904 Problemet vårt er at eg ikke innsåg realiteten i problemet pga livssituasjon med jobb osv og har ikke hatt kapasitet til å bearbeide alle følelsene i forholdet siste 3mnd. Hun tok aldri opp dette med meg før hun ville slå opp. Det virker som hun har bestemt seg for dette, men føler hun gir meg blandede følelser likevel. Det er så vanskelig å forstå hva som kunne hjulpet. Å vise med handlinger og kommunikasjon at det er mulig å få det tilbake slik som vi hadde det før, eller om det er best å ikke kontakte henne og la henne få tid og evt kjenne på om det er et savn. Anonymkode: f0029...dd3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Problemet vårt er at eg ikke innsåg realiteten i problemet pga livssituasjon med jobb osv og har ikke hatt kapasitet til å bearbeide alle følelsene i forholdet siste 3mnd. Hun tok aldri opp dette med meg før hun ville slå opp. Det virker som hun har bestemt seg for dette, men føler hun gir meg blandede følelser likevel. Det er så vanskelig å forstå hva som kunne hjulpet. Å vise med handlinger og kommunikasjon at det er mulig å få det tilbake slik som vi hadde det før, eller om det er best å ikke kontakte henne og la henne få tid og evt kjenne på om det er et savn. Anonymkode: f0029...dd3 Har hun aldri nevnt hva hun savner i forholdet? Om det er mer tid, bedre kommunikasjon, eller at du viser henne mer kjærlighet? Mest sannsynlig har hun i alle fall kjent på dette lenge, sånn er det ofte, at man lenge går og kjenner på store savn i forholdet, savn om noe mer, om å bli sett og elsket. Når man kommer til det punktet at man avslutter forholdet, da har man gått mange runder med seg selv, og gang på gang kjent på følelsen av å ikke bli sett, prioritert og elsket. Har hun aldri nevnt noe om hva hun savner i forholdet før nå? Anonymkode: 071b7...904
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har hun aldri nevnt hva hun savner i forholdet? Om det er mer tid, bedre kommunikasjon, eller at du viser henne mer kjærlighet? Mest sannsynlig har hun i alle fall kjent på dette lenge, sånn er det ofte, at man lenge går og kjenner på store savn i forholdet, savn om noe mer, om å bli sett og elsket. Når man kommer til det punktet at man avslutter forholdet, da har man gått mange runder med seg selv, og gang på gang kjent på følelsen av å ikke bli sett, prioritert og elsket. Har hun aldri nevnt noe om hva hun savner i forholdet før nå? Anonymkode: 071b7...904 Nei hun har ikke nevnt på dette en eneste gang før nå. Hun har prøvd å gi mer innsats, men det har nok blitt litt nytteløst når vi ikke har kommunisert om disse problemene. Hun har sagt hun har kjent på dette lenge nå. Og det virker som hun er redd for at det skal fortsette som før om vi prøver på nytt. Hun har sagt hun er usikker på hva hun føler men at det er noe der enda. Når vi har pratet om dette over tlf har vi begge vert på gråten. Det er nå en uke siden sist vi snakket sammen, men har hatt litt samtale over meldinger der hun har startet dem. Hun har spurt om hvordan det går og litt små samtaletema, og vi har hatt helt greie korte samtaler og avsluttet dem naturlig. Anonymkode: f0029...dd3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai Jeg synes vel det er litt rart å dumpe noen fordi de har det litt vanskelig en periode. Du har vært dårlig på kommunikasjon, og det er nok lenger enn 3-4 måneder. Det har gjerne bare toppet seg. Jeg tenker vel at du har lært noe til neste forhold, og at hun kanskje ikke var rett for deg. Det er nok begge sin feil.... Til sammenligning så hadde jeg en eks som var dårlig på kommunikasjon og som i tillegg ble bipolar. Jeg elsket fyren ..og vi var sammen i 8 år. Han gikk for å la meg få fred. Jeg greide ikke.. Anonymkode: 87734...b43 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai Om du ikke har sagt hva du strever med er det ikke noe rart hun tok det personlig. Ta det som lærling videre. Anonymkode: 5cd77...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai Det er nok noe som har pågått lengre tid enn denne lille perioden du kan skylde på. Og så høres det ut som hun tar den tunge veien ut. Dvs hun prøver ikke å såre deg samtidig som at hun venter på at du går lei å håpe innen rimelig tid. Anonymkode: 0f8b2...239 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai Jeg synes det er påfallende hvordan enkelte damer reagerer på at mannen har en tung periode - feks jobbmessig, som tross alt er veldig vanlig. Er man ikke "nyttig" for dem som er man ikke verd bryet... Å legge det på den som sliter "å kommunisere bedre" er egoistisk og vitner om mangel på empati. Når man ser partneren slite så strekker man ut en hånd. Slike kvinner ser bare på mannen som en ressurs og ikke en partner eller kjæreste. Kanskje greit å oppdage dette allerede nå og innse at du kan få bedre enn dette. Du har nå rom i livet ditt til å bygge deg opp og ha plass til en som virkelig bryr seg. Anonymkode: cd247...903
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai Gir ikke helt mening at hun syns du er for god for henne, men klager på at du ikke har gitt henne det hun trenger når du ikke har hatt det bra? Mitt råd er å gå videre, blir m an sammen igjen etter brudd går man bare rundt å venter på neste gang det blir slutt. Anonymkode: 687e3...f20
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes det er påfallende hvordan enkelte damer reagerer på at mannen har en tung periode - feks jobbmessig, som tross alt er veldig vanlig. Er man ikke "nyttig" for dem som er man ikke verd bryet... Å legge det på den som sliter "å kommunisere bedre" er egoistisk og vitner om mangel på empati. Når man ser partneren slite så strekker man ut en hånd. Slike kvinner ser bare på mannen som en ressurs og ikke en partner eller kjæreste. Kanskje greit å oppdage dette allerede nå og innse at du kan få bedre enn dette. Du har nå rom i livet ditt til å bygge deg opp og ha plass til en som virkelig bryr seg. Anonymkode: cd247...903 Menn er totalt feminisert, som nå gjør at forhold hviler på kun følelser. Hvordan du føler deg i dag, og hvordan jeg føler meg i morgen etc. Det finnes liten vilje til respekt og evnen til å bygge noe sammen. Kvinner tror de ønsker veldig følsomme menn, som veldig ofte ikke stemmer, samtidig som menn tvinges inn i roller de ikke mestrer. Anonymkode: 9852e...815
Isambard Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai (endret) Jeg er redd det er kjørt. Jeg tror hun er en person med mye empati og som vil gjøre det slutt på en skånsom måte. Derfor sier hun at du fortjener bedre etc. Det at et forhold tar slutt betyr ikke at det er noe veldig feil med noen av dere. Jeg mener du har sagt det du kan si. Det hjelper ikke å gjenta argumentene. Det er ikke rent sjelden at folk finner sammen igjen, men akkurat nå tror jeg det gjelder å ta inn realiteten. Endret 3. mai av Isambard
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai Isambard skrev (16 minutter siden): Jeg er redd det er kjørt. Jeg tror hun er en person med mye empati og som vil gjøre det slutt på en skånsom måte. Derfor sier hun at du fortjener bedre etc. Det at et forhold tar slutt betyr ikke at det er noe veldig feil med noen av dere. Jeg mener du har sagt det du kan si. Det hjelper ikke å gjenta argumentene. Det er ikke rent sjelden at folk finner sammen igjen, men akkurat nå tror jeg det gjelder å ta inn realiteten. Her er jeg med all respekt å melde uenig. Hun mangler empati siden hun mistet interessen når han hadde det vanskelig. Hun gjør det ikke slutt på en skånsom måte av hensyn til ham, men av hensyn til seg selv. Dels fordi det er tøfft å gjøre det slutt og dels kanskje for å ha døra på gløtt. Det er lett å late som man er empatisk, blant annet ved å snakke mye om det. Men handling taler høyere enn ord. Anonymkode: cd247...903 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai Det der er nok avsluttet for godt ja…. Anonymkode: f7a88...4a8
AnonymBruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai Eksmannen hadde mye dårlige perioder. Men også gode perioder som ga meg nytt håp og fikk meg til å glemme. De dårlige periodene kunne komme plutselig. Jeg var alltid på vakt. Hva ventet meg da jeg kom hjem? Jeg gikk på nåler. Jeg kunne ikke vise glede hvis han hadde en dårlig dag. Alt jeg gjorde kunne trigge sinne. Kanskje lå treningstrøyen han hadde tenkt å bruke i dag under sengen i en haug. Kanskje middagen jeg hadde laget var for kjedelig, eller tok for lang tid, eller var for dyr, eller for lettvindt. Kanskje passet det ikke at jeg skulle besøke Trine i kveld likevel og "jeg tenkte kun på meg selv". Det er utrolig ødeleggende! Og det går ikke magisk over i gode perioder. Du er fortsatt på vakt, og redd for å gjøre noe feil. Hadde han fått tilsnakk av sjefen, så var det MEG det gikk ut over. JEG som måtte høre på lange monologer på hvor udugelig, lat, egoistisk og dårlig i sengen jeg var. Dette måtte jeg finne meg i. Han kalte det å "støtte han" når han hadde hatt en kjip dag. Å få vise følelser var i følge han å angripe meg verbalt. Selv etter bruddet hørte jeg stemmen hans inni meg som snakket meg ned. Jeg hadde ALDRI gått tilbake til han selv om han hadde lovet å skjerpe seg. Kroppen husker. Og det er ødeleggende og helsefarlig! Om han klarer å kurere væremåten sin, så er det bedre at han starter med blanke ark med noen andre. Anonymkode: 5e137...328 1
Perle Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er nok noe som har pågått lengre tid enn denne lille perioden du kan skylde på. Og så høres det ut som hun tar den tunge veien ut. Dvs hun prøver ikke å såre deg samtidig som at hun venter på at du går lei å håpe innen rimelig tid. Anonymkode: 0f8b2...239 Dette! Ts, detter ikke noe hun "plutselig" har fått for seg. Dette har hun tenkt på lenge. Alt dette hun sier med at "du er for god for henne" og at dere skal være "venner" er bare for å være snill. Hun bryr seg om deg, men har IKKE kjærestefølelser for deg. Hun har gått videre mentalt for LENGE siden. det hun gjør nå, er å være snill, og håper du sbart skal la henne være ifred. Hun har til og ed involvert din søster, det sier litt om HVOR ferdig hun er. Ta. et. hint. Endret 3. mai av Perle 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Her er jeg med all respekt å melde uenig. Hun mangler empati siden hun mistet interessen når han hadde det vanskelig. Hun gjør det ikke slutt på en skånsom måte av hensyn til ham, men av hensyn til seg selv. Dels fordi det er tøfft å gjøre det slutt og dels kanskje for å ha døra på gløtt. Det er lett å late som man er empatisk, blant annet ved å snakke mye om det. Men handling taler høyere enn ord. Anonymkode: cd247...903 Det er morsomt her på KG, hvordan folk tror de har full oversikt over situasjonen til ts på bakgrunn av et lite innlegg. Det er mye vi ikke vet, om hverken ts eller eksen hans. Du aner ikke om hun eller han er empatisk på bakgrunn av det han skriver her. Han sier jo at han ikke har vært så flink til å snakke om problemene, så for alt vi vet, er det ikke en gang sikkert at eksen vet at ts har hatt en lengre vanskelig periode. Hvis de ikke har snakket noe særlig om dette, så tenker nok ts bare at han ikke har vist henne kjærlighet og oppmerksomhet over en lengre periode, og hun velger kanskje derfor å gå, selv om hun er glad i han? Men igjen, vi vet ikke. Det er alltid minst to sider av en sak, og alt er ofte mer komplisert enn det en ts her på KG klarer å beskrive i et innlegg. Anonymkode: 071b7...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå